رفتار و عملکرد روحانیون شاغل در نیروهای مسلح باید الگو و نمونه باشد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا گفت: رفتار و عملکرد روحانیون شاغل در نیروهای مسلح باید الگو و نمونه باشد.

به گزارش روابط عمومی ‌وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا صفایی در نخستین همایش سراسری روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ‌با تبیین نقش و جایگاه روحانیت در بدنه نیروهای مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: رفتار و منش روحانیون در نیروهای مسلح باید الگو و نمونه باشد؛ چراکه نوع نگاه و بینش فرماندهان و کارکنان به ویژه جوانان پایور و وظیفه تا حد زیادی متاثر از عملکرد روحانیون و مبلغان دینی است.

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه شاخص و نقش حساس روحانیت در نیروهای مسلح تصریح کرد: تعداد و یا سطح علمی بالای روحانیون در نیروهای مسلح هرچند حائز اهمیت است، اما آنچه از اهمیت بالاتری برخوردار است، میزان نفوذ و تاثیرگذاری روحانیون در بین آحاد فرماندهان وکارکنان خدوم نیروهای مسلح به ویژه قشر جوان است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا ‌در ‌ارتباط‌ با آثار و برکات متاثر از خلوص و سادگی و تقوا در انسان‌های برجسته عصر حاضر خاطر‌نشان کرد: وقتی به رفتار و کردار شخصیت‌هایی مانند مرحوم حجت‌الاسلام حاج سید‌علی‌اکبر ابوترابی‌فرد‌ سید اسرای ایران نگاه می‌کنیم چیزی جز تقوا و اخلاص در عمل مشاهده نمی‌شود.

وی با بيان خاطره‌اي از مرحوم ابوترابي خاطرنشان كرد: در یکی از روزهای دوران اسارت مرحوم حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در آسایشگاه‌ آنها، رادیویی توسط نگهبانان اردوگاه اسرا کشف می‌شود. بعثی‌ها به دنبال پیدا کردن صاحب رادیو بوده و همه اسراء را تحت فشار قرارداده بودند تا صاحب رادیو خود را معرفی کند‌ در آن لحظه مرحوم ابوترابی‌فرد بلند شده و اعلام می‌کند‌ صاحب رادیو من هستم‌ این درحالی است که همه می‌دانستند ایشان صاحب رادیو نبودند. سپس نگهبانان مرحوم ابوترابی فرد را با خودشان برده و شب هنگام وقتی ایشان را در حالی که به شدت خونین و مجروح شده بود باز می‌گردانند، دیگر اسرای ایرانی به دور ایشان جمع شده و می‌پرسند‌ حاج آقا چرا خودتان را صاحب رادیو معرفی کردید؟ و مرحوم ابوترابی فرد به آنها می‌گوید: این کار را کردم تا نگهبانان بقیه اسرا را شکنجه نکنند و از طرف دیگر چنانچه کسی که صاحب رادیو بود لو می‌رفت شاید توان تحمل در برابر شکنجه بعثی‌ها را نداشته و مجبورش می‌کردند تا رفتاری غیرمتعارف و دور از شأن یک انسان مؤمن انجام دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمين صفایی در ادامه با تاکید بر اینکه تقوا و اخلاص در عمل آن سید روحانی، او را به تاثیرگذارترین آزاده در میان سایر آزادگان کشورمان تبدیل کرده بود؛ تصریح کرد: روحانیون برای تاثیرگذاری و نفوذ در دیگران باید الگوی تقوا، پرهیزکاری و اخلاص در عمل باشند.        

رئيس دفتر عقيدتي سياسي فرماندهي معظم كل قوا اضافه كرد: ثمره و حاصل 14 قرن فداکاری، ایثارگری و هزینه‌هایی که اسلام داده همین نظام مقدس جمهوری اسلامی است و امروز مبلغان دینی بیش از هر زمان دیگری وظیفه دارند تا در پیشبرد اهداف اسلام ناب محمدی (ص) با تمام توان تلاش و کوشش كنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا