فتح خرمشهر پاداش خداوند به اخلاص رزمندگان اسلام بود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 پایگاه مردمی ارتش::فرمانده نیروی زمینی ارتش فتح خرمشهر را عنایتی الهی و پاداش خداوند به اخلاص رزمندگان اسلام قلمداد کرد.

امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس ضمن ادای احترام به شهدای جنگ تحمیلی بویژه شهدای عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس اظهار کرد: همانطور که حضرت امام(ره)فرمودند در آزادسازی خرمشهر، اراده و عنایت الهی سبب‌ساز تحقق این حماسه شگفت‌انگیز شد.

وی با اشاره به تحلیل رفتن توان نیروهای خودی در مراحل پایانی عملیات بیت‌المقدس، مداومت ۲۴ روزه عملیات، خستگی و ضعف نیروها را عامل این مشکل دانست.

فرمانده نزاجا در ادامه با تأکید بر اینکه باید برای ادامه این عملیات، تجدید قوا و مهمات‌گیری می‌شد، افزود: در این مقطع فرماندهان عملیات به این نتیجه رسیدند که جنگ را متوقف کنند تا یگان‌ها نیروگیری کرده و سیستم‌های پشتیبانی و آفندی، آماده اجرای آخرین مرحله عملیات شوند؛ لذا مرحله آخر عملیات بیت‌المقدس با این نیت آغاز شد که وقتی به مواضع مد نظر رسیدیم، کار را متوقف کنیم تا تجدید قوا کنیم و سپس برای فتح خرمشهر به حمله ادامه دهیم.

پوردستان در ادامه افزود: فرماندهان علی‌رغم خستگی، کمبود نیرو و ضعف جسمانی که بر نیروها حادث شده بود دستور حمله را صادر کردند، اما از آنجا که اراده الهی بر این پیروزی استوار بود ناگهان خبر از پیروزی و پیشروی قابل ملاحظه‌ای رسید، بدین ترتیب که فرماندهانی همچون کلهر، نیاکی، احمد کاظمی و... در محورهای عملیاتی مختلف هر کدام از پیشروی و ورود به خرمشهر خبر دادند.

وی تصریح کرد: حضرت امام(ره) پس از این پیروزی بزرگ فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد کرد"؛ در این جمله دریایی از معانی و معارف نهفته است؛ زیرا در این مرحله از عملیات که فرماندهان به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند پیشروی قابل ملاحظه‌ای داشته باشند و خرمشهر را تصرف کنند، اما اراده الهی بر این تعلق گرفت که خداوند پاداش اخلاص رزمندگان اسلام را با فتح زودهنگام خرمشهر در پرتو امدادهای غیبی رقم بزند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان به نقل از شهید سپهبد "صیاد شیرازی" گفت: در حالی که از کمترین امکانات و محدودترین پشتیبانی بهره‌مند بودیم اما هنگامی‌که وارد خرمشهر شدیم با انبوهی از تجهیزات و امکانات و آمادهای غذایی مواجه شدیم، با چنین وضعیتی ارتش رژیم بعثی می‌توانست ما‌ه‌ها مقاومت کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا