پیروز واقعی دفاع مقدس، مردم هستند
تاريخ : 2 / 2 / 1393برچسب:ارتش,ستادکل,بسیج مردمی,پایگاه مردمی, | 12:4 | نویسنده : بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 پایگاه مردمی ارتش::رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: اگر مردم در دفاع مقدس وارد نمی شدند و همت نمی کردند، ما پیروز نمی شدیم و این همت مردم بود که پیروزی را برای ما به ارمغان آورد، بنابر این پیروز واقعی دفاع مقدس، مردم هستند.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ بسیجی دکتر "بهمن کارگر" رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در مراسم تقدیر از برنامه های برتر نوروز فاطمی سیما که عصر امروز در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد، با بیان اینکه زمان خوبی برای تقدیر از برنامه سازان سیما تعیین شده، اظهار کرد: این هفته متعلق به زنان است، ما به زنان مدیون هستیم زیرا نقش آنها در انقلاب و دفاع مقدس اگر بیشتر از مردان نبوده، کمتر از آنها نیست.

وی ادامه داد: این یک شعار نیست، زیرا در واقع زنها بوده اند که مردان را به جبهه اعزام می کردند.

سردار دکتر کارگر با بیان خاطره ای از جنگ تحمیلی گفت: در ایام دفاع مقدس نیاز بود تعداد بیشتری نیرو به جبهه اعزام شود، بنابراین راهکارهای این موضوع در جلسه ای بررسی شد.آقای قرائتی در آن جلسه گفتند: "بهترین راهکار این است که بانوان را توجیح کنید، تا آنها مردان را برای رفتن به جبهه ترغیب کنند"و البته این راهکار در آن دوران موئر واقع شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به دیدار 26 اسفند دستندرکاران راهیان نور و تعداد دیگری از مسئولین با مقام معظم رهبری بخشی از سخنان معظم له در آن جلسه را برای حضار قرائت کرد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری 6 فروردین نیز به منطقه عمومی آبادان (محل انجام عملیات ثامن الائمه(ع)) آمدند و بر این حرکت فرهنگی سحه نهادند.

سردار دکتر کارگر دفاع مقدس را دسته گل انقلاب اسلامی و امام خمینی دانست و گفت: دفاع مقدس امام راحل را هم به آزمون گرفت و امام(ره) از این آزمون سربلند بیرون آمدند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تصریح کرد: پیروز واقعی دفاع مقدس همه مردم هستند، دفاع مقدس به کسی تعلق ندارد و این گونه نیست که صرفا متعلق به نظامی ها اعم از سپاه، بسیج، ارتش و... باشد، بلکه متعلق به همه مردم است. مردم از هر قشری، هر قومی و با هر تیپی چه  در داخل و چه در خارج از کشور به دفاع مقدس و شهدا احترام می گذارند.

وی افزود: اگر مردم در دفاع مقدس وارد نمی شدند و همت نمی کردند ما پیروز نمی شدیم و این همت مردم بود که پیروزی را برای ما به ارمغان آورد، بنابر این پیروز واقعی دفاع مقدس مردم هستند.

سردار دکتر کارگر با اشاره به حضور گسترده مردم در مناطق عملیاتی دفاع مقدس اظهار کرد: اوایل دهه 80، 400 هزار نفر به راهیان نور اعزام شدند، اما در سال گذشته بیش از 4 میلیون نفر در مناطق عملیاتی حضور یافتند و در این زمینه نقش صدا و سیما بسیار مهم بود. بیش از 50 درصد از این افراد برای اولین بار در این مناطق حضور می  یافتند و 78 درصد از این تعداد نیز بین 15 تا 30 سال سن داشتند.

وی ادامه داد: این نشان دهنده این است که راهیان نور یکی از بزرگترین همایش های فرهنگی جهان است، که در این بازه زمانی برگزار می شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به مناطق مورد بازدید کاروان های راهیان نور گفت: قبلا فقط مناطق عملیاتی خوزستان  مورد بازدید زائران قرار می گرفت، اما اکنون استان های ایلام، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی نیز شاهد حضور کاروان های راهیان نور است.

وی خاطر نشان کرد: راهیان نور دریایی  راه افتاده و امیدواریم راهیان نور هوایی هم در آینده ای نزدیک راه اندازی شود.

سردار دکتر کارگر با تقدیر از دست اندرکاران برنامه های نوروزی سیما گفت:صدا و سیما در بسیاری از مسائل از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جلوتر بوده و امسال نیز در پوشش برنامه های راهیان نور بسیار موفق عمل کرد.

وی ادامه داد: دست اندرکارانی صدا و سیما که به مناطق عملیاتی آمده اند، بسیار زحمتکش بودند و امیدوارم روز به روز در کار خود موفق باشند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا