انهدام هواپیماهای دشمن توسط نیروهای پدافندی / نقش سیستم موشکی هاگ در دفاع‌مقدس

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 پایگاه مردمی ارتش::پیشکسوت پدافندی در دوران دفاع مقدس گفت: انهدام هواپیماهای دشمن توسط نیروهای پدافندی روحیه رزمندگان را در جبهه ها مضاعف می کرد.

امیر سرتیپ دوم عملیاتی محمد شهبازی فرد از پیشکسوتان پدافند هوایی با اشاره به نقش پدافند در دوران جنگ تحمیلی به خبر گزاری دفاع مقدس گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی پرسنل نیروی هوایی برای آشنایی با سیستم موشکی هاگ زیر نظر مستشاران امریکایی آموزش می دیدند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و خروج مستشاران به همت و تلاش پرسنل آموزش های لازم به نیروهای پدافندی برای استفاده از این سیستم داده شد.

وی ادامه داد: امریکا و کشورهای غربی گمان نمی کردند که نیروهای ایرانی بدون آموزش آنها از این سیستم استفاده کنند اما به لطف خدا و تلاش نیرهای پدافندی این سیستم در اقصا نقاط کشور در دفاع حریم هوایی در  عملیات های مختلف به کار گرفته شد.

امیر شهبازی با اشاره به حضورش در دوران دفاع مقدس گفت: در سال 58 در منطقه غرب هویزه فرمانده سایت هاگ بودم ودر سال 59 در منطقه جنوب کرخه و شوش حضور داشتم ودر عملیات فتح المبین سایت هاگ در اطراف آبادان و خرمشهر مستقر نبود که این امر موجب شد هواپیماهای دشمن روزانه به این شهرها حملاتی داشته و آسیب های زیادی را به ما وارد کنند.

پیشکسوت دفاع مقدس ادامه داد: این آسیب ها ما را بر آن داشت تا با استقرار سایت موشکی هاگ در کیلومتر 17 خرمشهر و ماهشهر و 5 کیلومتری خرمشهر و اهواز از حملات متعدد دشمن به خاک کشور جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: در آن دوران فرمانده سایت تبوک آبادان بودم و با حملات هوایی دشمن از طریق این سایت جلوگیری می کردیم به طوری که در برخورد با فرماندهان ارتش و سپاه آنها را بسیار خوشحال و راضی از عملکرد این سامانه ها و نیروهای پدافندی می دیدیم .

امیر شهبازی فرد خاطرنشان کرد: منهدم کردن هواپیماهای دشمن از طریق سامانه های موشکی هاگ روحیه رزمندگان اسلام را برای فتح خرمشهر مضاعف می کرد.

پیشکسوت پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در عملیات بیت المقدس 37 فروند هواپیمای دشمن از طریق این سایت و با همکاری نیروهای پدافندی مورد اصابت قرار گرفت.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا