مهم‌ترین ماموریت‌های دفاع مقدس با همکاری خلبانان ایثارگر نهاجا انجام می‌شد

 

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 پایگاه مردمی ارتش::خلبان پیشکسوت نیروی هوایی با اشاره به نقش خلبانان سی- 130 در دوران دفاع مقدس گفت: ماموریت‌های مهم و سری دوران دفاع مقدس با همکاری خلبانان ایثارگر نهاجا انجام می شد.

سرهنگ خلبان محمود کریمی، پیشکسوت نیروی هوایی که در دوران دفاع مقدس با هواپیمای سی- 130 پروازهای مختلفی را انجام داده با اشاره به نقش خلبانان نهاجا در جنگ تحمیلی به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: در روزهای آغازین دفاع مقدس ماموریت‌های مهمی به وسیله هواپیمای سی- 130 انجام می‌شد و ما برگه ماموریت خود را به صورت دست‌نوشته‌ای ساده از فرماندهان دریافت می‌کردیم.

وی ادامه داد: خلبانان این نوع از هواپیما در تمام عملیات‌های دوران دفاع مقدس شرکت داشتند و اکثر ماموریت‌های جنگی اعم از انتقال رزمندگان به جبهه‌های دفاع مقدس، حمل مهمات و تخلیه مجروحان از جمله اقداماتی بود که توسط خلبانان ایثارگرهواپیمای سی-130 انجام می‌شد.

کریمی ادامه داد: انتقال نامه‌های محرمانه و خصوصی در قالب پیک‌های مستمر و روزمره از دیگر مأموریت‌های خلبانان این نوع از هواپیماها در دوران دفاع مقدس بود.

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی تصریح کرد: این اقدامات هر شب از طریق 2 پایگاه ترابری شیراز و تهران تا صبح انجام می‌شد و البته شهدایی را نیز در دوران دفاع مقدس تقدیم کردیم که شهیدان صلح‌جو و اشتری از جمله شهدای خلبان شاخص هواپیمای سی- 130 در دوران دفاع مقدس هستند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از خلبان‌های ما با ایثارگری تا آخرین لحظه حیاتشان به میهن اسلامی خود خدمت کردند.

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی در خصوص دیگر فعالیت‌های خود گفت: پس از دوران دفاع مقدس نیز در زلزله رشت مسوول ستاد تخلیه بودم و با اعتقاد دینی و ملی به میهن اسلامی خود خدمت کردم.

کریمی با بیان اینکه امروز نسل جوان ما آماده‌تر و مجهزتر با قدرت در راه تامین امنیت ملی تلاش می‌کنند، گفت: ما امروز نیز پس از دوران مقدس با اعتقادات ملی و دینی در راه آزادی و سرافرازی میهن اسلامی خود حرکت می‌کنیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا