انهدام ۵۳ فروند جنگنده دشمن بعثی در عملیات بیت‌المقدس

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
 پایگاه مردمی ارتش::فرمانده سایت پدافند هوایی خیبر در دوران دفاع مقدس گفت: در عملیات بیت‌المقدس حدود ۵۴۰۰ کیلومتر از اراضی کشور آزاد و ۵۳ فروند از انواع مختلف هواپیماهای جنگنده و ۳ فروند بالگرد دشمن منهدم شد که این آماری بی‌نظیر بود.

سرهنگ "خسرو جهانی" فرمانده سایت پدافند هوایی خیبر در جنگ تحمیلی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دفاع مقدس، خرمشهر را نماد مقاومت و ایثارگری دانست و اظهار کرد: اشغال این شهر توسط رژیم بعثی موجب ناراحتی مردم ایران شد، اما با رشادت نیروهای ارتش، سپاه و بسیج، دشمن پس از ۱۹ ماه اشغال خرمشهر پا به فرار کذاشت و تعداد زیادی از نیروهایش بدون هیچ درگیری به اسارت نیروهای ایرانی در آمدند.

وی ادامه داد: ایامی را که پشت سر می‌گذاریم نشان از ایثارگری‌های سلحشوران سپاهی و ارتشی است که سنگر به سنگر، کانال به کانال میادین مین را پشت سرگذاشتند و به اهداف والای خود رسیدند.
 
سرهنگ جهانی اذعان کرد: صدام پس از اشغال خرمشهر اطمینان داده بود که دیگر پای هیچ ایرانی به خرمشهر نخواهد رسید، چون با استحکاماتی که  از روسیه و آمریکا در اختیار گرفته بود طرحی ۲۰ ساله برای اشغال خرمشهر تدارک دیده بود، اما دلاورمردان نیروهای مسلح ایران اعم از  پدافند هوایی، نیروی دریایی، هوانیروز، زرهی، توپخانه، نیروی هوایی و سپاهیان سلحشور توانستند تمام سد‌ها و موانع رژیم بعثی تا بن دندان مسلح را بشکنند و صدامیان را با ۱۶۵۰۰کشته و ۱۹ هزار اسیر مجبور به عقب‌نشینی کنند.
 
فرمانده سایت پدافند هوایی خیبر در دوران دفاع مقدس بیان کرد: در عملیات بیت‌المقدس حدود ۵۴۰۰ کیلومتر از اراضی کشور آزاد و ۵۳ فروند از انواع مختلف هواپیماهای جنگنده و ۳ فروند بالگرد دشمن  منهدم شد که این آمار در نوع خود و در آن زمان بی‌نظیر بود.
 
وی ادامه داد: پدافند هوایی با سامانه‌های موشکی که در اختیار داشت توانست تیر خلاص را به سینه هواپیماهای رژیم بعثی بزند و درسی فراموش نشدنی به صدام و صدامیان بدهد.
 
سرهنگ جهانی خاطرنشان کرد: با روحیه و تجربیاتی که از عملیات بیت‌المقدس بدست آوردیم توانستیم با خودباوری و خود اتکایی، عملیات‌های وافجر ۸، کربلای ۵ و مرصاد را با پیروزی به پایان برسانیم؛ در اصل ما در عملیات بیت‌المقدس به خود اتکایی رسیدیم و حق‌مان را با اعتقادی بالا، ولایت‌مداری و همدلی از دشمن گرفتیم.
 
فرمانده سایت پدافند هوایی خیبر در پایان اظهار کرد: خرمشهر یک ایران کوچک است که برای همیشه در دل و جان ما ماندگار شد. صدام عنوان کرده بود که می‌خواهد اعراب را یاری کند، اما عرب‌زبانان ایرانی جزو اولین کسانی بودند که مورد هجوم او قرار گرفتند؛ خون‌های زیادی به پای این خاک ریخته شد که امیدوارم جوانان ما قدر این امنیت، آزادی و اقتدار کشور را بدانند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا