عملیات بیت المقدس الگوی مدیریت جهادی است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
  پایگاه مردمی ارتش::معاون نیروی انسانی ارتش گفت: عملیات بیت المقدس یک حماسه تاریخی و الگوی مدیریت جهادی در جنگ به حساب می آید که باید از تجربیات آن به خوبی استفاده کرد.

امیر سرتیپ دوم "حسن سیفی" معاون نیروی انسانی ارتش در گفت‌و گو با خبرگزاریدفاع مقدس با اشاره به نزدیک شدن ایام الله آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: عملیات بیتالمقدس دستاوردهای زیادی را برای کشور داشت؛ اما با پیروزی در این عملیات قدرتدفاعی در ایران ظهور کرد چرا که در مرحله اول عملیات، دشمن را به عقب راندیم و درمرحله دوم خرمشهر را آزاد کردیم.

وی ادامه داد: اما دستاورد مهم دیگر در این عملیات فرماندهی و کنترل نیروها بود که باید به آن توجه خاصی شود و طراحی عملیات و انجام آن در شب و عبور از رودخانه نیز ازدیگر دستاوردهای مهم عملیات بیت المقدس بود.

معاون نیروی انسانی ارتش با اشاره به تقویت روحیه ی نیروها ی خودی و شکست کامل عراقی ها در عملیات بیت المقدس تصریح کرد: با پیروزی در این عملیات روحیه ی نیروهای خودی به قدری بالا رفته بود که با وجود اینکه تعدادشان بسیار کمتر از نیروهای دشمن بود؛ اما توانستند در حدود 19 هزار اسیر از رژیم عراقی به اسارت بگیرند و همچنین این شکست بسیار سخت برای دشمن غیر قابل باور و سنگین بود.

امیر سیفی اذعان کرد: بعد از این عملیات، دنیا به گونه ای دیگر به ایران نگاه می کرد و قدرت دفاعی ایران را به خوبی درک کرده بودند و متوجه این موضوع شدند که ایران باعث تغییر معاملات منطقه ای خواهد شد و به خاطر همین هم بود که با تمام قوا ازعراق حمایت می کردند تا ایران در این نبرد پیروز نشود که به لطف پروردگار با خلق حماسه آزادسازی خرمشهر متوجه قدرت دفاعی ایران شدند.

معاون نیروی انسانی ارتش با بیان این مطلب که ایمان و اعتقاد در این عملیات باعث ترویج روحیه ی ایثار و شهادت دربین رزمنده ها شد، اظهار کرد: وقتی با آن تعداد محدود و تجهیزات صفر به این پیروزی بزرگ دست یافتیم روحیه ایثار و شهادت بین نیروها بیشترو پررنگ تر شد و به یک فتح همیشه جاوید از خرمشهر یاد می شود.

امیر سیفی در پایان گفت: عملیات بیت المقدس یک حماسه تاریخی و الگوی مدیریت جهادی در جنگ به حساب می آید که باید از تجربیات آن به خوبی استفاده کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا