موشک ویژه زمین به زمین به تجهیزات نیروی زمینی ارتش افزوده می‌شود/ رونمایی جدیدترین سلاح ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
  پایگاه مردمی ارتش::فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: پس از تصویب ستادکل نیروهای مسلح، موشک ویژه زمین به زمین به سامانه تجهیزاتی نیروی زمینی افزوده خواهد شد.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در نشست خبری که صبح امروز در ستاد نزاجا برگزار شد، با بیان اینکه 4 رزمایش برای نزاجا در سال جاری پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: دو رزمایش در مناطق جنوب شرق و جنوب غرب کشور با حضور همه نیروهای زمینی ارتش و مشارکت سپاه برگزار خواهد شد.

وی بر همین اساس به برگزاری دو رزمایش تخصصی نیروی زمینی ارتش نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه پهپادها برای اولین بار و در حوزه سایبری در سال جاری رزمایش برگزار خواهیم کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین در خصوص ماموریت‌های نزاجا اذعان کرد: مراقبت از مرزهای غرب و جنوب غرب توسط قرارگاه‌های نیروی زمینی ارتش انجام می‌شود.

امیر پوردستان افزود: پشتیبانی بالگردی از قرارگاه‌های ارتش و سپاه با هوانیروز است که تا به حال در این ماموریت‌های انجام شده شهدایی را در جریان پروازهای صورت گرفته، به نظام تقدیم کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: یکی دیگر از ماموریت‌های نیروی زمینی ارتش پاکسازی مناطق آلوده به مین و مواد منفجره است که سه قرارگاه نیروی زمینی آن را انجام می دهد و تا به حال یک میلیون هکتار زمین آلوده را پاکسازی کرده‌اند. استقرار سامانه‌های پدافند هوایی در ارتفاعات پست نیز از ماموریت‌های دیگر نیروی زمینی ارتش است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به برگزاری 5 رزمایش گسترده در سال 92 یادآور شد: رزمایش الگوی توپخانه در شمال غرب کشور، رزمایش پیاده در شمال شرق کشور، رزمایش گسترده قمر بنی هاشم(ع) و همچنین رزمایشی در استان اصفهان، توسط نزاجا در سال گذشته برگزار شد.

پوردستان در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های فرهنگی و ورزشی آجا در هفته ارتش اشاره کرد و افزود: دیدار با خانواده معظم شهدا، تجلیل از جانبازان، آزادگان و بازنشستگان، برگزاری مسابقات ورزشی در تمام رده‌های سنی، برگزاری جشن سربازی و تجلیل از سربازان نمونه، رونمایی از سلاح شش لول نواخت بالا به نام "محرم"، اجرای مراسم فارغ‌التحصیلی 120 نفر خلبان و افسر فنی هوانیروز در دانشگاه امام علی (ع)، اجرای مراسم ویژه در تهران و شهرستان‌ها برای یگان‌های پیاده، موتوری، هوایی و 60 فروند از بالگردهای هوانیروز از جمله برنامه‌های فرهنگی ورزشی آجا در هفته ارتش خواهد بود.

وی در خصوص دستاوردهای نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: بخشی از دستاوردها در پروژه روز 29 فروردین رونمایی می شود. سلاح شش لول "محرم"، سلاح "اخگر، تانک "سبلان"، چترهای پرش جدید و "چتر ذوالجناح" از دیگر دستاوردهای این یگان خواهد بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در همین زمینه افزود: ما هم‌اکنون پروژه‌ای را با همکاری وزارت دفاع و نیروی هوافضای سپاه پاسداران در دست داریم تا بتوانیم برد و دقت موشک‌های نازعات را افزایش دهیم؛ همچنین ارتقای برد و دقت سایر موشک‌ها نیز در دستور کار ما قرار دارد.

پوردستان در خصوص بالگرد ملی نیز گفت: ساخت این بالگرد توسط صنایع دفاع به مراحل بسیار خوبی رسیده است.

وی همچنین با اشاره به ماجرای ربایش پنج مرزبان ایرانی توسط گروهک تروریستی جیش القتل (جیش العدل) اظهار کرد: یک گروه تروریستی ماه‌ها برنامه‌‌ریزی کرده و 5 سرباز را گروگان گرفته که همه می‌دانند این کار، کاری نظامی نیست؛ ارتش و سپاه برای مقابله با گروه‌های تروریستی تجربه بسیاری دارند. بعد از این حادثه تلخ مسئولیت مرز را به برادران عزیز سپاه دادند که پشتیبانی از آن‌ها به عهده هوانیروز نیروی زمینی ارتش است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان از رایزنی با ستادکل نیروهای مسلح برای گرفتن مجوز در اختیار داشتن موشکی با برد بلندتر خبر داد و تصریح کرد: در این راستا موشک‌های خاصی شناسایی شده است که پس از تصویب ستادکل، موشک ویژه زمین به زمین به سامانه تجهیزاتی نیروی زمینی افزوده خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا