می‌گفت با رهبری باش، قدم‌هایت استوار می‌شود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 پایگاه مردمی ارتش::معاون نیروی انسانی ارتش گفت: از مهم‌ترین خصلت‌های شهیداین بود که هیچ صحنه‌ای را بدون اجازه رهبر ترک نمی‌کرد و تصمیم‌گیری در شرایط سخت نیز از دیگر ویژگی‌های او بود که در لحظات حساسی که نفس در سینه حبس می‌شد او توکلی عجیب داشت.
به گزارش پایگاه مردمی ارتش   به نقل از تسنیم، مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی به مناسبت پانزدهمین سالگرد شهادت وی با حضور امیر حسن سیفی، معاون نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
 
امیر سیفی در این مراسم با اشاره به اینکه 428 عملیات زمینی صورت گرفته است، یک عملیات‌ هم نبود که شهید صیاد در آن حضور نداشته باشد, افزود: از طراحی گرفته تا تصمیم‌گیری, از  اجرا تا نظارت, همه و همه را شهید صیاد شرکت داشته است. او همیشه به یک چیز فکر می‌کرد در جنگ, که می‌شود حتی با یک نفر یک شهر را تصرف کرد.
 
آینده را بدون بچه حزب‌اللهی‌ها نمی‌شود اداره کرد
 
وی با بیان اینکه اولین چیزی که شهید صیاد برای آن اهمیت قائل بود سازمان‌دهی بود. ادامه داد: شهید صیاد همیشه می‌گفت: «بدانید آگاه باشید بزرگ‌ترین چیزی که باعث موفقیت می‌شود سازمان‌دهی است». نمی‌شود جنگ و آینده جمهوری اسلامی را بدون بچه حزب‌اللهی‌ها را اداره کرد هرکس گمان کند که می‌تواند این کار را بکند مدیریت جهادی را نفهمیده است.
 
صیاد؛ سازمان‌دهی را ضامن پیروزی در جنگ می‌دانست

 
معاون نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به یکی از سخنان شهید گفت: این سخن خود شهید صیاد است که می‌گفت: «منش فردی عملکرد فردی خوب, هرگز ضامن پیروزی نبوده و نخواهد بود. سازمان‌دهی بر دومحور زمان و مکان موفقیت بخش است. پس از این دو توسعه صحنه یاری‌دهنده است, عامل بعدی کارگروهی, خرد جمعی, شجاعت و نظارت است. پس از انجام این کارها می‌توانید برای آینده برنامه‌ریزی کنید.
 
امیر سیفی به نقل از سرلشگر رشید جانشین ستاد کل در رابطه با شهید صیاد مطالبی را یادآور شد و گفت: سرلشگر رشید در خصوص این شهید می‌گفت: «بارزترین خصیصه فردی ایشان تحرک فوق‌العاده بود. یک لحظه هم ایشان را در داخل جبهه آرام نمی‌دید. در زمان جنگ روز و شب نمی‌شناخت. به شجاعت او ما غبطه می‌خوردیم. ما در جنگ دنباله‌روی شهید صیاد بودیم او مثل شیری می‌غرید و در صحنه‌ها حضور داشت».
 
صیادشیرازی؛ هیچ صحنه‌ای را بدون اجازه رهبر ترک نمی‌کرد
 
وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین خصلت‌های او این بود که هیچ صحنه‌ای را بدون اجازه رهبر ترک نمی‌کرد. از دیگر ویژگی‌های او تصمیم‌گیری در شرایط سخت است, این کار کار هرکسی نیست در لحظاتی که نفس در سینه حبس می‌شد صیاد توکلی عجیب داشت آرام قدم می‌زد و با دیگران مشورت می‌کرد. وقتی تصمیمی می‌گرفت کسی نمی‌توانست او را از تصمیمش باز دارد.
 
همیشه روی اولویت‌داشتن ولایت و امامت بر زندگی تأکید داشت
 

معاون نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نکته‌ای که در همه زندگی شهید صیاد دیده می‌شود اظهار داشت: ایشان می‌گفت: «هنرمند از آسمان نیرو می‌گیرد به زمینیان می‌بخشد». نفس, قدم و نوشته صیاد از خودش نبود, هرگاه وارد جلسه‌ای می‌شد همیشه آخرش را به امام زمان ختم می‌کرد. اصرار داشت بعد از قطعنامه جوری از حضرت آقا صحبت کند همه جا ایشان را مطرح کند و همه را به اطاعت از ایشان فراخواند. گاهی برای بعضی سوال می‌شد و او روی یک نکته تاکید داشت برای خنده, نگاه, گریه, عبادت, تصمیم گیری, هماهنگی, نظارت و خانواده باید امامت و ولایت را اولویت دانست. در نزد مومن امامت اولی‌ است؛ ولایت اولی‌ است.
 
می‌گفت: با رهبری باش, قدم‌هایت استوار می‌شود
 
امیر سیفی در پایان سخنانش افزود: همه کسانی که شاگردی صیاد کردند افتخارشان این است که چیزهایی از او گرفته‌اند که استوار شده‌اند کمتر کسی است که خالصانه سابقه دوستی با صیاد را داشته باشد و پایش بلغزد کمتر کسی است که با صیاد راه رفته باشد و کلمه‌ای از زبانش بشنوید که نظام را تضعیف کند. شهید صیاد همیشه می‌گفت: با رهبری باش و مطمئن باش قدم‌هایت استوار می‌شود.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا