رادیو کارکرد فراوانی در صدور انقلاب دارد/ نقش موثر رادیو در مناطق دفاع مقدس و پشت جبهه

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 پایگاه مردمی ارتش::رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: توجه به اینکه ما کشوری انقلابی هستیم و ادعای صدور انقلاب اسلامی را به جهانیان داریم و صدور انقلاب دارای فرصت‌ها و تهدیدهایی است. رادیو بایستی نقش خود را در این رابطه روشن کند.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از تسنیم، سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در خصوص نقش جشنواره رادیو گفت: رادیو به عنوان یک رسانه فراگیر با طیف گسترده‌ای از مخاطبان و قشرهای مردمی در حال تعامل است.

وی تصریح کرد: در طول دفاع مقدس هیچ رسانه‌ای نتوانست به نقش رادیو در مناطق دفاع مقدس و مردم در پشت جبهه‌ها بپردازد. رادیو با توجه به فراگیری و دسترسی سهل و آسان هنوزم که هنوز است در بین مردم فراوانی بالایی دارد یعنی شما در هر وضعیتی که هستید، می‌توانید شنونده رادیو باشید.

سردار دکتر کارگر ادامه داد: با توجه به پیشرفتهایی که در حال حاضر دستگاه‌های گیرنده دارند، فرد می‌تواند با تلفن همراه به رادیو متصل شده و از برنامه‌های آن استفاده کند. بنابراین رادیو می‌تواند روز به روز بر نقش خود بیفزاید.

وی بیان کرد: بعضی‌ها معتقدند با ظهور اینترنت و گسترش سیما و تلویزیون در دل مردم، رادیو نقش کمتری پیدا کرده است که به نظر من البته اینطور نیست و این مسئله به وضعیت و برنامه‌هایی که خود رادیو بر‌ای خودش ایجاد بکند، بستگی دارد.

سردار دکتر کارگر بازاندیشی رادیو یا رادیو در فضای جدید رسانه‌ای، شیوه‌ها و الزامات رادیو در عصر رسانه‌ها ی نوین، آینده رادیو را از محورهای ویژه این همایش دانست و تصریح کرد: ما می‌توانیم توجه کنیم به نقش قبلی رادیو در انقلاب، دفاع مقدس و در برهه‌های بسیار مهم کشور بپردازیم.

وی ادامه داد: معتقدم باید گذشته را ببینیم و وضعیت فعلی رادیو را ارزیابی کنیم و برای رادیو در آینده برنامه ریزی داشته باشیم.

سردار دکتر کارگر با بیان اینکه رادیو در این سال‌ها در این دهه گذشته پیشرفت شگرفی کرده، تصریح کرد: کانالهای مختلف به آن اضافه شده و برای برای اقشار مختلف برنامه دارد. ولی باید به بعضی موضوعات خاص‌تر نگاه کند. به طور مثال موضوع زنان، واقعا بحثی است که رادیو باید به آن بپردازد. بلکه باید بیاییم آن نقیصه‌هایی که در رسانه‌ها وجود دارد را با رادیو پر بکنیم و البته استفاده از تجارب دنیا خیلی می‌تواند در این رابطه موثر باشد و از ایده‌های نو استفاده کرد که ایده‌های نو هم معمولا از عزیزان جوان بر می‌آید.

وی  که بیشتر شنونده رادیو جوان است ادامه می‌دهد: در حال حاضر من رادیو را می‌پسندم. نمی‌خواهم نمره بیست بدهم ولی نمره الف می‌دهم. و انصافا من از رادیو خیلی استفاده می‌کنم. یعنی هر وقت هر نیازمندی که داشتم با گرداندن این پیچ رادیو به کانالهای مختلف رادیو می‌رویم و استفاده لازم را می‌کنیم. رادیو یک ویژگیهایی دارد که در خود سیما نیست ما خیلی از حرف‌هایمان را در رادیو می‌توانیم بزنیم که در خود سیما نمی‌شود چون سیما ظاهر خود فرد را نشان می‌دهد ولی در رادیو اینطور نیست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا