آمادگی وزارت دفاع برای تأمین نیازمندی‌های دفاعی جمهوری آذربایجان

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از آمادگی وزارتخانه متبوعش برای تأمین نیازمندی‌های دفاعی جمهوری آذربایجان خبر داد.

 

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، پس از انجام مراسم استقبال رسمی از سپهبد ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان که توسط سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صورت گرفت، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با حضور بر مزار شهدای گمنام دفاع مقدس به مقام شهیدان ادای احترام کرد.

در ادامه، اولین دور مذاکرات وزرای دفاع دو کشور برگزار شد و در این دور از مذاکرات، سردار دهقان، طی سخنانی با اشاره به اشتراکات فراوان فرهنگی، تمدنی و دینی ایران و آذربایجان و دوستی و برادری دیرینه میان دو ملت، تصریح کرد؛ ظرفیت‌های بالقوه فراوانی برای بسط و توسعه روابط میان دو کشور در همه زمینه‌های سیاسی ،اقتصادی،فرهنگی، امنیتی و دفاعی وجود دارد که می‌توان در چارچوب توافقات و تفاهمات فی‌مابین آن را به فعلیت رساند.

وی، اشتراک مواضع دو کشور در مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: سیاست اصولی دولت یازدهم بویژه شخص آقای روحانی بر توسعه همکاری‌های دوجانبه با کشورهای همسایه استوار است و جمهوری آذربایجان از جایگاه مهمی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردار می‌باشد.

وزیردفاع، آمادگی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران را برای تأمین نیازمندی‌های دفاعی جمهوری آذربایجان اعلام و اظهار امیدواری کرد سفر وزیر دفاع این کشور زمینه ارتقاء سطح مناسبات دفاعی و نظامی را بیش از پیش فراهم کند.

سردار دهقان، مرزهای دو کشور را، مرزهای دوستی و برادری نامید و تأکید کرد افزایش ارتباطات و تعاملات سازنده موجب خواهد شد؛ امنیت و آرامش کامل در مرزهای دو کشور حاکم باشد.

وی با اشاره به خطر فزآینده تروریسم و افراطی گری که عامل بی ثباتی و ناامنی در منطقه است گفت:دولت های منطقه بایستی برخورد ریشه ای با تروریسم ، خشونت و عوامل آن را در منطقه و جهان در دستور کار جدی خود قرار دهند.

وزیر دفاع تأکیدکرد: آن‌ها باید بر این امر واقف باشند که این پدیده در کوتاه‌ترین زمان ممکن گریبان حامیان آن‌ها را نیز خواهد گرفت و در صورت عدم برخورد قاطع با آن ، منجر به توسعه دامنه بی ثباتی و ناامنی همگان خواهد شد و خسارت های ناشی از آن غیر قابل کنترل است و دفع این خطر جدی در سایه تشریک مساعی همکاری های منطقه ای و بین المللی قابل حصول است.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز در این دور از مذاکرات، با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و تبریک انتصاب سردار دهقان به سمت وزیر دفاع ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم گفت: امیدوارم این سفر به توسعه روابط دو کشور در حوزه دفاعی منجر شود.

** همکاری با ایران از اولویت‌های سیاست خارجی کشورمان است

سپهبد ذاکر حسن‌اف با اشاره به اشتراکات فرهنگی، تاریخی، سیاسی و مذهبی دو کشور گفت: ایران یک کشور بزرگ منطقه و دوست و همسایه آذربایجان است و همکاری با آن از اولویت‌های سیاست خارجی کشورمان به شمار می‌رود.

وی افزود : روابط دو کشور که توسط حیدر  علیف پایه‌گذاری شده است در سال اخیر پیشرفت خوبی داشته و در حال حاضر وارد مرحله جدیدی شده است.

سپهبد ذاکر حسن اف خاطرنشان کرد که امسال دهمین سالگرد روابط منسجم بین ایران و آذربایجان است و وزارتخانه‌های دفاع دو کشور از تفاهم و اعتماد متقابل و خوبی برخوردار هستند.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با اعلام حمایت کشورش از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران ،توافقات هسته‌ای ایران با جامعه بین‌المللی را تبریک گفت و تصریح کرد :معتقدیم اقدامات مشترک ایران با جامعه جهانی در زمینه هسته‌ای منجر به توافق نهایی خواهد شد.

انتهای پیام/

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا