با حضور امیر اسماعیلی جدیدترین سامانه‌های فرماندهی و ارتباطی پدافند هوایی رونمایی شدند + جزئیات

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::جدیدترین سامانه‌های ارتباطی و فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی ارتش با حضور امیر اسماعیلی رونمایی شدند.

 

به گزارش پایگاه مردمی ارتش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، مراسم رونمایی از سامانه‌های فرماندهی و کنترل هوشمند بصیر و سامانه ارتباط رادار رسول که به صورت کاملا بومی و به دست توانمند متخصصین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و به همراه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء طراحی و به مرحله تولید رسیده است دقایقی پیش با حضور امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد.

بر اساس این گزارش سامانه فرماندهی و کنترل هوشمند بصیر بر اساس راهبرد قرارگاه پدافند هوایی برای هوشمندسازی شبکه کنترل و فرماندهی و ایجاد تحرک در این سامانه طراحی شده و کاملا منطبق با سامانه کنترل و فرماندهی بومی پیامبر اعظم (ص) ساخته شده است.

این سامانه فرماندهی و کنترل هوشمند و بصیر قابلیت جمع‌آوری اطلاعات از کلیه منابع اطلاعاتی مرتبط با دفاع هوایی، رادارهای پسیو و اکتیو اعم از رادارهای نظامی و کشوری، عناصر دیده‌بانی، شنود سیگنالی، سامانه‌های موشکی و مسئول کنترل و فرماندهی همجوار داراست و ضمن ارائه یک تصویر یکپارچه از منطقه تحت مسئولیت، در خصوص هدایت و کنترل سامانه‌های دفاع هوایی زمین‌پایه و هواپایه به صورت کاملا مستقل عمل می‌کند.

قابلیت تحرک و جابجایی بالا و استقرار در مناطق صعب‌العبور، دفاع در برابر جنگ الکترونیک و استفاده از شبکه‌های ماکرویو اختصاصی، فیبر نوری و مخابرات کشوری و اطمینان‌بخشی از اصابت و انهدام اهداف از دیگر قابلیت‌های این سامانه هوشمند است.

همچنین در این مراسم سامانه ارتباط تاکتیکی و بومی رادار رسول با توانایی تامین ارتباط تاکتیکی امن و پایدار و انتقال خطوط صوت و دیتای رادار، به نزدیک‌ترین یگان پدافندی و مراکز کنترل و فرماندهی رونمایی شد.

از دیگر ویژگی‌های این سامانه ارتباطی می‌توان به قابلیت اتصال به شبکه‌های ارتباطی زیر ساخت کشوری، قابلیت رمزگذاری اطلاعات، افزایش سرعت و دقت عمل شبکه‌های پدافندی در انتقال اطلاعات رادار از صحنه نبرد به مراکز کنترل و فرماندهی پدافند و برقراری ارتباط چند لایه نزدیک، متوسط و دور اشاره کرد.

انتهای پیام/

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا