معاون تربیت و آموزش اداره عقیدتی سیاسی نزاجا:انتقال اسلام ناب از زبان شهید مطهری به کارکنان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 پایگاه مردمی ارتش::معاون تربیت و آموزش اداره عقیدتی سیاسی نزاجا با اشاره به اینکه در ارتش قطعا از نقطه نظرات شهید مطهری استفاده می‌شود، گفت: تقریبا دو سه سال است که به بحث تربیت محوری آموزش‌هایمان روی آورده و تربیت محوری را نیز جز لاینفک آموزش در نیروی زمینی ارتش قرار دادیم.

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت‌الاسلام و المسلمین "احمد رحیمی" معاون تربیت و آموزش اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش در حاشیه همایش بزرگداشت روز معلم ویژه اداره عقیدتی سیاسی نزاجا در جمع خبرنگاران درباره ترویج اندیشه‌های شهید مطهری و پژوهش‌های قرآنی در ارتش اظهار داشت: با توجه به فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و تاکیدات مقام معظم رهبری ما تحت عنوان اندیشه مطهر کتاب‌های شهید مطهری را خلاصه می‌کنیم و این خلاصه‌ها را در اختیار عزیزان نیروی زمینی ارتش قرار داده و در مسابقه از آن‌ها استفاده می‌کنیم.
 
وی افزود: این دوستان نیز چنانچه نقطه نظراتی دارند آماده کرده و برای ما می‌فرستند و این کار به طور مکرر از چندین سال قبل به مناسبت‌های مختلف صورت گرفته است.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین رحیمی تصریح کرد: از نقطه نظرات شهید مطهری در ارتش قطعا استفاده می‌شود و تلاش ما نیز براین است که بتوانیم اسلام ناب را از زبان شهید مطهری به کارکنان ارتش منتقل کنیم.
 
معاون تربیت آموزش اداره عقیدتی سیاسی نزاجا درباره کتاب‌های شهید مطهری در سطح کتابخانه‌های نیروی زمینی ارتش گفت: علاوه بر اینکه کتاب‌های شهید مطهری هر سال در کتابخانه‌هایمان توزیع و تجدید چاپ می‌شود ما سی‌دی اندیشه مطهر شهید مطهری را تهیه کرده و به همه یگان‌ها فرستاده‌ایم و در برنامه‌های خود از آن استفاده می‌کنیم.
 
وی در پاسخ به این سوال که برنامه‌های آموزشی برای سربازان و کارکنان ارتش و نیروی زمینی چیستT اظهار داشت: طبیعتا هر سال متون جدید‌تر آموزشی تهیه می‌شود که براساس نظرسنجی‌ها و نیازسنجی‌هایی که از یگان‌ها و نقطه نظرات دوستان گرفته می‌شود ما قسمت متون و کتاب‌ها را بر حسب نیاز آن‌ها تهیه کرده و در اختیارشان می‌گذاریم.
 
 معاون تربیت و آموزش اداره عقیدتی سیاسی نزاجا افزود: تقریبا دو سه سال است که به بحث تربیت محوری در آموزش‌هایمان رو آوردیم یعنی تربیت محوری را نیز جز لاینفک آموزش در نیروی زمینی ارتش قرار دادیم زیرا دیدیم آنچه که مد نظر مقام معظم رهبری است از دل آموزش‌های فضای کلاس و صرفا درسی بیرون نمی‌آید لذا تلاشمان را به این سمت برده و تربیت محوری را بیشتر چاشنی کارمان کردیم تا بتوانیم بر روی کارکنان نیروهای مسلح تاثیرگذار بوده و این افراد بتوانند در مواقع خطر از این آموزش‌ها بهره برده استفاده کنند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین رحیمی در پاسخ به این سوال که ۱۲۰ نفر از معلمان نمونه در این همایش برچه اساسی انتخاب شدند، تصریح کرد: گزینش اساتید بر‌تر برطبق اصولی انجام می‌گیرد که در معاونت تربیت و آموزش اداره عقیدتی سیاسی تدوین شده و ساعات تدریس، نحوه تاثیرگذاری و نظرسنجی‌هایی که از دانش پژوهان انجام می‌گیرد و نمراتی که به دانش پژوهان می‌دهد تاثیرگذار است.
 
معاون تربیت و آموزش اداره عقیدتی سیاسی نزاجا افزود: هم چنین نمراتی که این معلمان در یگان‌های خود می‌گیرند اصول خاصی دارد مثلا افرادی که در ۰۵ یا ۰۶ تدریس می‌کنند وقتی به یگان دیگری منتقل می‌شوند، یگان‌های پذیرنده آن‌ها نیز آزمون‌هایی به عمل می‌آورند و این نشان دهنده این است که عزیزان ما در مراکز آموزشی روی این‌ها کار کردند.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا