رهنمودهای رهبری و امام راحل قوت قلبی برای خلبانان نیروی هوایی بود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
  پایگاه مردمی ارتش::خلبان پیشکسوت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش خلبانان در دوران دفاع مقدس گفت: رهنمودهای امام راحل و رهبری قوت قلبی برای خلبانان نیروی هوایی بود.

امیر سرتیپ ایزدی فر از خلبانان پیشکسوت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش نیروی هوایی و خلبانان در دوران جنگ تحمیلی به خبرگزار ی دفاع مقدس گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خلبانان ناچار بودند آموزش‌های خود را خارج از خاک وطن ببینند اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی برای دفاع از میهن اسلامی به خاک وطن بازگشتند.

وی ادامه داد: با اعتقادات اسلامی خود در هنگام جنگ تحمیلی که گاها با ماه مبارک رمضان مصادف میشد با زبان روزه در گرمای بوشهر پروازهای عملیاتی انجام می‌دادیم.

امیر ایزدی فر گفت: قبل از آغاز جنگ تحمیلی به صورت رسمی نیروهای هوایی و زمینی در گشت‌های مرزی خود متوجه آرایش نظامی عراق برای حمله به ایران می‌شدند و پیش بینی‌هایی را در این زمینه انجام می‌دادند.

خلبان پیشکسوت دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در اوایل جنگ تحمیلی پرواز با هواپیمای شکاری و فرنشیب را انجام می‌دادم و از وظایف پروازی من در عملیات‌ها حمل و نقل مامورین و رزمندگان به جبهه‌های دفاع مقدس، بردن مهمات و انتقال مجروحین و شهدا بود.

وی با اشاره به خاطراتی از دوران دفاع مقدس گفت: انتقال مجروحین و شهدا در کنار کودکان بی سرپرست و آواره، صحنه‌های تاثر برانگیزی را برای ما به عنوان خلبان هواپیما بوجود می‌آورد و در چنین شرایطی برخی از مجروحین نامه‌هایی را به ما می‌دادند و یا شماره تماسی از نزدیکانشان که آنها را از حال آنها با خبر کنیم و ما علاوه بر مسوولیت اصلی  خود پیام‌های آنها را می‌رساندیم.

امیر ایزدی فر تصریح کرد: در شرایط دشوار جنگ ستاد تخلیه مجروحین تشکیل شد و مجروحان به پایگاه اصفهان انتقال داده می‌شدند و در چنین اوضاعی ما بایستی  کار پرواز را به خوبی انجام می‌دادیم که امید به خدای بزرگ و الگو قرار دادن امام حسین(ع) رمز مقاومت همه مردم در دوران دفاع مقدس بود.

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی اظهار داشت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام (ره) به همراه مشاورین نظامیشان پیام‌های مختلفی را به ملت و نیروهای مسلح می‌دادند و ملت نیز زیر لوای رهبری با یکدیگر متحد شدند.

امیر ایزدی فر گفت: امام(ره) فرمودند: اگر ارتش به اسلام و انقلاب گرایش پیدا نمی‌کرد انقلاب به ثمر نمی‌رسید. از سوی دیگر نیز رهنمودهای مهم امام راحل را اطاعت محض می‌کردیم و برای ما امیدوار کننده بود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که ملت شریف ایران مذهب شیعه را دارند، رهنمودهای مراجع تقلید را بسیار با اهمیت می‌دانستند و کلام رهبری برای ما قوت قلب بود.

امیر ایزدی فر گفت: عرق ملی در کنار اعتقادات مذهبی و الگو قرار دادن شهادت طلبی امام حسین(ع) مهمترین انگیزه دفاع در دوران دفاع مقدس بود.

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی با اشاره به شاخصه‌های شهدای نیروی هوایی گفت: شهید بابایی نمونه یک فرد بسیجی، مسلمان شیعه و انقلابی و پیشرو بود و برخورد ایشان، متواضعانه و مهربان گونه بود. دستوراتش دلسوزانه و نه آمرانه بود و در قلبها حکومت می کرد.

وی در پایان گفت: در دوران دفاع مقدس با وجود تحریم‌های قطعات هواپیماها خلبانان ایثارگرانه پرواز می‌کردند و با احساس مسوولیت شدید با جان و دل در عملیات‌ها شرکت می‌کردند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا