عامل اصلی آمادگی تکاوران ارتش اعتقاد به ولایت فقیه است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 پایگاه مردمی ارتش::فرمانده لشکر۲۳ تکاور ارتش گفت: مهم‌ترین دلیل آمادگی نیروهای تکاور، اعتقاد به اصل ولایت فقیه و پادر رکابی و سربازی امام زمان(عج) است، شرایط مختلف جغرافیایی یا وضعیت آب و هوایی به هیچ وجه نمی‌تواند مانعی بر سر مأموریت‌هایی باشد که به نیرو‌ها ابلاغ می‌شود.

امیر سرتیپ دوم ستاد "سید کمال پیمبری" فرمانده لشکر ۲۳ تکاور ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به افتخارات و رشادت‌های لشکر ۲۳ تکاور در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: این لشکر شهدای گرانقدری را تقدیم اسلام، نظام و انقلاب اسلامی کرده است که شاخص‌ترین آن‌ها امیر سرلشکر حسن آب‌شناسان، فرمانده فقید این لشکر بود، این شهید بزرگوار در خط مقدم به درجه رفیع شهادت رسید.

وی افزود: بعد از انقلاب نیروهای لشکر۲۳ تکاور ارتش در جهت حفظ و حراست و تثبیت انقلاب ماموریت‌های خود را در مناطق مختلف از جمله سیستان و بلوچستان، کردستان و آذبایجان غربی شروع کرد.

فرمانده لشکر ۲۳ تکاور ارتش تصریح کرد: با توجه به وضعیت بسیار خاص امنیتی که در اوایل سال ۵۷ در کشور حاکم بود، نیروهای این لشکر در مناطق مختلف از جمله کردستان مستقر و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب و اسلام کرد.

امیر پیمبری اضافه کرد: پس از تسخیر لانه جاسوسی، مسئولیت حفظ و حراست از آنجا بر عهده این لشکر نهاده شد و هر روز یک گردان به سفارت اسبق امریکا اعزام می‌شد.

وی اذعان کرد: این لشکر در زمان دفاع مقدس در عملیات‌های بیت‌المقدس و فتح‌المبین حماسه‌های بسیاری آفرید و بعد از زمان جنگ نیز نقش و حضور موثری در مناطق عملیاتی کردستان، جنوب و آبادان داشت.

امیر پیمبری تصریح کرد: در منطقه جنوب غرب و غرب کشور اقدامات پدافندی ضربه جبران ناپذیری به عناصر نفاق و گروهک‌های منافقین وارد کرد.

وی افزود: هم‌اکنون یگان‌های عملیاتی در پادگان‌ها مستقر و در حال گذراندن آموزش در سطوح مختلف هستند.

فرمانده لشکر ۲۳ تکاور ارتش در خصوص آموزش‌های این لشکر با توجه به ورزیدگی و آمادگی رزمی و دوره‌های خاصی که نیرو‌ها طی می‌کنند، اذعان کرد: نیروهای این لشکر می‌توانند در تمامی شرایط جغرافیایی میهن اسلامی انجام وظیفه کنند و در کمترین زمان ممکن در نقطه‌ای که تعیین می‌شود حضور یافته و عملیات خود را با موفقیت انجام دهند.

امیر پیمبری گفت: ماموریت‌هایی که نیروهای ما انجام می‌دهند بسیار حساس و متنوع است، چرا که حوزه استحفاظی ما تمام کشور و مرزهای جمهوری‌اسلامی است.

وی درباره مأموریت کنونی این لشکر گفت: بر اساس وظیفه‌ای که بر عهده لشکر ۲۳ تکاور گذاشته شده است، هم‌اکنون از توانایی‌های این لشکر در راستای مقابله با تهدیدات مرزی استفاده می‌شود.

امیر پیمبری در ادامه افزود: نیروهای اطلاعاتی ما، وضعیت فرا منطقه‌ای را با رصد کامل، تحت اشراف دارد.

وی در خصوص آموزش‌های سربازان وظیفه گفت: آموزش‌های تکاوری برای سربازان وظیفه در نظر گرفته شده که به صورت سالانه این آموزش‌ها تمدید می‌شود.

فرمانده لشکر ۲۳ تکاور ارتش در ادامه با بیان اینکه شهدا بهترین افراد جامعه در جهت پیام رسانی برای حرکت در مسیر تعالیم اسلامی و پیروی از امام و ولایت فقیه هستند، اظهار کرد: آنچه امروز سبب ارادت ملت‌های مسلمان و غیر مسلمان به جمهوری اسلامی ایران شده است، داشتن اقتداری همراه با عزت است.

امیر پیمبری افزود: این اقتدار به برکت شهادت بزرگ‌مردانی بدست آمده که از جان و مال خود برای دفاع از میهن و دین گذشتند.

وی مهم‌ترین دلیل آمادگی نیروهای تکاور را اعتقاد به اصل ولایت فقیه و پادر رکابی و سربازی امام زمان (عج) دانست و گفت: شرایط مختلف جغرافیایی یا وضعیت آب و هوایی به هیچ وجه نمی‌تواند مانعی در مسیر مأموریت‌هایی باشد که به نیرو‌ها ابلاغ می‌شود.

امیر پیمبری در پایان خاطرنشان کرد: فداکاری و آرمان‌گرایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آمیخته با فرهنگ شهادت و ایثار و الگو گرفته از یاران سید الشهدا(ع) است که در کمتر ارتشی در دنیا دیده می‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا