ابتکار و خودکفایی مهمترین دستاورد‌های نیروی هوایی در دفاع مقدس بود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
 پایگاه مردمی ارتش::خلبان پیشکسوت نیروی هوایی با بیان اینکه به فرموده امام راحل جنگ یک نعمت بود، گفت: ابتکار و خود کفایی مهمترین دستاورهای دفاع مقدس برای کادر پروازی و فنی نیروی هوایی بود.

امیر سرتیپ محبی از خلبانان پیشکسوت نیروی هوایی در دوران جنگ تحمیلی به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: در یکم مهرماه سال 59 عملیاتی با حضور 140 فروند هواپیمای شکاری از چند پایگاه نیروی هوایی انجام شد.

وی ادامه داد: از پایگاه تبریز 42 هواپیما برای حمله به پایگاه موصل در قالب این عملیات بزرگ، اختصاص داده شد.

امیر محبی با اشاره به اینکه خلبان‌های جوان و کم تجربه در کنار پیشکسوتان در این عملیات‌ها حضور داشتند، افزود: پایگاه موصل به لحاظ موقعیت استراتژی در میان دشت واقع شده بود و بایستی از دره‌ها عبور می‌کردیم و این عملیات با موفقیت انجام شد و اهمیت این عملیات تا آنجا بود که تا چند ماه هیچ هواپیمایی از فرودگاه موصل بلند نشد.

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی با معرفی چند خلبان شهید نیروی هوایی گفت: شهید ستوان اصغر نوشاد از جمله شهدای خلبان نهاجا است که شجاعت و عشق و علاقه وافر به میهن اسلامیمان از جمله ویژگی‌های شاخص این شهید بزرگوار بود.

امیر محبی ادامه داد: خلبان شهید حمید فضیلت از دیگر شهدای نیروی هوایی بود که دارای روحیه بالا و شجاعت در شرایط حساس و دشوار جنگ بود.

وی خاطرنشان کرد : جنگ تحمیلی برای ما یک نعمت بود چرا که باعث شد ما خود را بشناسیم و به توانمندی‌های خود آگاه شده و در برابر تحریم‌ها ایستادگی کنیم.

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی گفت: جنگ ایران با عراق در واقع جنگ با تمام دنیا بود چرا که امریکا و روسیه در زمینه تجهیزات نظامی، فرانسه با دادن جنگنده میراژ و انگلیس از طریق اجاره هواپیماهای خود عراق را یاری می‌دادند.

امیر محبی گفت: پیش از انقلاب اسلامی نیروهای فنی ما از تعمیر جزئی‌ترین قطعات هواپیما ناتوان بودند اما با پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی پرسنل فنی نیروی هوایی در راه سازندگی و در شرایط دشوار جنگ تلاش کردند و در برهه‌ای از تاریخ جنگ تحمیلی به برتری‌های هوایی در مقابل دشمن دسترسی پیدا کردند.

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی تصریح کرد: متحرک ساختن سکوهای موشک هاگ از جمله ابتکارات نیروی هوایی بود که به همت شهید ستاری و طرح سرتیپ علی قدیان انجام شد و در عملیات والفجر 8 بیش از 50 هواپیمای دشمن منهدم شد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا