دریادار جعفری تهرانی : حضور در سواحل مکران پیش نیاز حفظ خلیج فارس است
تاريخ : 10 / 2 / 1393برچسب:, | 16:15 | نویسنده : بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 پایگاه مردمی ارتش::معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: خلیج فارس انبار انرژی دنیا نامگذاری شده و طولانی‌ترین مرز در خلیج فارس متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و اگر بخواهیم خلیج فارس و موقعیت خود را حفظ کنیم پیش‌نیاز آن حضور در سواحل مکران است.

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، دریادار "پیمان جعفری" معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جشن بزرگ خلیج ایرانی که در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: تاریخ همواره نشان می‌دهد که قدرت ایران در منطقه خلیج فارس نسبت به سایر کشور‌ها بر‌تر بوده و به همین دلیل نظارت بر امور کشتیرانی منطقه تحت عنوان دولت فارس بوده است.
 
معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه داشتن مرزهای دریایی زمینه‌ای برای اعمال قدرت است، خاطرنشان کرد: دریا علاوه بر اینکه یک مسیر مناسب برای حمل و نقل ارزان و ارتباط با سایر کشور‌ها است بستری برای تجارت و استفاده از منابع غذایی و انرژی امواج نیز به شمار می‌رود.
 
دریادار جعفری افزود: ایران از شمال و جنوب در ساحل دریا قرار گرفته و یک سوم مرزهای کشور دریایی است که در این راستا با ۱۲ کشور مرز دریایی دارد و فقط با کشورهای ترکیه، ارمنستان و افغانستان از طریق خشکی در ارتباط است.
 
وی اذعان داشت: خلیج فارس انبار انرژی دنیا نامگذاری شده و طولانی‌ترین مرز در خلیج فارس متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.
 
دریادار جعفری با بیان اینکه سواحل دریای عمان در زمان هخامنش با عنوان سواحل مکران نامگذاری شده بود و ما نیز باید این اسامی را حفظ کنیم، اظهار کرد: اگر بخواهیم خلیج فارس و موقعیت خود را حفظ کنیم پیش‌نیاز آن حضور در سواحل مکران است چون اگر حضور خود را در این قسمت گسترش دهیم دیگر از تنگه هرمز بی‌نیاز می‌شویم و می‌توانیم تبادلات تجاری خود را از این طریق انجام دهیم.
 
وی با تاکید بر اینکه ۹۳ درصد صادارت و واردات کشور از طریق مرزهای دریایی انجام می‌شود، گفت: نیروی دریایی ایران بسیار خوب و قدرتمند در منطقه عمل می‌کند به طوری که کشورهایی که در حوزه خلیج فارس با دزدان دریایی مواجهه می‌‌شوند از ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران درخواست کمک می‌کنند که این امر نشان از قدرت و وزن ژئوپلتیک کشور دارد.
 
معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند نیروی دریایی ایران باید راهبردی باشد، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی راهبردی به این معنا است که بتوان بر سیاست‌های کلان کشور تاثیر گذاشت و کارکردهای علمی، نظامی، سیاسی، بین المللی و اقتصادی داشت.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا