شهید صیاد شیرازی نمونه بارز مدیریت جهادی بود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

 پایگاه مردمی ارتش::جانشین فرمانده کل ارتش گفت: شهید صیاد شیرازی نمونه بارز مدیریت جهادی در دوران خودش بود و ما امروز نیز در عرصه‌های مختلف به مدیریت چنین مدیرانی نیاز داریم.

به گزارش   پایگاه مردمی ارتش به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی، جانشین فرمانده کل ارتش در مراسم در همایش مردمی بزرگداشت شهید صیاد شیرازی که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، با اشاره به راز محبوبیت این شهید والامقام، گفت: همواره در مورد شهید صیاد شیرازی سوالی که به ذهن‌ها می‌رسد و در اکثر سخنرانی‌ها، خاطره‌ها، مصاحبه‌ها و بیاناتی که در مجالس مختلف از وی به یادها می‌آید، این است که راز و رمز محبتی که در قلب‌های آحاد مردم از شهید صیاد شیرازی وجود دارد، چیست؟

وی افزود: ما شهیدان بزرگی داشته‌ایم که این ملت قدرشناس برای همه آنها قدرشناسی کرده و می‌کند اما شهید صیاد شیرازی طوری دیگری است.

امیر موسوی در ادامه با اشاره به مراسم تشییع باشکوه شهید صیاد شیرازی پس از شهادتش یاد کرد و گفت: مراسمی که در تشییع پیکر مطهر این شهید بزرگوار و در یک روز غیرتعطیل بین هفته انجام شد، در همه یادها به عنوان یک نقطه روشن نورانی باقی ماند و در نوع خودش بی‌نظیر بود. آنگونه که صاحبنظران می‌گویند، تشییع پیکر مطهر وی پس از تشییع پیکر مطهر حضرت امام خمینی(ره) یکی از باشکوه‌ترین مراسم های تشییع بوده است.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به برگزاری صدها بزرگداشت شهید صیاد شیرازی در سراسر کشور، خاطر نشان کرد:امروز که 15 سال از آن روز تلخ گذشته است، هنوز صدها مسجد، پایگاه و مراکز فرهنگی در سراسر ایران به یاد شهید صیاد شیرازی برنامه و بزرگداشت برگزار می‌کنند که آمار این مراسم‌ها به عددی حدود صدها مراسم می‌رسد که تقریبا اکثر این مراسم‌ها به صورت خودجوش و مردمی برگزار شده است.

وی با ذکر خاطره ای در این زمینه، افزود: 3 سال پیش در یک روستای دورافتاده در شیراز مدرسه‌ای را به نام شهید صیاد شیرازی دیدم که به جز اینکه محبت خالصانه و متولیان آن روستا، هیچ تفسیر دیگری را برای این کار نمی توان گذاشت.

امیر موسوی با بیان اینکه تدین، تشرع و ولایتمداری و اخلاص این شهید بزرگوار رمز علاقه مردم به اوست، خاطر نشان کرد: البته بعضی از خصوصیات اخلاقی شهید صیاد شیرازی به قدری درخشنده است که بعضا در سایه اخلاص او قرار می گیرد که از جمله آن می‌توان به خصوصیت مدیریتی و فرماندهی وی اشاره کرد.

جانشین فرمانده کل ارتش در ادامه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره کرد و گفت: به اعتقاد بنده شهید صیاد شیرازی نمونه بارز مدیریت جهادی در دوران خودش بود که این شیوه را به خوبی در رفتار خود رعایت می کرد.

جانشین فرمانده کل ارتش در ادامه به یکی از خصوصیات مدیریتی و فرماندهی شهید صیاد شیرازی اشاره و تاکید کرد: شهید صیاد شیرازی دارای روحیه نابغه‌پروری در حوزه‌های دفاعی و نظامی بود و از استعدادها و ظرفیت‌های آنها در دوران دفاع مقدس و عملیات‌های مختلف استفاده می‌کرد.

سرتیپ موسوی با اشاره به برخی مسئولیت های شهید صیاد شیرازی در دوران جنگ تحمیلی،تصریح کرد: همه می دانید این شهید بزرگوار فرمانده عملیات های بزرگ دوران دفاع مقدس مانند طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس و مرصاد بود و قبل تر از آن، در دوران ابتدای انقلاب مقابله با گروهک ها را بر عهده داشت.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه صاحبنظران می دانند بخش عمده مدیریت و فرماندهی قبل و بعد از هرعملیات نظامی است، گفت:ارتش بعثی عراق را برخی ارتش پاتک می دانستند و معتقد بودند اگر چه عبور از دشمن کار مشکلی است ، اما نگهداری اهداف تصرف شده مشکل تر است. چون نوع تاکتیک زمانی بود که نیروهای ما به اهداف می رسیدند ، عراق پاتک را شروع می کرد و در این شرایط، مدیریت کردن کار مشکلی است .

امیر موسوی ، تاکید کرد:ایشان در مدیریت فرماندهی در همه حالات واحوال سهم دقت، توکل و بی‌اعتنایی را به طور مساوی رعایت می‌کرد بطوری که می‌توان گفت ‌ایمان و توکل در مدیریت و فرماندهی او زبانزد خاص و عام است.

وی گفت: شهید صیاد شیرازی با همه مشغله‌هایی که داشت، همواره به حوایج و درخواست‌های مردم توجه می‌کرد.

در پایان این مراسم با حضور  امیر موسوی، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و حجت‌الاسلام شهاب مرادی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از خانواده شهید صیاد شیرازی با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا