08 روایتی از حماسه خلبانان پایگاه هوایی دزفول / شهید فکوری فرمان مقاومت را از امام(ره) گرفت

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 پایگاه مردمی ارتش::فرمانده پایگاه شهید وحدتی دزفول با اشاره به نقش نیروی هوایی در عملیات بیت‌المقدس گفت: پایگاه هوایی دزفول نگین پایگاه های نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس بود و دفاع جانانه ای از مرزهای کشور کرد.

امیر سرتیپ دوم حمید رضا آشنا فرمانده پایگاه شهید وحدتی دزفول با اشاره به نقش نیروی هوایی در عملیات بیت المقدس به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: در دوران جنگ تحمیلی عراق با تمام قوا و با سه لشگر عمده به ایران حمله کرد و در شرایط آن روز موضوع تخلیه پایگاه دزفول مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح از طریق بنی صدر خائن مطرح شد افزود: خلبانان و کادر فنی پایگاه هوایی دزفول عهد ایمانی و عهد اخوت بستند تا آخرین قطره خون خود مقاومت کرده و پایگاه را تخلیه نکنند که در حال حاضر اسناد آنها نیز موجود است.

امیر آشنا تصریح کرد: شهید فکوری خدمت امام راحل رسیدند و دستور مقاومت را از رهبری گرفتند اهمیت این دستور تا آنجا بود که که اگر این عهد بسته نمی شد سرنوشت جنگ به شیوه ای دیگر تغییر می کرد و عراق جاده مواصلاتی اندیمشک و دذفول را قطع کرده و آبادان نیز سقوط می کرد.

فرمانده پایگاه شهید وحدتی دذفول ادامه داد: بعد از بستن عهد خلبانان با یکدیگر در پایگاه هوایی دزفول در حرکتی نادر هواپیمای شکاری به جنگ تانک های دشمن می رفتند و آن ها را منهدم می کردند.

وی با اشاره به سایر اقدامات نیروی هوایی در دفاع مقدس گفت: بمباران هوایی، جداسازی مناطق نبرد، عکسبرداری و شناسایی از دیگر اقدامات خلبانان نیروی هوایی در دوران 8 ساله دفاع مقدس بود.

امیر آشنا خاطر نشان کرد: پایگاه هوایی دزفول نگین پایگاه های نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس بود و دفاع جانانه ای از مرزهای کشور در مقابل هجوم دشمن از خود به جای گذاشت.

وی با بیان اینکه نیروی هوایی در دو ماهه اول جنگ بسیار عالی کار کرد، افزود: نیروی هوایی حدود 50 خلبان شهید و 540 شهید و جانباز از کارکنان و پرسنل را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

فرمانده پایگاه شهید وحدتی دزفول با معرفی یکی از خلبانان شهید این پایگاه  گفت: شهید لشگری 5 روز قبل از آغاز جنگ تحمیلی به اسارت در آمد و 18 سال در زندان های عراق به سر برد.

امیر آشنا گفت: پایگاه هوایی دزفول چنان ضربه ای به دشمن زد که عراق را در پشت پل کرخه متوقف کرد و اگر اتحاد ارتش و نیروهای مردمی و آگاهی آنها در مقابل توطئه بنی صدر نبود امکان دسترسی دشمن به خوزستان و آب های آزاد زیاد بود.

وی خاطرنشان کرد: به همت خلبانان نیروی هوایی و رزمندگان اسلام کمتر از یک هفته نیروی دریایی عراق منهدم شد.

فرمانده پایگاه شهید وحدتی دزفول با معرفی مهمترین عامل پیروزی به لحاظ استراتژی در عملیات بیت المقدس گفت: به نظر من مهمترین عامل پیروزی در این عملیات  انهدام پل عراق بر روی اروند بود که یک سال ونیم عراق آن را با پدافند قوی حمایت می کرد و با وجود عرض کم این پل خلبانان نیروی هوایی آن را با مهارت منهدم کردند. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا