نقش نیروی هوایی در شناسایی مناطق نبرد عملیات بیت المقدس

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 پایگاه مردمی ارتش::خلبان پیشکسوت نیروی هوایی با اشاره به نقش این نیرو در عملیات بیت المقدس گفت: خلبانان و هواپیماهای نیروی هوایی وظیفه عکسبرداری و شناسایی از مناطق نبرد دشمن را برعهده داشتند.

امیر سرتیپ دوم خلبان سیاوش مشیری با اشاره به نقش نیروی هوایی در عملیات بیت المقدس به خبرگزاری دفاع مقدس گفت:  پیش بینی عملیات فتح المبین از اواسط سال 60 انجام شد و پس از عملیات فتح المبین هماهنگی سراسری در کشور انجام شد و نیروی هوایی اقدامات خود را در مناطق عملیاتی  پیگیری می کرد.

وی ادامه داد: یکی ازعملیات های تاکتیکی بزرگ نیروی هوایی قطع نقاط تماس و حدود مواصلاتی دشمن  ، تفکیک نیروهای دشمن و تقسیم بندی منطقه نبرد بود.

امیر مشیری گفت:  عملیات بیت المقدس پس ازپیروزی عملیات فتح المبین در سال 61 ادامه پیدا کرد و عملکرد عملیات هوایی با هواپیماهای اف 4 و 5 و آر اف 4 به عنوان شناسایی از منطقه انجام می شد و عکس هایی از شرایط وضعیت دشمن  گرفته می شد.

وی ادامه داد: این عکس ها مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات دشمن بررسی می شد و یکی از اقدامات خوب این هواپیماها گرفتن عکس مادون قرمز از پل شناور دشمن بر روی کرخه صورت گرفت.

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی ادامه داد: این پل به صورت غوطه ور و نیم متر زیر آب بود که تانک ها امکان آن را داشتند از روی آن عبور کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از شناسایی این پل، توسط رزمندگان منهدم شد و انهدام این پل نقش بسزایی در پیروزی عملیات بیت المقدس داشت چرا که پل نقش لجستیک و پشتیبانی کننده از نیروهای دشمن را برعهده داشت.

امیر مشیری گفت: در راستای انجام این عملیات حملات منسجم قرارگاه ها به سمت مواضع دشمن انجام شد و دشمن راهی برای برگشت نداشت و تعدادی از نیروهای عراقی در آب غرق شدند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا