رفتار شهید بابایی برای همرزمانش الگویی شایسته بود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 پایگاه مردمی ارتشخلبان پیشکسوت نیروی هوایی و از همرزمان شهید بابایی با بیان رشادت‌های خلبان‌های نیروی هوایی گفت: رفتار شهید بابایی برای همرزمانش در نیروی هوایی الگویی شایسته بود.

امیرسرتیپ نیک فرجام از خلبانان پیشکسوت نیروی هوایی با اشاره به نحوه همکاری و حضور نیروهای ارتش در جنگ تحمیلی و در عملیات‌های مختلف به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: برای شرکت در عملیات‌های مختلف از طریق ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ابلاغیه‌ای برای ستاد نیروی هوایی صادر شده و نسبت به موقعیت عملیات‌ها به پایگاه‌های مختلف دستور العمل اعلام می‌شد.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیروی هوایی با انواع هواپیماهای جنگنده شکاری مانند اف 14، اف 5، اف بور، سی 130 از پایگاه‌های مختلف در عملیات‌ها مشارکت می‌کرد.

امیر نیک فرجام با اشاره به سابقه آشنایی با شهید بابایی در دوران دفاع مقدس گفت: در آن دوران من در یک ماموریت 15 روزه در اهواز حضور داشتم، او انسانی کامل، متدین و از لحاظ اخلاق و رفتار الگو برای همرزمان خود بود.

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی ادامه داد: در لحظات حساس و دشوار که من عصبانی می‌شدم او با ملایمت و متانت من را به آرامش دعوت می‌کرد و متواضعانه با زیر دستان خود برخورد می‌کرد.

امیر نیک فرجام با بیان صحنه‌هایی تاثر برانگیز در پایگاه‌های هوایی در دوران جنگ تحمیلی گفت: در ستاد فرماندهی ارتش با هواپیماهای سی 130 مجروحان را انتقال می‌دادیم که در آنجا شاهد یک صف طولانی از رزمندگان سپاهی بودم که دست‌هایشان را روی شانه یکدیگر گذاشته و با چشمان بسته حرکت می‌کردند، که پس از مدتی متوجه شدم آنها شیمیایی شدند.

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی در پایان با بیان خاطره ای از نحوه شهادت یکی ازخلبانان نهاجا گفت: در دوران دفاع مقدس هواپیماهایی برای گشت زنی در اطراف پایگاه‌های مختلف داشتیم که در حین ماموریت متوجه سقوط یک خلبان در داخل دریا در منطقه جنوب می‌شود بلافاصله از طریق امداد و نجات دریایی برای نجات او تلاش می‌شود اما خلبان به دلیل مجروحیت شدید قادر به گرفتن طناب و بالا آمدن نبوده و چند روز بعد گروه نجات و تفحص متوجه می‌شوند که منطقه دریایی کوسه‌های زیادی دارد و باقی مانده چتر و لباس خلبان شهید به عنوان تنها یادگار او پیدا می شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا