مشارکت هوانیروز با ۳ پایگاه رزمی در عملیات بیت‌المقدس

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
 پایگاه مردمی ارتش::خلبان پیشکسوت هوانیروز با اشاره به اقدامات مختلف هوانیروز در عملیات بیت المقدس گفت: هوانیروز با ۳ پایگاه رزمی در عملیات بیت‌المقدس مشارکت داشته است.

امیرسرتیپ دوم محمود بابایی از پیشکسوتان هوانیروز با اشاره به نقش هوانیروز در عملیات بیت المقدس به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: هوانیروز در عملیات بیت المقدس در کنار سایر نیروهای ارتش و سپاه حضور داشت.

وی ادامه داد: در شمال مسیر خرمشهر و آبادان در مرز با دشمن تانک های زیادی وجود داشت و خلبانان هوانیروزی در انهدام این تانکها و پشتیبای هوایی ازنیروهای زمینی سهم زیادی برعهده داشتند.

وی با اشاره به مقطعی از عملیات بیت المقدس و شهادت دو هوانیروزی گفت: در مقطعی از این عملیات با پرواز دو فروندی به همراه شهیدان تفضلی و رادفربه سمت منطقه عملیاتی می رفتیم که بالگرد سمت چپ من این دو شهید بزرگوار بودند از طرف دیگر باد شدیدی در حال وزیدن گرفت که کنترل بلگرد را با مشکل مواججه می کرد در همین حین بالگرد شهید رادفر مورد اصابت قرا ر گرفت و پس از چرخش سقوط و به آتش کشیده شد.

امیر بابایی خاطرنشان کرد: با اینکه نیروهای خودی از هوانیروز به سرعت برای نجات این دو ایثارگر تلاش کردند اما شهید رادفر با سوختگی شدید در همان لحظه و شهید تفضلی چند روز بعد به شهادت رسیدند.

خلبان پیشکسوت هوانیروز گفت: هوانیروز حمل مجروحان را با بالگردهای شنوک و 214 انجام می داد و از سوی دیگر اهداف موردنظر چون تانک ها و سنگرهای بوتونی دشمن را با موشک مورد اصابت قرار می دادیم.

امیر بابایی ادامه داد: حمل آذوقه و مهمات به منطقه از دیگر اقدامات نیروهای هوانیروز یدر عملیات بیت المقدس و سایر عملیات ها بود.

وی افزود: هوانیروز با 3 پایگاه پشتیبانی رزمی کرمان، اصفهان و مسجد سلیمان در عملیا ت بیت المقدس مشارکت داشت و شهدایی را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

خلبا ن پیشکسوت هوانیروز گفت: امیر جلالی، انصاری، آذین، سرهنگ نژاد تقی، وکیلی، عبدالله نجفی، مقدمی و صحتی از جمله فرماندهان هوانیروز در عملیات بیت المقدس بودند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا