آمریکا در مذاکرات هسته‌ای به دنبال «وقت‌کشی» است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

پایگاه مردمی ارتش::معاون سیاسی عقیدتی‌ ­سیاسی ارتش گفت: آمریکا می‌خواهد با وقت‌کشی فشار‌ها را بر کشورمان بیشتر کند تا امتیازات زیادتری از ما بگیرد.

 

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس  ، در مراسم آگاه‌سازی سیاسی که فرماندهان و جمع کثیری از کارکنان پایور و وظیفه حضور داشتند، سرهنگ «محمد اکرمی‌نیا» با اشاره به تاریخچه پرونده هسته‌­ای جمهوری اسلامی ایران گفت: در توافق ژنو ۳ ایران چهار تعهد اساسی دارد که در آن تعداد سانتریفیوژ‌ها نباید بیش از ۱۹هزار عدد شود و غنی‌­سازی در سطح ۲۰درصد هم باید متوقف شود.

وی افزود: بازرسی از سایت­‌ها و مراکز هسته­‌ای نیز طبق این توافق باید به صورت مداوم صورت گیرد و تعهد چهارم نیز عدم راه اندازی راکتور آب­ سنگین اراک بوده است.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی آجا گفت: امریکا در نظر دارد تا با زمان بر کردن مذاکرات با ایران و وقت‌کشی در این زمینه، فشار‌ها را بر کشورمان بیشتر کرده و تا امتیازات بیشتری را از ایران بگیرد.

اکرمی نیا خاطر نشان کرد: از نکات مثبت این توافقنامه می‌توان به حقوق مسلم ایران در غنی­‌سازی و به رسمیت شناخته شدن آن اشاره کرد، اما متاسفانه در سال­‌های گذشته کشورهای غربی تلاش کردند اورانیوم ۲۰درصد را از ایران خارج کنند که پس از توافق ژنو این حق در داخل مرزهای اسلامی کشورمان پذیرفته شد.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی‌­سیاسی آجا در ادامه صحبت‌هایش خاطر نشان کرد: موضوع بعد تاثیری است که این توافق بر جوّ کاذب ایران‌­هراسی در سطح بین­‌الملل گذاشت و در ‌‌نهایت در آمریکا بین دولت این کشور و کنگره محل اختلاف شد؛ زیرا از سویی کنگره، خواهان ادامه تحریم­‌ها بوده است اما شخص رئیس‌­جمهور اوباما مخالف شدید این امر است.

وی در پایان اظهار داشت: هم­زمان با مذاکرات، در سطح بین‌الملل تبلیغ رسانه­‌ای می‌­شود که مذاکره با آمریکا مسائل و مشکلات ایران را حل می‌­کند؛ اما باید توجه داشت که در این دوره استراتژی آمریکا در پی زمان‌بر کردن مذاکرات است تا بر اثر فشار‌ها، ایران امتیازات بیش­تری را به غربی‌ها واگذار کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا