مقابله با توطئه‌های دشمن در دو عرصه فرهنگ و اقتصاد وظیفه‌ای همگانی است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
 پایگاه مردمی ارتش::فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: همه مکلف هستند که در دو جبهه فرهنگ و اقتصاد با تمام توان وارد صحنه شده و به مقابله با توطئه‌ها و ترفندهای دشمن بپردازند.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، امیر سرتیپ "احمد رضا پوردستان" در مراسم افتتاح فاز دوم پادگان ثامن‌الائمه مشهد مقدس با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب اظهار کرد: ماه رجب ماه عبادت و بندگی خداست و ان‌شاءالله بتوانیم از فضائل این ماه و همچنین ماه شعبان استفاده کنیم و با صفای دل به استقبال ماه رمضان برویم.

وی در ادامه با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهدا با ایثار خود عزت، استقلال و عظمت را برای نظام ما به ارمغان آوردند و یاد می‌کنیم از شهدای عملیات بیت‌المقدس که از 10 اردیبهشت آغاز و در سوم خرداد با آزادسازی خرمشهر به پایان رسید و در نوع خودش یکی از عملیات‌های بزرگ و غرورآفرین بود.

فرمانده نزاجا با اشاره به سخنی از امیرالمؤنین مبنی بر اینکه "از دشمنت پرهیز کن، به ویژه دشمنی که از درب دوستی وارد شده، دشمن خودش را نزدیک می‌کند که ایجاد غفلت کند، دوراندیش باش و حواست را جمع کن و خوش‌گمانی به دشمن را کنار بگذار"، اذعان کرد: بروز و ظهور انقلاب اسلامی برای آمریکایی‌ها یک شوک سیاسی بود و آن‌ها فکر نمی کردند که انقلاب ما به پیروزی برسد.

پوردستان ادامه داد: ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از کشورهای مهم تحت سلطه آمریکا بود که از این رو جایگاه بسیار ارزنده ای داشت، چرا که مزیت‌های زیادی را برای آمریکا فراهم می‌کرد؛ برای مثال ایران در شمال آب‌راه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان قرار داشت و آن‌ها از آن طریق مسیر انرژی را کنترل می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن از 23 بهمن سال 57 یعنی یک روز پس از پیروزی انقلاب برای براندازی نظام اسلامی تلاش کرد و با محاصره اقتصادی، ترور، بمب‌گذاری، ایجاد ناامنی در برخی از مناطق کشورمان و راه انداختن جنگ تحمیلی، به مقابله با ما پرداخت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه پس از پیروزی ما در جنگ تحمیلی، یکی از موسسات پژوهشی آمریکا در تحقیقی به این نتیجه رسید که جمهوری اسلامی باعث بیداری کشورهای دیگر شده است، گفت: آمریکا جهان اسلام را خطرناک‌ترین مساله برای خود می‌دانست و بر این اساس، تئوری ورود آمریکا به منطقه طراحی شد. آمریکایی‌ها هدف خود از حضور در خاورمیانه را مقابله با تروریسم عنوان کردند، اما هدف اصلی و پنهان آن‌ها تسلط بر منابع انرژی منطقه و هدف پنهان‌تر آن‌ها جلوگیری از بیداری اسلامی بود.

سرتیپ پوردستان در ادامه با اشاره به موضوع بیداری اسلامی تصریح کرد: کشورهای منطقه در حال بیدار شدن بودند و آمریکا با حضور خود در منطقه می‌خواست جلوی این حرکت را بگیرد و هدف اصلی آمریکا از حضور در منطقه، مقابله با جمهوری اسلامی بود. آمریکا بعد از حمله به افغانستان قصد حمله به ایران را داشت که متوجه شد قادر به انجام عملیات نظامی علیه کشورمان نیست و لذا برای مواجهه با ایران مجبور به تغییر راهبرد خود شد.

وی افزود: آمریکا استراتژی جنگ سخت را کنار گذاشت و جنگ نیمه‌سخت را با تحریم‌های اقتصادی و جنگ نرم را با تهاجم فرهنگی علیه نظام اسلامی آغاز کرد.

فرمانده نزاجا تشریح کرد: انتخاب نام امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" بیانگر این است که ایشان تا چه حدی دشمن را می‌شناسند و به تفکرات آن‌ها آگاهی دارند، دشمن از دو راه فرهنگ و اقتصاد قصد ضربه زدن به نظام اسلامی را دارد؛ لذا انتخاب این عنوان برای شعار سال، تبیین استراتژی است و همه مکلف هستند که در دو جبهه فرهنگ و اقتصاد با تمام توان وارد صحنه شده و به مقابله با توطئه‌ها و ترفندهای دشمن بپردازند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا