امیر علیپور:معارف جنگ درگروه های تحقیقاتی دانشگاه آجا بررسی و تحلیل می شود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

معارف جنگ درگروه های تحقیقاتی  دانشگاه آجا بررسی و تحلیل می شود

پایگاه مردمی ارتش::جانشین فرمانده دانشگاه امام علی(ع) با اشاره به برگزاری دوره های معارف جنگ ارتش همزمان با آغاز عملیات بیت المقدس در اردیبهشت ماه گفت: نتایج دوره های معارف جنگ درگروه های تحقیقاتی دانشجویان دانشگاه آجا بررسی و تحلیل می شود.

امیرسرتیپ دوم شیرزاد علیپور، جانشین فرمانده دانشگاه امام علی (ع) با اشاره به برگزاری دوره های معارف جنگ همزمان با ماه اردیبهشت ماه هرسال به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: دانشجویان افسری دانشکده آجا همه ساله با محوریت دانشگاه امام علی(ع) در قالب یک دوره 10 روزه معارف جنگ را به صورت  تئوری فرا می گیرند.

وی ادامه داد: همچنین دانشجویان در همین ایام معارف جنگ را به صورت عملی و میدانی ازسوی پیشکسوتان دفاع مقدس که اساتید این دوره ها هستند با حضور در مناطق عملیاتی فرامی گیرند.

امیر علیپور اظهار داشت: در حال حاضر دانشجویان در مناطق عملیات جنوب حضور پیدا کرده و در زمان شهید سپهبد صیاد شیرازی این دوره ها درمناطق شمال غرب هم برگزار می شد و همچنان نیز هر ساله پیگیری می شود.

وی بابیان اینکه شهید صیاد شیرازی موسس معارف جنگ ارتش بودند، افزود: اساتید این دوره ها که غالبا از پیشکسوتان دفاع مقدس هستند و طراحان عملیات هایی چون فتح المبین، ثامن الائمه، بیت المقدس و طریق القدس  بودند مطالب جنگ و معارف آن را برای دانشجویان باز گو می کنند.

جانشین فرمانده دانشگاه افسری امام علی (ع) اظهار داشت: این آموزشها بسیار موثر بوده چراکه مطالب نظری و عملی با یکدیگر تلفیق می شوند و بر دل دانشجویان تاثیر می گذارد.

وی ادامه داد: معارفی که اساتید و پیشکسوتان دفاع مقدس مطرح می کند به دون هیچ تحریفی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد و حضور آنها در سرزمینی که شهدا میزبان آن هستند تاثیر معارف جنگ را بر روی دانشجویان چندین برابر می کند.

امیر علیپوربا اشاره به سخنی از فرمانده نیروی زمینی درباره انتقال معارف جنگ توسط پیشکسوتان این عرصه ، اظهار داشت: این اساتید اگر بخواهند با پای خود به این مناطق بیایند شاید به دلیل شرایط جسمی برای آنها مقدور نباشد، اما چون آنها با دل می آیند، تمام گفته های آنها به دل دانشجویان که امیران  فردای ارتش جمهوری اسلامی  هستند، می نشیند .

وی با اشاره به گرد آوری معارف جنگ از سوی دانشجویان گفت: اثرات کلاس های  معارف جنگ در قالب کارگرو ه هایی مورد بررسی و تحلیل و مطالعه  قرار می گیرد و نتایج آن در قالب کتاب جمع آوری می شود.

امیر علیپور خاطرنشان کرد: دانشجویان تجربیاتی را که از معارف جنگ تحمیلی توسط اساتید و پیشکسوتان خود فراگرفتند را برای آینده خود بهره برداری می کنند که برای اقتدار کشور و ارتش جمهوری اسلامی در آینده استفاده کنند.

جانشین فرمانده دانشگاه امام علی (ع) اظهار داشت: در زمان تصدی شهید صیاد شیرازی در دانشگاه امام علی (ع) ایشان دوره های معارف جنگ با موضوع منش فرماندهی را تدریس می کردند . در آن دوران دوست داشتیم  کلاس معارف را به طور میدانی در مناطق عملیاتی  برای گردان ما نیز تشکیل شود اما متاسفانه منافقان کوردل  در سال 78 شهید صیاد را به شهادت رساندند.

وی با اشاره به خاطره ای از برگزاری دوره های عملی معارف جنگ، افزود: سال 92 در خوزستان درمنطقه عملیاتی شرهانی به اتفاق  امیر دربندی حضور داشتیم این منطقه در سال 91 شاهد حضور زائران شهدا و مناطق عملیاتی بود که در مراسمی یکی از دانشجویان نیروی هوایی که سه سال دستش فلج بود با عنایت شهدا شفا پیدا می کند،  مانیز به حرمت این کرامت از گروه تفحص خواستیم تا مراسمی را با حضور یک شهید در این مکان برگزار کنند تا دانشجویان از آن بهره معنوی ببرند که آنها به ما گفتند 3 شهید ارتشی از عملیات محرم اخیرا تفحص شدند و گویا آنها به استقبال دانشجویان آمدند.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا