نیروی زمینی ارتش تلاش می‌کند روابط نظامی شایسته‌ای با ارتش کشورهای دوست برقرار کند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت:‌ نیروی زمینی ارتش تلاش می‌کند تا روابط نظامی شایسته‌ای با ارتش کشورهای دوست برقرار کند و سعی دارد تا با برگزاری نشست‌های دوستانه و همکاری نزدیک در مسیر ارتقای روابط فیمابین و توسعه صلح و امنیت در منطقه و جهان گام بردارد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در دیدار وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران که به مناسبت 29 فروردین ماه برگزار شد، اظهار داشت: این دیدار در راستای اجرای سیاست‌ها و راهبردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی مبنی بر لزوم ارتباط نیروهای مسلح با همتایان خود از سایر کشورهای دوست برگزار شده است.

وی افزود: امیر سرتیپ پوردستان ادامه داد: در سالی که گذشت جهان شاهد رویدادهای مهمی بود. برخی از این حوادث و رخدادها در جهت رشد علمی، افزایش دانش بشریت و توسعه تحقیقات و بهره‌گیری از نعمات الهی در جهت کاهش آلام بشریت بود، اما متأسفانه ما کماکان شاهد افزایش قابل ملاحظه تعداد انسان‌هایی هستیم که خانه، کاشانه و عزیزان خود را از دست داده و آواره شده‌اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تأکید کرد: متأسفانه مسلمانان از میانمار گرفته تا افغانستان و از عراق تا سوریه، لبنان، فلسطین اشغالی و آفریقای مرکزی تا شرق اروپا، تحت ظلم و ستم هستند، ولی جامعه جهانی هیچگونه اقدامی در جهت رفع ظلم و ستمی که به آنان می‌شود، انجام نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد:‌ آنچه که بیش از هر نکته دیگری در این عرصه برجسته و شاخص است، حضور ملت‌های آزاده جهان جهت تعیین سرنوشت خود و تأثیر آن بر معادلات منطقه‌ای و جهانی است. به نظر می‌رسد تلاش جهانیان برای دستیابی به هرآنچه که شایسته کرامات والای انسانی است ادامه دارد و انسان‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که باید هر آنچه که مانع رشد و پویایی ارزش‌های والای انسانیت است را پشت سر بگذارند.

امیر سرتیپ پوردستان گفت:‌ ما بر این باوریم که راهبردهای نادرست کنونی برخی کشورهای به ظاهر متمدن نه تنها کمکی به برقراری صلح و ثبات جهانی و منطقه‌ای نمی‌کند، بلکه هر روز شاهد شعله‌ور شدن آتشی جدید و یا گسترش روز افزون آن هستیم. مقامات ایران بارها اعلام کرده‌آند که با تمام مساعی و ظرفیت‌های خود به همکاری سازنده و تعامل مبتنی بر احترام متقابل با سایر کشورها که قصد خیر داشته و مایل به حل ریشه‌ای مناقشات باشند، پرداخته و در مسیر تحکیم و تثبیت صلح و دوستی واقعی در منطقه و جهان تلاش می کند.

وی افزود: ملت ایران بارها با اتکا به باورهای دینی و اعتقادی نشأت گرفته از آموزه‌های دین، و بر اساس فتوای مرجع عالیقدر و رهبر فرزانه ایران اسلامی اعلام کرده که با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی مخالف بوده و به کارگیری آنها را نه تنها برای ایران بلکه برای تمامی کشورهای جهان حرام و مغایر با اصول شرافت انسانی می‌داند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: قدرت ملی ایران علاوه بر اتکا به نیروهای مسلح، به قدرت نرم یعنی فرهنگ کهن و غنی ایران اسلامی و تکیه بر دانش و فناوری‌ برگرفته از تلاش دانشمندان و نخبگان کشور استوار است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: قدرت‌های سلطه‌جو و اقمار آنها با صرف هزینه‌های گزاف، جریان‌های تروریستی، تکفیری، سلفی و وابسته به القاعده را در بین کشورهای اسلامی سازمان‌دهی و پشتیبانی می‌کنند تا از طریق گسترش خشونت، ترور، ناامنی و افراط‌گرایی کشورها و ملت‌های مسلمان منطقه را دچار بحران‌های داخلی و درگیری‌های قومی و نژادی کرده و به ارائه چهره‌ای خشن و قرون وسطایی از اسلام در جهان مبادرت کنند.

امیر سرتیپ پوردستان خاطرنشان کرد: امروزه هیچ دولت و ملتی به تنهایی قادر به تأمین امنیت خود در جهانیان نیست و امنیت کشورها در پرتو همکاری‌های گروهی، منطقه‌ای و جهانی تأمین می‌شود.

وی اظهار داشت:‌ نیروهای مسلح قدرتمند جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارند در راستای راهبردهای کلان نظام مقدس‌مان جهت گسترش امنیت، ثبات و کاهش آلام و مصائب ملت‌های جهان با نیروهای مسلح کشورهای دوست همکاری و مناسبات دو یا چند جانبه برقرار کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا