ویژگی‌های 5 دستاورد جدید نیروی زمینی ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 پایگاه مردمی ارتش::رئیس ستاد تحقیقات و خودکفایی نزاجا پنج دستاورد تسلیحاتی جدید نیروی زمینی ارتش را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، امیر "زواره‌ای" رئیس ستاد تحقیقات و خودکفایی نیروی زمینی ارتش، در مراسم رونمایی از دستاوردهای این نیرو که صبح امروز در محل این ستاد برگزار شد، با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و میلاد امام خمینی(ره) به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "ابتکار تولید سلاح برای نظام و کشور یک کار اساسی است"، اشاره و اظهار کرد: سازمان تحقیقات نیروی زمینی بر اساس مطالبات و با رصد تهدیدات به صورت حوزه‌ای اقدام به پوشش نیازها و ارتقای توانمندی نیروهای مسلح می‌کند.

وی با اشاره به رونمایی 5 محصول جدید نزاجا در خصوص سلاح محرم گفت: سلاح ۶لول نواخت بالا کالیبر۵۰ محرم، محصول پروژه تحقیقاتی محرم است که پس از دو سال کار مداوم، طراحی و ساخته شد. نواخت این سلاح ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تیر در دقیقه بوده و قابلیت به کارگیری در زمین، هوا و دریا را دارد. در حال حاضر نزاجا تنها دارنده دانش فنی سلاح‌های نواخت بالا در سطح منطقه است.

امیر "زواره‌ای" تصریح کرد: پروژه زره کامپوزیتی هوشمند با استفاده از فناوری‌های نوین در ترکیب کامپوزیت‌های مرکب و تلفیق آن با ماده هوشمند STF مبتنی بر فناوری نانو ساخته و به صورت عملیاتی با موفقیت کامل آزمایش شده است.

وی خاطرنشان کرد: دیگر مزیت بزرگ الیاف اشباع شده از STF، محافظت در برابر سلاح‌های سرد مانند چاقو و غیره است.

رئیس ستاد تحقیقات و خودکفایی نزاجا ادامه داد: بر اساس تجارب به دست آمده از طراحی تانک ذوالفقار که اولین نمونه آن در سال ۱۳۷۳ ساخته شد، تانک سبلان ایران با طراحی و ساخت برجک جدید، نصب توپ ۱۰۵ میلی‌متری و همچنین نصب سامانه کنترل آتش پیشرفته طراحی شده است.

وی گفت: توپ ۱۵۵ میلی‌متری هویزه جهت استفاده عملیاتی در صورت صدور مجوز به یگان‌های نیروی زمینی واگذار می‌شود.

زواره‌ای در خصوص خودروی ذوالجناح اظهار کرد: خودروی تاکتیکی فوق سنگین ذوالجناح دارای ۱۰ چرخ و ۵ محور فعال است که دو محور اول و دوم و محور پنجم آن فرمان‌پذیر هستند. از این خودرو به منظور عبور از عمق 1.5 متر و حمل بار با ظرفیت ۳۰ تن استفاده می‌شود. ساخت این خودرو به صورت تکرار پذیر و بدون نیاز به سرمایه‌گذاری صنعتی امکان‌پذیر است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا