اگر ارتش با انقلاب همنوا نمی شد، تاریخ تولد انقلاب به تأخیر می افتاد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

  پایگاه مردمی ارتش::جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: جزو استثناهای تاریخ است که ارتشی که به دست شاه شکل گرفته، نه تنها خدمتی به او نکند، بلکه با پیوستن به امام و مردم انقلابی، دلدادگی و محبت خود را به مرجعیت و ولایت اثبات کند.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از  روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام و المسلمینی محمد حسنی جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در چهاردهمین هم اندیشی پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که برای داوری در مورد ارتش باید سه مقطع  قبل از پیروزی انقلاب، دوران ماندگار دفاع مقدس و دوران سازندگی را کنار هم بگذاریم، افزود:دو مقطع بعدی بلاشبهه قابل طرح در جامعه است، اما در مقطع نخست، شجاعت و جسارت می خواهد تا افراد منصف نسبت به نقش ارتش در سرعت بخشیدن به پیروزی انقلاب سخن بگویند و اثبات کنند که ارتش با فرمان امام از رژیم شاه گسست و به انقلاب پیوست.

وی با بیان این که اگر ارتش با امام خمینی(ره) همنوا نمی شد، تاریخ تولد انقلاب به تأخیر می افتاد، خاطر نشان کرد: از این بابت  ارتش، زمان پیروزی  انقلاب را سرعت بخشید و این جزو استثنا های تاریخ است که ارتشی که به دست شاه شکل گرفت، نه تنها از خدمت به او سرپیچی کرد، بلکه دلدادگی اش به ولایت و مرجعیت را  با کمک به انقلاب، اثبات کرد.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر این که ارتش در بین مردم محبوب است، گفت: ارتش جزو محبوب ترین ساختارهای نظامی در کشور به شمار می رود و در مهم ترین مقطع تاریخ این کشور از امتحان سخت جنگ تحمیلی سربلند بیرون آمد و در زمان انقلاب در دوراهی تاریخ، امام را انتخاب کرد.

وی ادامه داد: در دوران سازندگی کشور هم ارتش خود را اثبات کرد و نشان داد انتخاب انقلاب از سوی کارکنان ارتش احساسی نبوده است.

در این مراسم همچنین امیر سرتیپ سعید پور داراب  معاون اسبق نیروی زمینی ارتش با بیان این که اگر بدنه ارتش با انقلاب نبود،قطعاً وقوع انقلاب به تأخیر می افتاد، افزود: دلیل این امر آن است که بدنه ارتش با امام و انقلاب همراه شد و فرامینی که برای مقابله ارتش با مردم بود را نپذیرفت.

وی در ادامه با اشاره به دیدار جمعی از کارکنان ارتش در 26 فروردین ماه 58 با امام راحل، خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) در آن دیدار خطاب به ارتشیان می فرمایند:« هر کس با ارتش مخالفت کند، با اسلام مخالفت کرده است و شما نظامیان برادران و فرزندان برومند ما هستید»

پور داراب ادامه داد: این پیام، روحیه بالایی را در سطح ارتش به وجود آورد و موجب بقای ارتش شد.

در ادامه این مراسم همچنین امیر سرتیپ جوادیان فرمانده اسبق قرارگاه عملیاتی شمال غرب در سخنانی با تشریح وضعیت ارتش در زمان انقلاب اسلامی،گفت: ارتش بعد از انقلاب با تلاطم هایی از جمله شعار ارتش خلقی، شورایی و بی طبقه روبرو بود و در خیلی از مناطق کشور با حرکت های مسلحانه علیه انقلاب و ارتش وضعیتی پیش آمد که ضد انقلاب در برخی نقاط کشور به دنبال تسخیر پادگان ها بودند که در یک مورد موفق به خلع سلاح شدند.

وی افزود: اما در وقایع بعدی گوش به فرمانی ارتش به امام، ضد انقلاب را ناکام گذاشت و تدبیر امام در روز ارتش  موجب اعتماد متقابل ارتش و مردم شد و ارتش مطمئن شد که مورد وثوق رهبری نظام اسلامی است


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا