بهره‌گیری هوانیروز از موشک‌های هدایت‌شونده با دقت و قدرت بالا

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
پایگاه مردمی ارتش::فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به توانمندی‌های نزاجا در حوزه موشکی گفت: امروز هوانیروز از راکت‌ها و موشک‌های هدایت‌شونده‌ای برخوردار است که دارای قدرت تخریبی زیاد و دقت بسیار بالایی هستند.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، امیر "احمدرضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش، در مراسم اهدای نشان به ۱۲۰ نفر از فارغ‌التحصیلان خلبان هوانیروز ضمن تجلیل از مقام شامخ ۴۸ هزار شهید نزاجا در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: امروز از طرف خود و همکارانم در نیروی زمینی سیر موفقیت‌آمیز دوره خلبانی و مهندسی پرواز را خدمت شما فارغ‌التحصیلان تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم همین‌گونه که در این مقطع موفق بودید، در تمامی مراحل زندگی نیز پیروز و سربلند باشید.

وی افزود: امید است بتوانید برای نیروهای مسلح و نظام مقدس جمهوری اسلام منشأ حرکت و برکت باشید و به‌گونه‌ای عمل کنید که همواره ملت به وجود شما افتخار کند.

پوردستان با اشاره به نقش غرورآفرین هوانیروز در دفاع مقدس اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و زمانی که دست مستشاران غربی به طور کامل از کشور قطع شده بود، هوانیروز جمهوری اسلامی در پرتو تدابیر و ایجاد اعتمادبه‌نفس رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری توانست رویای بازگشت مستشاران غربی را، برای دنیای استکبار بدون تعبیر باقی گذارد و بحث مهندسی پرواز و تأمین کادر آموزشی خود را به‌طور تخصصی ساماندهی کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: حضور مقتدرانه مهندسی پرواز در آن دوره سبب شد تا در آغاز جنگ تحمیلی خلأ عدم وجود مستشاران و متخصصین غربی را احساس نکنیم و در این عرصه نیز خودکفا باشیم.

وی تصریح کرد: تقدیم ۱۵۰ خلبان شهید در دوران دفاع مقدس و ۴۴ شهید خلبان در جریان ناامنی‌های آغاز انقلاب اسلامی، نشانگر حضور پررنگ هوانیروز در عرصه پاسخ‌گویی به تهدیدات و متجاوزین است.

پوردستان تاکید کرد: هوانیروز جمهوری اسلامی با حضور مقتدرانه خود در دوران دفاع مقدس در شمال غرب و جنوب کشور و در بسیاری از مناطق صعب‌العبور که امکان نفوذ دیگر نیروها وجود نداشت، همواره حضور پیدا کرده و پاسدار انقلاب و ارزش‌های اسلامی بوده است.

پوردستان خاطرنشان کرد: امروز هوانیروز جمهوری اسلامی به برکت انقلاب اسلامی مجموعه‌ای پویا و با نشاط است که بدون هیچ‌گونه وابستگی به خارج از کشور، نیروهای متخصص خود را هم در زمینه کادر پروازی و هم کادر مهندسی مورد آموزش قرار دهد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به ظرفیت و توانمندی هوانیروز گفت: امروز خلبانان هوانیروز کشور ما با نبرد در شرایط نا همطراز به خوبی آشنا هستند.

وی با اشاره به توانمندی‌های نزاجا در حوزه موشکی تاکید کرد: امروز هوانیروز ما از راکت‌ها و موشک‌های هدایت‌شونده‌ای برخوردار است که دارای قدرت تخریبی زیاد و دقت بسیار بالایی است.

پوردستان با اشاره به تاریخچه جنگ تحمیلی و رشادت های خلبانان هوانیروز در آن دوران تصریح کرد: هنگامی که دشمن با ۱۲ لشکر زرهی و مکانیزه مرزهای ما را مورد تعدی قرار داد، لشکرهای ۹۲ زرهی خوزستان و ۸۱ زرهی کرمانشاه و تیپ ۸۴ خرم آباد و تیپ ۳۷ زرهی شیراز در برابر آن مقاومت و ایستادگی کرده اما دشمن این خطوط را شکست و به داخل کشور ورود پیدا کرد.

فرمانده نزاجا در این رابطه تاکید کرد: جدال بالگرد با تانک و نفربر در اینجا آغاز می شود و در پی این درگیری جوانان هوانیروز موفق به توقف پیشروی یگان‌های نظامی دشمن می‌شوند، که این از هنرمندی هوانیروز در دوران دفاع مقدس بود.

وی در ادامه افزود: در این مرحله از جنگ است که عرصه دیگری از رشادت‌ها و فداکاری‌های هوانیروز را نشان می‌دهد و بالگردهای هوانیروز همچون پرندگان ابابیل بالای سر فیل‌های ابرهه رژیم بعث عراق حاضر شده و آنها را "کعصف ماکول" کردند.

پوردستان افزود: هوانیروز در مدت کوتاهی که در جبهه‌های شمال‌غرب حضور داشت در مبارزه با دشمن ضد انقلاب ۴۴ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

فرمانده نزاجا با بیان اینکه خدمات و تلاش‌های هوانیروز تنها به دوران دفاع مقدس ختم نمی‌شود، افزود: هوانیروز در دوران پس از جنگ تحمیلی و صلح همواره در عرصه مقابله  با بلایای طبیعی حضوری متعهدانه و مومنانه داشته است.

وی در ادامه خطاب به فارغ‌التحصیلان دوره خلبانی گفت: امروز شما مفتخر به نشان پروازی شده‌اید که شهدای هوانیروز پرچمدار آن هستند و آن‌را به اهتزاز در آورده‌اند و مسئولیت نگهداری آن امروز با شماست.

پوردستان ادامه داد: الحمدلله شما هم نشان دادید که جوانان شایسته‌ای هستید و آموزش‌های فنی و پروازی را به خوبی یاد گرفته‌اید، تکنیک‌ها و تاکتیک‌های پروازی را به درستی می‌شناسید و در عرصه‌های نبرد ناهمطراز آموزش‌های تئوری و عملی را می دانید.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: آموزش‌های فنی و خدماتی در کشور داده شده و این ظرفیت در هوانیروز و پایگاه شهید وطن‌پور وجود دارد که هم پاسخگوی نیازمندی‌های داخل کشور باشد و هم آموزش نیروهای کشورهای دوست را بر عهده بگیرد.

وی با تاکید بر قابلیت‌ها و ظرفیت عملیاتی و سطح توانمندی که در هوانیروز و پشتیبانی صنعت دفاعی وجود دارد، گفت: موشک‌های هوانیروز ما که قابلیت نصب بر بالگردها را دارند هم از قدرت تخریبی و هم از دقت عملی بسیار بالایی برخوردار هستند.

امیر پوردستان در پایان از زحمات و تلاش‌های متعهدانه امیر سرتیپ دوم هوشنگ یاری، فرمانده هوانیروز و کارکنان هوانیروز تشکر و قدر‌دانی کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا