جديدترين زيردريايي ايران امسال رونمايي مي‌شود
تاريخ : 10 / 4 / 1392برچسب:ارتش,دریایی,بسیج مردمی, | 22:43 | نویسنده : بسیجیان ارتش

امير دريادار سياري در نشست خبري:
جديدترين زيردريايي ايران امسال رونمايي مي‌شود


 

 

فرمانده نيروي دريايي ارتش از عملياتي شدن زيردريايي جديد، ناوهاي موشك انداز و ناوشكن جماران2 در سال جاري خبر داد.

امير دريادار حبيب‌الله سياري، فرمانده نيروي دريايي ارتش صبح امروز در نشست خبري كه در ستاد اين نيرو برگزار شد، گفت: در سال جاري زيردريايي فاتح، ناوهاي موشك انداز كلاس كمان و ناوشكن جماران2 در بندرعباس به بهره برداري خواهد رسيد.

وي افزود: ‌دستيابي جمهوري اسلامي ايران به زيردريايي كلاس فاتح نشان دهنده توانمندي ما در ساخت، تجهيز و بهره‌بردراي از اين نوع زيردريايي‌هاي متوسط است.

فرمانده نيروي دريايي ارتش همچنين با اشاره به سفر اولين ناوگروه ايراني متشكل از دو ناو موشك انداز جوشن و پيكان به روسيه، گفت: اين ناوگروه امشب به كشور برمي‌گردد.

امير سياري ادامه داد: اين ناوگروه روز جمعه صبح وارد بندر آستراخان روسيه شد و امشب از آن بندر خارج مي‌شود و صبح پنجشنبه در منطقه چهارم در انزلي مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

دريادار سياري افزود: اين ناوگروه 700 مايل تا دهانه رودخانه ولگاگراد و 100 مايل نيز در اين رودخانه حركت كرد تا به بندر آستراخان روسيه رسيد و 4 روز در اين بندر استقرار داشت.

وي تصريح كرد: اهميت حضور ناوهاي ايران در آب‌هاي جنوب و شمال بخصوص آب‌هاي آزاد مورد توجه و تاكيد فرمانده معظم كل قوا است و نيروي دريايي ماموريت دارد با حضور خود در درياهاي آزاد اقتدار نظام را به معرض نمايش بگذارد.

سياري در ادامه اظهار داشت: اين ناوگروه با حضور در بندر روسيه از ناوهاي اين كشور بازديد خواهد كرد و كارشناسان روسي ناوهاي ايران را خواهند ديد. همچنين مسابقات ورزشي و بازديد از مراكز آموزشي در برنامه‌هاي اين سفر بوده است.

فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اينكه حضور در بندر روسيه براي جمهوري اسلامي بسيار حائز اهميت است،‌گفت: ما در جهت توسعه تعاملات دريايي و تحكيم روابط صلح و دوستي با همه كشورهاي حاشيه درياي خزر رابطه خواهيم داشت.

وي افزود: اين حضور نشان از تعاملات نيروي دريايي ايران و روسيه و صلح و دوستي بين دو كشور است و هر دو در مقابل تهديدات احتمالي با هم همكاري خواهند كرد. درياي خزر درياي صلح و دوستي است.

فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اينكه حضور ناوگان دريايي ايران در بنادر كشورها باعث تحكيم روابط صلح و دوستي در منطقه و فرامنطقه مي‌شود، گفت: ما براي اولين بار در فروردين ماه در بندر چين و اقيانوس آرام حضور پيدا كرديم و هم اكنون نيز ناوگروه بيست و ششم ما در آب‌هاي‌ آزاد به انجام ماموريت خود مشغول است و ظرف 3 روز آينده در بندر سلاسه عمان و سپس در جيبوتي پهلو خواهد گرفت.

وي همچنين در خصوص سفر فرداي خود به روسيه اظهار داشت: در جهت اجراي مصوبات ستاد كل نيروهاي مسلح و ستاد كل ارتش بنده امشب در راس هيئتي به بندر سن‌پترزبورگ روسيه براي بازديد از نمايشگاه محصولات دريايي عزيمت خواهم كرد.

امير سياري ادامه داد: در اين سفر علاوه بر بازديد از نمايشگاه توانمندي هاي دفاعي، در ديدار با مقامات و فرماندهان نيروي دريايي روسيه درخصوص برگزاري رزمايش مشترك ميان دو كشور نير صحبت خواهد شد هرچند تصميم نهايي در اين باره با تاييد سلسله مراتب صورت مي‌گيرد.

وي تاكيد كرد: هدف از اين سفر ملاقات با مسئولين نيروهاي دريايي شركت‌ كننده در نمايشگاه دريايي 2013 روسيه و افزايش تعامل ميان ايران و كشورهاي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي، اقيانوس اطلس و آرام است.

دريادار سياري با اشاره به بازديد از نمايشگاه فناوري‌هاي 2013 دريايي در روسيه گفت: بازديد از اين نوع نمايشگاه‌ها در توان رزمي نيروي دريايي مؤثر است. ما با مشاهده اين فناوري‌ها و استفاده از آنها مي‌توانيم با بومي‌سازي آنها سطح فناوري در نيروي دريايي را در تراز جهاني نگاه داريم.

فرمانده نيرويي دريايي ارتش با بيان اينكه روز به روز وسعت حضور ما در درياهاي آزاد را افزايش خواهيم داد، اظهار داشت: حضور ايران در آب‌هاي آزاد در جهت برقراري امنيت است

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا