اهمیت انهدام پل اروند توسط نیروی هوایی در عملیات بیت‌المقدس

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::فرمانده پایگاه شهید وحدتی دزفول با اشاره به اقدامات مختلف نیروی هوایی در جنگ تحمیلی گفت: انهدام پل اروند توسط نیروی هوایی در عملیات بیت المقدس بسیار با اهمیت و در پیروزی عملیات تاثیرگذار بود.

امیر سرتیپ دوم خلبان حمید رضا آشنا، فرمانده پایگاه شهید وحدتی دزفول با اشاره به نقش نیروی هوایی در عملیات بیت‌المقدس گفت: نیروی هوایی در کلیه عملیات‌های دفاع مقدس نقش بی بدیل و تعیین کننده‌ای داشت.

وی ادامه داد: نیروی هوایی در تاریخ 16 اردیبهشت سال 61 با یک فروند هواپیما پلی را بر روی اروند منهدم کرد که یک سال و نیم پشتیبانی نیروهای عراقی از روی آن انجام می شد و این اقدام تاثیرگذار به همت مرحوم اسکندری و امیر زمانی انجام شد.

فرمانده پایگاه شهید وحدتی دزفول تصریح کرد: رمز اسارت نیروهای عراقی در عملیات بیت المقدس انهدام این پل بود که نیروی هوایی نقش مثمر ثمری را در این عرصه ایفا کرد.

امیر آشنا گفت: نیروی هوایی در قبل و بعد از عملیات ها حضور داشته و اقداماتی چون شناسایی، عکسبرداری از موقعیت دشمن و آرایش نظامی را برعهده داشت.

فرمانده پایگاه شهید وحدتی دزفول ادامه داد: عراق در زمان جنگ تحمیلی با سه هدف جداسازی خوزستان، تسلط بر آب های آزاد و منابع نفتی با 3 لشگر عمده از شمال خوزستان بر قطع جاده مواصلاتی اندیمشک دذفول، از مرکز به سمت اهواز و از جنوب به سمت خرمشهر به ایران حمله کرد.

امیر آشنا گفت: کسب برتری هوایی روی منطقه نبرد در طول 8 سال دفاع مقدس و در عملیات های مهمی چون فتح المبین و بیت المقدس عامل دیگر پیروزی رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی بود که اجازه نفوذ دشمن را نمی داد.

وی ادامه داد: انتقال مجروحین و رزمندگان اسلام با ترابری هوایی از دیگر اقدامات ارزشمند نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا