عملیات بیت‌المقدس سرنوشت جنگ را تغییر داد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
پایگاه مردمی ارتش::جانشین معاونت احتیاط نیروی زمینی ارتش گفت: عملیات بیت‌المقدس از این حیث که در عین ناباوری قدرت‌های بزرگ، سرنوشت جنگ را به نفع رزمندگان اسلام تغییر داد، نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس محسوب می‌شود.

امیر سرتیپ دوم "عباسعلی اسدی" جانشین معاونت احتیاط نیروی زمینی ارتش، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت سالروز حماسه غرورآفرین فتح خرمشهر اظهار کرد:  نام عملیات پیروز‌مندانه بیت‌المقدس برای مردم انقلابی و رزمندگان اسلام تداعی‌گر رشادت‌، ایثار، وفاداری به ولایت و کفر‌ستیزی فرزندان برومند ایران زمین در برابر جبهه کفر و نفاق است.

وی با بیان اینکه این عملیات همچون برگ زرینی در تاریخ دفاع مقدس می‌درخشد، افزود: پیروزی در این عملیات در عین ناباوری جبهه دشمن و هم‌پیمانان قسم خورده‌اش شکل گرفت و سرنوشت جنگ را به نفع رزمندگان اسلام تغییر داد، لذا از این حیث می‌توان آن‌را نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس قلمداد کرد.

امیر اسدی در تبیین دستاوردهای نظامی و سیاسی این عملیات گفت: دشمن که تا پیش از این عملیات همواره خود را در موضع برتر تصور می‌کرد و در مجامع بین‌المللی به خواسته‌های ما تن نمی‌داد، پس از تحمل شکست سنگین در عملیات بیت‌المقدس، در موضع ضعف و انفعال قرار گرفت و برای تجدید قوا و ایجاد فضای تنفس دست به دامن بلوک غرب و شرق شد.

وی در پایان با اشاره به آثار روانی و تخریبی این عملیات بر نیروهای بعثی گفت: در این عملیات بخش قابل توجهی از ادوات دشمن منهدم شد؛ ضمن آن حدود ۱۹ هزار تن از نیروهای بعثی به اسارت درآمده و بالغ بر ۱۶ هزار نفر کشته و زخمی شدند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا