روایتی از تدابیر فرماندهان نیروی هوایی در عملیات بیت‌المقدس

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
پایگاه مردمی ارتش::خلبان پیشکسوت نیروی هوایی با اشاره به نقش این نیرو در عملیات بیت‌المقدس گفت: انتقال سایت‌های هاگ به جلو یکی از تدابیر فرماندهان نیروی هوایی در این عملیات بود.

امیرسرتیپ دوم رضا رمضانی، خلبان پیشکسوت نیروی هوایی با اشاره به نحوه عملکرد فرماندهان نیروی هوایی در عملیات بیت‌المقدس به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: از جمله تدابیر فرماندهان نیروی هوایی  بردن سایت‌های هاگ به جلو و هماهنگی با هواپیماهای شکاری به عنوان طعمه بود که از این طریق جنگنده‌های دشمن را از زمین شکار می کردند.

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی گفت: بمباران‌های وسیع از دیگر اقدامات هواپیماهای نیروی هوایی بود که از ارتفاع بالا انجام می‌شد.
 
وی ادامه داد: عملیات بمباران وسیع از پایگاه‌های همدان و بوشهر به صورت مجموعه‌ای با حضور هواپیماهای سوخت‌رسان در ارتفاع بالا و مشارکت هواپیماهای اف 14 که نمی‌گذاشتند هواپیماهای شکاری دشمن نزدیک شوند از ارتفاع 45 هزار پا بمباران سنگین و وسیعی را در مناطق تجمع دشمن انجام می دادند.
 
امیر رمضانی اظهار داشت: ویژگی این بمباران این بود که تا شعاع 10 کیلومتری صدای وحشتناک بمب شنیده می شد و این بمباران توسط هواپیماهای اف 4 انجام می‌شد.
 
خلبان پیشکسوت نیروی هوایی گفت: هواپیماهای اف 5 از پایگاه دزفول، امیدیه، بمباران مراکزنقاط تجمع را برای خط شکستن لازم بود را انجام می دادند.
 
امیر رمضانی گفت: در روزهای آغازین عملیات بیت المقدس دشمن مکرر دست به پاتک می زد و در آن دوران هنوز توپخانه‌های ما در جای لازم مستقر نبود و پدافند و هوانیروز تانک‌ها و مراکز توپخانه عراق را منهدم می‌کردند.
 
وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی به دلیل تحریم ها از هیچ کشوری سلاح عمده نگرفتیم اما در مقابل، کشور عراق از سوی کشورهای مختلف حمایت می شد به طوری که در ابتدای جنگ نیروی هوایی عراق 360 هواپیما داشت و در پایان جنگ این تعداد به 660 فروند رسید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا