نیروهای مسلح هیچگاه از تهدیدات دشمن غافل نخواهند شد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ملت ایران مطمئن باشند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هیچ‌گاه در برابر دشمنان غافلگیر نشده و همواره با ضربه‌ای مهلک پاسخ دشمن متجاوز را خواهند داد.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر که در میدان صبح‌گاه فرماندهی دژبان آجا برگزار شد ضمن اشاره به سطح توانمندی ارتش در عرصه مقابله با انواع تهدیدات دشمن، گفت: ارتش در حوزه توان دفاعی و ارتقای توانمندی به شایستگی‌های لازم جهت دفاع از حقوق اسلامی ملت ایران دست یافته است.

وی با اشاره به اقداماتی که ارتش در حوزه ارتقای توانمندی و پاسخگویی در برابر تهدیدات انجام داده، اظهار کرد: امروز در حوزه مقابله با تهدیدات دشمن با چهره جدیدی از جنگ روبرو هستیم که با گذشته متفاوت است و ما از آن با عنوان نبرد ناهمطراز یاد می کنیم.

امیر "پوردستان" با بیان اینکه در شرایط نبرد ناهمطراز شاهد رویارویی با جبهه‌ای هستیم که به لحاظ صعنت و فن آوری بسیار پیشرفته است، تصریح کرد: نیروی زمین ارتش در راستای پاسخگویی به تهدیدات دشمن فضای تهدیدات دشمن را رصد کرده و متناسب با آن دکترین دفاعی خود را عملیاتی و اجرا می کند.

وی دومین اقدام ارتش در برابر جبهه دشمن را ایجاد فرایند تبدیل ایده به محصول دانست و عنوان کرد: بحمدالله ارتش جمهوری اسلامی امروز به حدی از توانمندی رسیده که نیازمندی های تسلیحاتی صنعتی دفاعی و استراتژیک خود را در حوزه‌های نرم افزاری و سخت افزاری به سرعت تبیین کرده و به مرحله اجرایی رسانده و فاصله تولید ایده به محصول را با کمک ظرفیت‌های مهندسی بسیار کوتاه نموده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در این رابطه افزود: ارتش نیازمندی‌های تسلیحاتی خود را به سرعت رصد کرده و پس از تحقیقات به مرحله تولید رسانده و در اختیار یگانهای زمین هوایی و دریایی خود جهت ارتقا توان دفاعی قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه ارتش همواره بر تحرکات دشمن تسلط اطلاعاتی دارد، افزود: به برکت انقلاب اسلامی بطور مداوم تهدیدات مرزی منطقه ای و فرامنطقه‌ای را در سطح گسترده‌ای رصد کرده و متناسب با نوع تهدیدات ظرفیت های لازم را جهت مقابله ایجاد می نماییم.

امیر پوردستان خاطرنشان کرد: فضای حاکم بر مسائل نظامی و استراتژیک به گونه‌ای است که نمی توان برای مقابله از تاکتیک‌های دفاعی جنگ‌های کلاسیک استفاده نمود، لذا جنگ اول و دوم خلیج فارس و افغانستان را تحلیل کرده و متناسب با آن دکترین دفاعی را و سپس تاکتیک دفاعی جدید را ایجاد کرده که اجرای این دکترین مسئله بستر رزم در فضای ناهمطراز را برای ما فراهم نموده است.

امیر "پوردستان" در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ابعاد نظامی استراتژیکی عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس پرداخته و افزود: ‌بعد از عملیات فتح المبین در شمال خوزستان که در ششم فروردین 61 موجب آزادسازی مناطق مختلفی از ایران اسلامی شد، مانور بزرگ نیروهای عملیاتی و جابجایی گسترده رزمندگان از شمال خوزستان به جنوب اجرا شد که این مانور یکی از ویژگی های مهم عملیات بیت المقدس بود.

وی با بیان این که کارشناسان نظامی می‌دانند چنین جابجایی گسترده‌ای در جنگ چه اهمیتی دارد، تصریح کرد:‌ رزمندگان اسلام با همان روحیه، تمام نیروها، تجهیزات، ادوات زره ای و سلاح ها را از شمال خوزستان به جنوب آن منتقل و زمینه لازم را جهت اجرای عملیات عظیم بیت المقدس ایجاد کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: این عملیات تا سوم خرداد به صورت شبانه روزی و مداوم ادامه داشت و مداومت روند عملیات یکی از ویژگی‌های مهم بیت‌المقدس است چرا که رزمندگان 24 روز بطور مداوم با همان اراده روز اول مقاومت کردند و ایستادند تا توانستند خرمشهر را آزاد کنند.

امیر "پوردستان" عملیات عبور از رودخانه کارون و نصب پل های مهندسی با تلاش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جهاد سازندگی را یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد عملیات بیت المقدس خواند و گفت:‌ نصب پنج پل عظیم زیر آتش گسترده دشمن و تلاطم روخانه کارون بسیار مهم و با ارزش بود.

وی گستردگی اسرای بعثی، وسعت عملیات و ابعاد بین المللی این عملیات را از دیگر ویژگی های عملیات بیت المقدس ذکر کرد و افزود: در عملیات بیت المقدس، دنیا به توان نظامی و قابلیت های عملیاتی رزمندگان اعتراف کرد و فهمید هر چه عرصه را بر ایرانی تنگ کند جوانان این مرز و بوم غیورتر و با اراده تر می شوند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا