جانشین سازمان عقیدتی ارتش:"سپهبد قرنی" شهید یکپارچگی ایران است
تاريخ : 3 / 2 / 1393برچسب:, | 14:54 | نویسنده : بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

پایگاه مردمی ارتش::جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: کارنامه ۴۴ روزه مدیریت شهید قرنی نشان می‌دهد که این شهید نهایت تلاش خود را ‌‌در ساماندهی ارتش جمهوری اسلامی به کار گرفت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین " عباس محمدحسنی" جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به اینکه شهید سپهبد "سید محمد ولی قرنی" قبل از پیروزی انقلاب دو بار در طول عمر نظامی‌گری خود علیه نظام ستم‌شاهی کودتا به راه انداخته بود، اظهار کرد: تلاش‌های شهید قرنی برای سرنگونی شاه، به دلیل همکاری ساواک و سازمان سیا ناکام ماند و این شهید راهی زندان شد.

وی در ادامه گفت: شهید قرنی زمانی بعد از زندانی شدنش در مرحله دوم تلاش برای سرنگونی حکومت پهلوی، طی پیامی مورد خطاب شاه قرار می‌گیرد که اگر از ما بخواهید شما را آزاد خواهیم کرد که ایشان می‌گوید ما هرگز از شاه درخواست آزادی نخواهیم کرد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی بیان کرد: نکته قابل توجه این تلاش‌ها انگیزه شهید قرنی است که چگونه دست به مبارزه علیه حکومت شاهنشاهی زده است. شهید قرنی در خصوص مبارزه خود بارژیم ستم‌شاهی گفته بود «من به دلیل مشاهده فساد حاکم بر دستگاه به این نتیجه رسیدم که وارد میدان مبارزه شوم و به همین جهت اقدام به کودتا کردم».

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: شهید قرنی در مرحله دوم از مبارزات خود رویکرد دینی پیش گرفت و در همین راستا به محضر "آیت الله میلانی" رفت و با کسب اجازه از ایشان اقدام به کودتای نظامی علیه رژیم ستم‌شاهی کرد.

وی شهید قرنی را یکی از ارادتمندان به رهبر کبیر انقلاب دانست و اذعان کرد: شهید قرنی علی‌رغم تلاش‌هایی که برای زیارت حضرت امام(ره) انجام داد نتوانست به محضر ایشان مشرف شود. زمانی که امام خمینی(ره) در پاریس بود شهید قرنی سعی کرد به خدمت امام(ره) برود و با ایشان بیعت کند، اما رژیم پهلوی مانع از خروج وی شد. بعدها مشخص شد که حضرت امام(ره) نظر مساعدی نسبت به شهید قرنی داشتند، چرا که بعد از پیروزی انقلاب مدیریت مهم‌ترین رکن ارتش به ایشان سپرده شد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی اظهار کرد: سپهبد قرنی قبل از انقلاب هیچ‌گاه به طور مستقیم با امام(ره) ارتباط نداشت، اما از سخنانی که در مکان‌های مختلف مطرح می‌کرد مشخص است که وی ارادت قلبی نسبت به رهبرکبیر انقلاب دارد. اظهاراتی که دیگران در مورد تفکرات شهید قرنی دارند نشان می‌دهد که این شهید، دل‌داده حضرت امام بود و به ایشان ایمان و باور قلبی داشت.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: انتخاب قرنی به عنوان عضو شورای عالی انقلاب دلیل اعتماد و اعتقاد امام(ره) به قرنی بود که البته این حضور به وسیله شهید مرتضی مطهری باید گزینش می‌شد و قرنی توسط شهید مطهری برای عضویت در شورای عالی انقلاب گزینش و تایید شد.

وی خاطرنشان کرد: همه شواهد نشان می‌هد شهید قرنی انسانی مورد اعتماد و یک نظامی معتقد بوده است، نکته دیگر اینکه او اولین رئیس ستاد مشترک ارتش بعد از پیروزی انقلاب است که انتصاب وی در این جایگاه کلیدی، نشان دل‌دادگی او به نظام، مرجعیت و اسلام بوده است.

 حجت‌الاسلام محمدحسنی خاطر نشان کرد: شهید قرنی در بازسازی ارتش نقش زیادی داشت. قبل از پیروزی انقلاب امام(ره) در پیامی به ارتشیان خواست پادگان‌ها را خالی کرده و به مردم بپیوندند؛ پس از این پیام ارتش سازماندهی خود را از دست داد و پس از پیروزی انقلاب، بازسازی ارتش به یک مدیریت قوی نیاز داشت که شهید قرنی برای این نقش‌آفرینی منصوب شد.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اذعان کرد: شهید قرنی به دلیل‌شناخت عمیقی که از فساد رژیم پهلوی داشت و از طرفی به دلیل شناخت سران وابسته به رژیم پهلوی و میزان دین‌داری بدنه ارتش، مسئولیت ریاست ستاد مشترک ارتش را پذیرفت.

وی بیان کرد: شهید قرنی در زمینه اجرایی ساختن حکم امام(ره) برای ساماندهی ارتش، یک موفقیت تاریخی به دست آورد. این شهید والامقام در ماموریت خود به موفقیت مطلوبی نائل آمد و اگر عمر مدیریت شهید قرنی بیشتر بود حتما موفقیت‌های موثرتری کسب می‌کرد، چرا که در گام‌های نخست موفقیت چشم گیری را به دست آوردند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی شهید قرنی را شخصیت انقلابی دانست و گفت: شهید قرنی شخصیتی انقلابی بود و ثابت کرد که کمر همت را برای مقابله جدی با ضد انقلاب بسته است. 

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: کارنامه ۴۴ روزه مدیریت شهید قرنی نشان می‌دهد از تمام ظرفیت خود ‌‌برای کمک به ساماندهی ارتش استفاده  کرده و او کسی بود که مانع جدا شدن کردستان از پیکره میهن شد. سپهبد قرنی، شهید یکپارچگی ایران است؛ بخاطر اینکه کوموله و دموکرات و مزدوران شوروی سابق، وابستگان انگلیس و امریکا جمع شومی را برای تحریک مردم کردستان ایجاد کرده بوند، ولی مردم آگاه، مومن، متدین و انقلابی کردستان فریب تحریکات را نخورده و در مقابل مزدوران ایستادند. مردم کردستان در نجات کردستان نقش اساسی داشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موضع‌گیری قاطع شهید قرنی در مقابله با گروهک‌های خودفروخته باعث نجات کردستان از چنگ ضد انقلاب شد.

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا