تدوين خاطرات رزمندگان دفاع مقدس يك ضرورت براي فضاي امروزكشور است

 

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:

تدوين خاطرات رزمندگان دفاع مقدس يك ضرورت براي فضاي امروز كشور است



 
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه خاطرات رزمندگان دفاع مقدس بايد در قالب رمان و داستان نوشته شود، تاكيد كرد: اين خاطرات برگرفته از واقعياتي است كه در صحنه نبرد اتفاق افتاده و ما هيچ نيازي به اغراق و مبالغه نداريم .
به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي صبح امروز در چهارمين همايش انديشه و قلم ارتش جمهوري اسلامي ايران در سالن كوثر سازمان عقيدتي سياسي ارتش با گراميداشت ياد و خاطره شهداي والامقام ارتش، اظهارداشت: اگرامروز كشور در آرامش است و اهالي فكر و انديشه در سايه اين آرامش به معرفت و آگاهي‌هاي جامعه مي‌افزايند، در سايه رشادت، ايثار و فداكاري ارتشيان عزيز است
حسيني با بيان اينكه ارتش نماد و مظهر قدرت، اقتدار، صلابت و شوكت نظام است و در روزهاي دفاع مقدس نيز فداكاري‌هاي زيادي انجام داد،به برخي از سخنان كه دفاع مقدس را زير سوال مي برند اشاره و خاطر نشان كرد: متاسفانه در دوران جنگ برخي در برابر دفاع همه جانبه ما علامت سوال قرار مي‌دادند در حاليكه اگر آن دفاع همه جانبه نبود، امروز با مشكلات زيادي مواجه مي‌شديم.
وزير ارشاد با بيان اينكه تدوين خاطرات رزمندگان دفاع مقدس يك ضرورت براي فضاي امروز كشور است، به نشست هفته گذشته اعضاي برگزاري كنگره شهداي نجف‌آباد در محضر رهبر انقلاب اشاره و خاطر نشان كرد:اين خاطرات واقعيت هايي است كه در صحنه نبرد اتفاق افتاده و نيازي هم با مبالغه درباره آن نيست و مقام معظم رهبري امام خامنه اي عزيز نيز تاكيد كردند كه بايد خاطرات رزمندگان ثبت شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اينكه خاطرات يادگاران دفاع مقدس بايد ثبت شود و اينها سند افتخار ما هستند، افزود: اولين فرماني كه بر پيامبر صادر شد نماز، روزه، حج، خمس و زكات نيست، بلكه سخن از خواندن، قلم و نوشتن است و حتي خداوند به قلم نيز سوگند ياد كرده است.
حسيني با ارزشمند خواندن برگزاري همايش انديشه و قلم ارتش و تقدير از پيشكسوتان ارتش در اين حوزه ، گفت: انشاءالله هر سال شاهد نوآوري‌هايي در اين زمينه باشيم و در اين زمينه بايد به نوقلم‌ها نيز توجه كنيم و بها دهيم تا به نوشتن ترغيب شوند.
وي با تاكيد بر اينكه بسياري از مستندات دوران دفاع مقدس بايد به يادداشت و خاطره تبديل شوند، افزود: اگر مي‌خواهيم مضامين ما دلنشين و با جاذبه باشد، بايد آن را در قالب هنر مطرح كنيم و تاكيد
رهبر معظم انقلاب نيز بر نگارش، قصه، داستان و رمان است تا اين قالب‌ها به سريال و فيلم تبديل شود و مورد استفاده جامعه قرار بگيرد
وي با تشكر از ارتش جمهوري اسلامي ايران براي حضور در نمايشگاه‌هاي كتاب، گفت: همواره در همه مسابقات، ارتش جمهوري اسلامي ايران نقش فعالي دارد و ما از اين همكاري‌ها تشكر مي‌كنيم و انشاءالله اين پيوندها ادامه داشته باشد. همچنين اميدواريم اين همكاري‌ها در قالب ساخت فيلم‌ سينمايي ادامه پيدا كند.
وزير ارشاد با اشاره به ساخت فيلمي درباره جنگ 33 روز، اظهار داشت: همچنين فيلمي در خصوص جنگ 22 روزه عليه غزه در حال ساخت است كه نيازمند كمك فكري دوستان ارتشي است.
وي با تاكيد بر اينكه اگر قلمي توجيه كننده ظلم و ستم و سوق دهنده انحطاط باشد ارزشي ندارد، اظهار داشت: اگر قلمي در خدمت آرمان هاي بشري باشد مورد تكريم است. حتي گاهي يك جمله مي‌تواند سرنوشت يك ملت را زير و رو كند. مانند فتواي ميرزا رضاي شيرازي در قضيه تحريم تنباكو كه آثار و تبعات زيادي را بر جاي گذاشت.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان سخنان گفت: مقتدا، الگو و اسوه ما در جنگ و نبرد و دلاوري مولا علي عليه‌السلام است و همانطور كه ايشان در بدر، احد و خندق و جنگ با ناكثين، قاسطين و مارقين شجاعت داشتند، خطبه‌هاي نهج‌البلاغه را نيز داشتند و آن نامه‌ها و خطبه‌ها امروز مي‌تواند دستورالعمل ما و همه جهان باشد و همه كساني كه مدعي پيروي از مولا علي هستند بايد در هر دو حوزه تلاش كنند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا