ناخدا هوشنگ صمدی قهرمان ملی ما است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
پایگاه مردمی ارتش::نویسنده کتاب «تکاوران نیروی دریایی خرمشهر» گفت: به باور من ناخدا هوشنگ صمدی، راوی کتاب چنان که در مقدمه کتاب نیز شرح داده‌ام، یک قهرمان ملی است.
به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  خبرگزاری دفاع مقدس، یاحسینی درباره کتاب «تکاوران نیروی دریایی خرمشهر» خاطرات ناخدا هوشنگ صمدی که به تازگی توسط سوره مهر منتشر شده اظهار داشت: انتشار این کتاب نگاه به نگارش تاریخ خرمشهر را بهکلی دگرگون کرده و تاریخ‌نگاری و تاریخ‌نگری جدیدی را در عرصة مقاومت سی و چند روزة خرمشهر در زمان جنگ شکل داده است.

وی ادامه داد: در این کتاب برای نخستین بار و بیش از گذشت سه دهه، حقایق تکان‌دهنده و هیجان‌انگیز از حضور تکاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روایت شده است.

یاحسینی تصریح کرد: برای نخستین بار فرمانده تکاوران ارتش جمهوری اسلامی ناخدا صمدی که خود در خرمشهر بیش از شش بار مجروح شده، لب به سخن گشوده و ناگفته‌های سی و چند روزة مقاومت را برای ثبت در تاریخ، روایت کرده است.

این پژوهشگر حوزه دفاع مقدس افزود: به باور من ناخدا هوشنگ صمدی، چنان که در مقدمة کتاب نیز شرح داده‌ام، یک قهرمان ملی است، که سی و چند روز قهرمانانه علیه لشکرهای بعثی مقاومت کرده، همچنین با توضیح ۲۰۰ قبضه آرپیجی، هفته‌ها مقاومتهای مردمی و بسیجی را نیز در مقاومت خرمشهر سازماندهی و تقویت نمود.

یا حسینی دربارة ویژگی ناخدا صمدی اظهار داشت: ناخدا صمدی، قهرمانی است که اگر در‌‌‌ همان گرماگرم جنگ شهید شده بود، امروزه نامش در کنار اسطوره‌های مقاومت خرمشهر ثبت و ضبط می‌شد، اما چون خوشبختانه هنوز زنده است، نام او، آنچنان که شایستة ایشان است، مطرح نشده است.

این پژوهشگر ادبیات دفاع مقدس در پایان خاطرنشان کرد: امروزه اکثر جوانان ما به خاطر فیلم‌های هالیوودی و تبلیغات سیستماتیک رسانه‌های غرب به خوبی با قهرمانان خیالی و مجازی دنیای هالیوود آشنا هستند، اما قهرمانان واقعی را که با گوشت و پوست خود ایستادند و از ذره ذره خاک گرماخورده خوزستان و خرمشهر دفاع کردند را نمی‌شناسند؛ بر جوانان هیچ عیب و ایرادی نیست، زیرا ما در معرفی قهرمانان واقعی خود با زبان، بینش، تکنیک و یک نگاه امروزی و جوان پسند ناتوان بوده‌ایم.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا