ارتش جمهوری اسلامی ایران در آسیا از جایگاه خوبی برخوردار است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::مدیر آموزش هیئت معارف جنگ گفت: امروزه وضعیت بسیار خوبی را در ارتش و دیگر نیروهای مسلح شاهدیم و می توان گفت از نظر توان رزمی در مقایسه با کشورهای همسایه و آسیایی در رده های بالا قرار داریم.

امیر سرتیپ احمد آرام، مدیر آموزش معارف جنگ در گفت و گوبا خبرگزاری دفاع مقدس، با اشاره به توان ارتش در روزهای ابتدایی جنگ و مقایسه آن با امروز گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول جنگ علی‌رغم تحریم‌ها با تمام قوا ایستادگی کرد.

روحیه نیروهای ایرانی در مقابل توان سربازان عراقی

امیر سرتیپ آرام افزود: شهید صیاد شیرازی نیز پس از جنگ ارتش را از نظر توان نظامی و از نظر روحیه که نیمی از توان نیروهای مسلح است قدرتمند‌تر کرد. اگردر زمان جنگ با تمام توان نظامی ولی بدون روحیه جلوی نیروهای عراقی می‌ایستادیم هرگز پیروز میدان نمی‌شدیم. چنانچه دیدیم نیروهای عراق برعکس نیروهای ایرانی روحیه نداشته و با زور سر نیزه وارد خاک ایران شدند.

وی گفت: در زمان جنگ با تحریم‌هایی که از سوی کشورهای غربی و آمریکا بر ما تحمیل شد توان تهیه سلاح نداشتیم و حتی با وجود ابتکاراتی که شد مجبور بودیم عمده سلاح و تجهیزات خود را از خارج وارد کنیم که تحریم‌ها اجازه این کار را به ما نمی‌داد. همین موضوع باعث شد تا وضعیت ارتش در سالهای پایانی جنگ از نظر توان رزمی افت کند.

امیر سرتیپ آرام  بیان کرد: پس از پایان جنگ دستور ارزیابی توان نیروهای مسلح به گروه ۲۰۰ نفره‌ای از بازرسان داده شد. طی دو سال بازرسی این امکان فراهم شد تا توان رزمی ارتش از حدی که بود به میزان قابل قبولی برسد. از این رو با خرید تجهیزات از واسطه‌ها و طراحی و ساخت برخی دیگر از تجهیزات در ایران توانست توان ارتش را بالا ببرد.

توان نظامی ارتش در بهترین رده ارتش‌های آسیا

مدیر آموزش معارف جنگ اذعان داشت: در حال حاظر در ارتش انواع توپ، خمپاره انداز‌ها و سلاح‌های انفرادی تولید می‌شود. زمانی ما حتی توان ساخت یک سلاح ساده انفرادی مثل ژ۳ را نداشتیم اما امروزه خوشبختانه وضعیت بسیار خوبی در ارتش و دیگر نیروهای مسلح شاهدیم  و می توان گفت از نظر توان رزمی در مقایسه با کشورهای همسایه و آسیایی در رده های اول قرار داریم.

مدیر آموزش معارف جنگ در خصوص قدرت نظامی ارتش در بازدارندگی دشمن از حمله به کشور گفت: هر کشوری تلاش می‌کند تا قدرت بازدارندگی خود را با انجام مانور‌ها و رزمایش‌ها به کشورهای دیگر و کشورهایی که قصد تجاوز به خاک آن کشور را دارند نشان دهد.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران با انجام رزمایش و مانور‌ها این توان را به ظهور گذاشته است تا اجازه دست درازی برخی قدرت‌ها را ندهد. امروزه ارتش و نیروهای مسلح توان ایستادگی در مقابل قدرت‌های جهانی همچون آمریکا را دارند و جنگ هشت ساله ما به قدرت‌ها نشان داد همانگونه که جنگ تحمیلی عراق را با وجود کمبود امکانات و تجهیزات اداره کردیم پس از این هم می‌توانیم آگاهانه و با تمامی توان از کشور دفاع کنیم.

امیر سرتیپ آرام در پایان بیان داشت: شهدا درس بزرگ ایثار و سرخم نکردن در مقابل دشمن را در طول ۸ سال جنگ تحمیلی به ما آموختند و نشان دادند با کمترین امکانات می‌توان جنگید و در مقابل قدرتمند‌ترین دشمنان ایستاد. نیروهای مسلح ما هیچ‌گاه اجازه ورود دشمن را به خاک خود نخواهند داد و با جان و دل مقابل آن‌ها ایستادگی خواهند کرد. من نیز بهعنوان یک بازنشسته ارتش اگر خطر احتمالی برای کشور پیش بیاید آمادگی دارم به جبهه‌ها بروم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا