علاقه مردم به شهید صیاد وصف نشدنی است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::جانشین فرمانده کل ارتش گفت: در بین شهیدان دفاع مقدس، میزان علاقمندی مردم به شهید صیاد شیرازی وصف نشدنی است که این بیانگر قدرشناسی ملت ایران نسبت به خدمتگزاران واقعی کشور است.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی و تکریم از مادران و همسران شهدا با حضور امیر "عبدالرحیم موسوی" جانشین فرمانده ارتش، حجت الاسلام والمسلمین "سید محمد علی آل هاشم" رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سیفی معاون نیروی انسانی ارتش، امیر شیخ حسنی و خانواده شهید صیاد شیرازی و جمعی از مقامات کشوری در فرهنگ سرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی آغاز شد.

در این مراسم امیر "عبدالرحیم موسوی" اظهار کرد: خوشحالم از اینکه در این مراسم به جهت تکریم شهدای دفاع مقدس به ویژه شهید صیاد شیرازی، جانبازان، ایثارگران، دوران دفاع مقدس و تمامی مدافعان حریم ولایت و ایران سربلند و خانوادههای معظم شهدا شرکت کرده ام.

وی افزود: در مورد شهید صیاد شیرازی یکی سوالی که به ذهن همه افراد متبادر می‌شود و شما در اکثر سخنرانی‌ها وخاطرات و بیاناتی که در مجالس ایشان می شنوید، این است که رمز و راز این محبتی که در قلب های آحاد مردم درباره این شهید والامقام وجود دارد، چیست؟

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: ما شهیدان زیادی داشته ایم که این ملت از آنها قدر شناسی می کند، اما علاقه و قدرشناسی مردم نسبت به شهید صیاد وصف نشدنی است.

وی اذعان کرد: آن مراسمی که در تشییع مطهر آن شهید در یک روز غیر تعطیل و بدون پیش بینی انجام شد، تاریخی و جاودانه بود، که به نظر صاحب نظران فقط بعد از تشییع جنازه امام(ره) چنین مراسمی برگزار شده است.

جانشین فرمانده کل ارتش تصریح کرد: سه سال پیش در یکی از استان های دور افتاده ای که علی ظاهر هیچ دستگاه رسمی به آنجا نرفته بود، من مدرسه ای به نام شهید صیاد شیرازی دیدم، که چنین چیزی جز علاقه وافر مردم آن روستا به شهید صیاد چیز دیگری نبود.

وی افزود: پاسخ سوال اول که رمز ماندگاری و راز محبت شهید صیاد در قلب های چیست؟ این است که تدین، تشرع و ولایت مداری و خصوصیات اخلاقی و شخصیتی شهید صیاد در دوران زندگی اش بسیار درخشنده و پر تلاطم است.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید صیاد و خصوصیت مدیریتی و قدرت فرماندهی وی، اظهار کرد: امید است راه ایشان که همان مدیریت جهادی است، ادامه پیدا کند. به نظرم تحقیق، تفحص و دقت عمل از ویژگی‌های بارز مدیریتی و فرماندهی ایشان در دوران دفاع مقدس و پس از آن است.

وی ادامه داد : این خصوصیات در بیشتر اوقات، تحت الشعاع تدین و تشرع شهید صیاد قرار می گرفت، در حالی که شناختن این فضایل اخلاقی برای ما لازم و ضروری است. خوب می دانید که شهید صیاد فرماندهی عملیات های بزرگ را در دوران دفاع مقدس از جمله طریق القدس، بیت المقدس و عملیات مرصاد و همچنین قبل از شروع دوران دفاع مقدس مقابله با گروهک‌های ضد انقلاب کردستان را بر عهده داشت.

وی در پایان گفت: اینکه امروز از شهید صیاد شیرازی به عنوان یکی از موفق ترین فرماندهان دوران دفاع مقدس یاد می شود به این دلیل است که این شهید گرانقدر خصوصیات یک مدیر جهادی را بطور کامل داشته است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا