امیر برخور:اجرای عملیات مشترک نیروی هوایی و زمینی ارتش
تاريخ : 11 / 2 / 1393برچسب:, | 12:49 | نویسنده : بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

اجرای عملیات مشترک نیروی هوایی و زمینی ارتش

پایگاه مردمی ارتش:: جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: روز گذشته و امروز با اجرای عملیات های تیر اندازی هوا به زمین و متعاقب آن تهاجم بالگردها و تانک های نیروی زمینی به اهداف از پیش تعیین شده برای دانشجویان دانشگاه های آجا، آن ها را با یک مقیاس خیلی کوچک از حرکت های مشترک نیروهای هوایی و زمینی آشنا کردیم.

امیرسرتیپ خلبان علیرضا برخور جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به پانزدهمین دوره هیئت معارف جنگ افزود: این دوره با حضور حدود ۱۴۰۰ دانشجوی دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه عملیاتی جنوب و جنوب غرب کشور به مدت ۸ روز برگزار شد که در این مراسم آموزشی عملیاتی، دانشجویان در کنار رزمندگان و یادگاران ۸ سال دفاع مقدس از صحبت ها، تجربیات و خاطرات آنان استفاده می کنند.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در خصوص اقدامات عملیاتی صورت گرفته در این هیئت اذعان داشت: در همین راستا در طول این مدت در نقاط مختلف مناطق عملیاتی کلاس های میدانی برای دانشجویان گذاشته شده که پایگاه هوایی شهید وحدتی دزفول در این میان نقش بسزایی را عهده دار بوده است. این پایگاه به عنوان یکی از پایگاه های آموزشی برای این دانشجویان استفاده می شود.

وی در ادامه افزود: روز گذشته و امروز این عزیزان در میدان تیر هوا به زمین پایگاه حضور پیدا کردند و در آنجا نمایش هوایی توسط هواپیما های موجود در پایگاه هوایی شهید وحدتی به صورت حملات هوا به زمین و میدانی به نمایش گذاشته شد و بلافاصله حمله تانک ها را به اهداف زمینی داشتیم. همچنین بالگردهای هوانیروز نیز نمایشی از حرکات تهاجمی خودشان را به صورت هوا به زمین انجام دادند و دانشجویان آنجا عملا با یک مقیاس خیلی کوچک از حرکت های مشترک نیروهای هوایی و نیروی زمینی آشنا شدند.

امیر برخور با اشاره به نمایشگاه هوایی که در پایگاه شهید وحدتی نیز برگزار می شود گفت: در این نمایشگاه دانشجویان با تعدادی از هواپیماهای موجود در این پایگاه آشنا می شوند و در حین بازدید از این هواپیماها و آشنایی با مقدورات و توانمندیهای پایگاه، با پیشکسوتان دفاع مقدس نیز از نزدیک صحبت می کنند و یک ارتباط خوب و گرمی را که بین یادگاران دفاع مقدس و این جوانان برقرار شده است می توانیم شاهد باشیم.

 

 

امیر برخور درباره تاثیر این برنامه بر روی دانشجویان یادآور شد: به وضوح در شروع این آموزش و انتهای آن در چهره های این جوانان می توانید این تاثیر را ببینید، چرا که این حس اعتماد و اعتقاد دانشجویان جوان و متعهد و حسی که دانشجویان دانشگاه های افسری ما نسبت به نظام اسلامی دارند بیش از پیش می شود و قرار گرفتن در کنار بچه های قدیمی در زمانی که صحبت های آن ها را می شنوند و حال و هوای آن زمان جبهه ها برایشان بازگو می شود در تقویت تفکر آنان بسیار اثرگذار است.

وی در ادامه گفت: سعی بر این است که در میادین و مناطق عملیاتی در روی زمین، همین حال و هوا از نظر فیزیک و جغرافیا برای آنها یادآوری و شبیه سازی بشود و به طبع آن ها آن مباحثی را که در تفکرشان دارند تقویت کنند و حتی می توان به وضوح دید، از آنجایی که دانشجویان از صبح تا دیروقت درگیر هستند ولی از انرژی بسیار بالایی برخوردار هستند و این ناشی از ارتباط نزدیک با مصادیق زنده دفاع مقدس است.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش حرکات و صحبت های دانشجویان و علاقمندی آنها نسبت به بچه های پیشکسوت و ابراز احساسات و صحبت هایی که می کنند را نشان از این موضوع دانست که: ارتباط بین نسل دفاع مقدس و این جوانان بسیار خوب بر قرار شده و سودمندی و بهره دهی این حرکت شهید صیاد شیرازی و دوستانی که در حفظ آثار و معارف جنگ هستند، مشهود است و با دیدن این اثرات مثبت حتی در دانشجویانی که دوره های قبل حضور داشتند و اکنون افسر ارشد هستند می توان گفت که اثراتی که سالیان قبل بر آن ها گذاشته شده هنوز پا برجا است و در وجودشان باقی مانده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا