نقش موثر ارتش در نابودی عقبه دشمن در عملیات بیت‌المقدس

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
پایگاه مردمی ارتش:: جانشین رئیس ستاد ارتش با تاکید بر نقش مهم توپخانه و نیروی هوایی ارتش در آزادسازی خرمشهر گفت: کار بسیار مهمی که در این عملیات اتفاق افتاد این بود که عقبه دشمن به موقع زده شد. یکی از دلایلی که ما توانستیم حدود ۲۰هزار اسیر را تنها در یک عملیات از عراق بگیریم همین بود که پشت عراق به موقع زده شده بود.

امیر سرتیپ "رضا خرم‌طوسی" جانشین رئیس ستاد ارتش در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس، پیرامون نقش ارتش در عملیات بیت‌المقدس و خلق حماسه آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: در عملیات‌های مختلف نقش نیروهای نظامی متفاوت بود، ولی اگر هرکدام از بخش‌های این پازل بزرگ نقش خود را به درستی انجام نمی‌دادند، باعث به تاخیر افتادن پیروزی‌های ملت و نرسیدن به آن نتیجهٔ نهایی می‌شد.

وی افزود: انجام عملیات بیت‌المقدس از چند جهت حائز اهمیت بود؛ ابتدا از نظر حیثیتی؛ چرا که شهر ما در اختیار دشمن بود. بعد هم از این جهت که عراق همواره ادعا کرده بود که من خوزستان را چند روزه به خاک کشور خود ملحق خواهم کرد و نام آن را عوض می‌کنم. از نظر موقعیت استراتژیک و سوق‌الجیشی نیز خرمشهر یک نقطه عطف بود. دلیل دیگر اهمیت این عملیات نیز عقب راندن دشمن به پشت مرز‌ها و به خاک خود بود.

امیر خرم‌طوسی با بیان اینکه ارتش به طور کلی در همه عملیات‌ها حضور محوری و تاثیرگذار خود را داشته است، تصریح کرد: این محوری بودن به معنای نادیده گرفتن نقش سایرین نیست؛ وظیفهٔ ارتش حفظ کیان مملکت بوده و هست، و ارتشی‌ها برای این کار حقوق می‌گیرند.

وی اضافه کرد: در همه عملیات‌ها ارتش نقش نخ تسبیح را ایفا ‌کرده و به قول یکی از دوستان، برادر بزرگ‌تر نیروهای مسلح بوده است؛ که سایر برادران هم به آن کمک کردند و ما به هدف رسیدیم.

جانشین رئیس ستاد ارتش با اشاره به حضور مقتدرانه پدافند در عملیات بیت‌المقدس، تاکید کرد: در این زمان فرانسه هواپیماهای جدیدی را به رژیم بعث عراق داده و کمک‌های استکبار به اوج خود رسیده بود. پس نیروی هوایی ما باید در پشتیبانی رزمندگان، حضوری فعال پیدا می‌کرد.

وی افزود: رزمندگان در بعضی از مناطق عملیات بیت‌المقدس با موانع بزرگی که عراق ایجاد کرده بود مواجه شدند و در برخی نقاط نیز در منطقه‌ای مسطح قرار گرفتند که در مقابل آتش سنگین دشمن بی‌پناه بودند؛ پس پشتیبانی نیروی هوایی نقش خیلی زیادی در پیشرفت عملیات داشت.

خرم‌طوسی با اشاره به نقش نیروی زمینی و هوانیروز در این عملیات اذعان کرد: در عملیات بیت‌المقدس رزمندگان نیروی زمینی و بچه‌های منطقه لبه جلویی منطقه نبرد، میدان‌دار بودند. بچه‌های هوانیروز نیز باید از نزدیک، رزمندگان را پشتیبانی می‌کردند و تانک‌ها و سنگرهای دشمن را مورد اصابت قرار می‌دادند.

جانشین رئیس ستاد ارتش با تاکید بر نقش مهم توپخانه و نیروی هوایی ارتش در آزادسازی خرمشهر گفت: کار بسیار مهمی که در این عملیات اتفاق افتاد این بود که عقبه دشمن به موقع زده شد. یکی از دلایلی که ما توانستیم حدود ۲۰هزار اسیر را تنها در یک عملیات از عراق بگیریم همین بود که پشت عراق به موقع زده شده بود و این نقش توپخانه و نیروی هوایی ما بود که توانست تاثیرگذار باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته خرمشهر را حقیقتا خدا آزاد کرد و ما این موضوع را باید به خوبی درک کنیم. اگر می‌گوییم طراحی و اقدام به موقع، تلاش شبانه‌روزی، نزدیک به یک‌ماه جنگیدن زیر آتش و خون و غیره؛ همه‌‌ی این‌ها با خواست خدا و امدادهای الهی بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا