جزئیات حضور ناوگروه دریایی ارتش در روسیه/ همراهی ناو روس با ناوهای ایرانی

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

وابسته نظامی سفارت کشورمان در روسیه حضور ناوگروه ایرانی در بندر آستراخان روسیه را نشانه سطح بالای اعتماد و روابط گسترده سیاسی میان دو کشور دانست.

خبرگزاری فارس: جزئیات حضور ناوگروه دریایی ارتش در روسیه/ همراهی ناو روس با ناوهای ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، سرهنگ سلیمان عادلی وابسته نظامی سفارت کشورمان در روسیه، گفت: ناوگروه ایرانی که در بندر آستراخان روسیه حضور یافت، حامل پیام صلح و دوستی ملت ایران برای کشور فدراسیون روسیه و دیگر کشورهای دریای خزر است.

عادلی افزود: این ناوگروه از دو ناو جوشن و پیکان تشکیل شده است و به مدت چهار روز در بندر آستراخان روسیه حضور خواهد داشت.

ناوگان دریایی ایران برای نخستین بار امروز در آبهای رودخانه ولگا حضور یافته و در یک دیدار غیر رسمی با گذر از زیر پل متحرک واقع بر روی این رودخانه به سمت شهر بندری آستراخان روسیه حرکت کرد.

وی اضافه کرد: ناوگروه ایرانی برای نخستین بار در روسیه حضور می‌یابد و این اقدام با هدف تحکیم روابط دریایی بین دو کشور و گسترش صلح و دوستی در آبهای دریای خزر در روسیه انجام می‌گیرد.

وابسته نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت: پرسنل ایرانی با همتایان روسی خود به تبادل تجربیات و تبادل نظر در باره همکاریهای دوجانبه می پردازند.

عادلی، حضور ناوگروه ایرانی در بندر آستراخان روسیه را نشانه سطح بالای اعتماد و روابط گسترده سیاسی میان دو کشور دانست.

وی افزود: دو کشور ایران و روسیه می خواهند که کشورهای حوزه دریای خزر بدون دخالت قدرتهای خارجی امنیت این دریا را تامین کنند و حضور بیگانگان در این دریا را عامل تشنج و تفرقه افکنی می دانند.

وابسته نظامی کشورمان در روسیه با بیان این که دو کشور سیاست های امنیتی مشترکی را برای دریای خزر دارند، اظهار داشت: تهران و مسکو، دریای خزر را دریای صلح و دوستی و تقویت پیوندهای همکاری می دانند.

یگان نظامی منطقه نظامی جنوب روسیه با توجه به نزدیک شدن دو ناوچه موشک انداز ایرانی پیکان و جوشن، پل متحرک روی رودخانه ولگا را برداشته و مسیر را برای عبور آنها به سمت بندر آستراخان باز کردند.

ناو روسی ولگودونسک متعلق به ناوگان دریای خزر روسیه در این سفر ناوهای ایرانی را همراهی می‌کند.

منبع : فارس



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا