دشمن پس از شکست سنگین در عملیات بیت‌المقدس به دیپلماسی فعال متوسل شد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
پایگاه مردمی ارتش::معاون عملیات نیروی زمینی ارتش گفت: دشمن بعثی پس از شکست سنگینی که در عملیات بیت المقدس متحمل شد از رویکرد تهاجمی خود در عرصه نظامی‌گری فاصله گرفته و با اتخاذ دیپلماسی فعال آرایش تدافعی پیدا کرد.
 

امیر سرتیپ دوم "علی محرابی" معاون عملیات نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به اهمیت عملیات بیت‌المقدس در دوران جنگ تحمیلی اظهار کرد: شکست سنگین نیروهای بعثی در این عملیات برای رزمندگان اسلام نقطه عطفی محسوب می‌شد.

وی با بیان اینکه دولت عراق تا قبل از شکست در عملیات بیت‌المقدس همواره خود را قدرت برتر نظامی، که توانایی تعیین سرنوشت جنگ را دارد قلمداد می‌کرد، تصریح کرد: رژیم بعث عراق پس از ناکامی در این عملیات استراتژیک، برای اولین بار اقرار به شکست کرد و در واقع بدین ترتیب وجهه و پرستیژ بین‌المللی خود را از دست داد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: اگرچه دشمن بعثی پیش از این در عملیات‌های طریق‌القدس و  فتح‌المبین طعم تلخ شکست را تجربه کرده بود، اما همچنان خود را در موضع قدرت می‌دید و در راستای سیاست "تحمیل اراده" گام برمی‌داشت، تا اینکه در این عملیات بواسطه دلاوری‌های رزمندگان اسلام ضربه مهلک و سنگینی بر پیکره ارتش این رژیم وارد شد و دشمن را تا مرحله ضعف و اضمحلال فرو برد.

امیر محرابی در خصوص تبعات ناشی از آثار تخریبی و روانی این عملیات ابراز کرد: آثار ناشی از بار روانی این عملیات به حدی بود که دشمن پس از قبول شکست با ایجاد تغییر در رویکرد سیاسی و نظامی خود آرایش تدافعی به خود گرفت و همچنین با دستاویز قرار دادن ابزارهای حقوقی سازمان ملل و دیگر کشورهای حامی‌اش دیپلماسی فعال را جایگزین گزینه نظامی کرد، تا با فشار اهرم‌های سیاسی جلوی پیشروی بیشتر رزمندگان اسلام را بگیرد.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش افزود: در واقع صدام پس از اجرای این عملیات متوجه شد که در برابر ایران توان پیشروی و مقابله به‌مثل را ندارد، لذا با تغییر نگرش در جهت‌گیری سیاسی خود بدنبال ایجاد وقفه و خرید زمان تا احیای دوباره نیروهایش پرداخت.
 
وی با اشاره به دستاوردهای این عملیات غرورآفرین ابراز کرد: مهمترین دستاورد‌های این عملیات آزادسازی حدود پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع از اراضی اشغالی کشور، از جمله شهرهای خرمشهر، هویزه و پادگان حمید و خارج کردن شهرهای اهواز، حمیدیه و سوسنگرد از برد توپخانه دشمن بود.

وی با تاکید بر اینکه فتح خرمشهر برتری نظامی ایران بر عراق را مورد تایید کارشناسان و تحلیل‌گران نظامی قرار داد، افزود: صدام و رژیم بعث پس از این شکست مهمترین برگ برنده خود را در مقابل ایران از دست دادند.

امیر محرابی در پایان خاطرنشان کرد: در عملیات بیت‌المقدس بخش قابل توجهی از ادوات دشمن منهدم شد و ضمن آن حدود ۱۹ هزار تن از نیروهای دشمن به اسارت درآمده و بالغ بر ۱۶ هزار نفر کشته و زخمی شدند، که این آمارها حاکی از اهمیت پیروزی و عمق پیشروی رزمندگان اسلام در دل خاک دشمن بعثی است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا