حضورمیلیونی مردم درسرزمین‌های نورشایسته تقدیرویژه است/دشمن به جای گزینه‌های روی میزسراغ جنگ نرم رفت

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در گفتگو با مشرق:

حضور میلیونی مردم در سرزمین‌های نور شایسته تقدیر ویژه است/ دشمن به جای گزینه‌های روی میز سراغ جنگ نرم رفته است

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که در اولین روزهای سال جدید ضمن حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب کشور، از دستاوردها و فعالیتهای فرهنگی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مناطق بازدید کرده بود، در گفتگو با خبرنگار گروه دفاع و امنیت مشرق به تشریح این بازدید و نیز تحلیل خود از نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری پرداخت.

وی با اشاره به حضور چند روزه خود در یادمان های جنگ تحمیلی و افتتاح نمایشگاه بزرگ زهرائیان نیروی زمینی ارتش در کنار مقبره ‌الشهدای اندیمشک و نمایشگاه راهیان نور نیروی دریایی ارتش در خرمشهر گفت: بنده در این سفر، اکثر نمایشگاهها، یادمان ها و پادگان های ارتش را بازدید کرده و به عینه دیدم که فعالیتهای فرهنگی بسیار چشم گیری در این منطقه انجام شده است.

آل هاشم با بیان اینکه اینگونه اقدامات فرهنگی بسیار مهم بوده و بایستی با فعال کردن هر چه بیشتر این ظرفیت ها، از مقام شامخ شهیدان تجلیل کرد، افزود: سنت حسنه بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس، از تحریف و فراموشی حقایق جنگ تحمیلی جلوگیری می کند و در عین حال، بایستی به منظور تقویت این روحیه به اقداماتی همچون جمع آوری خاطرات شهدا و رزمندگان و همچنین جمع آوری وصیت نامه شهدا و تقدیر از خانواده شهدا پرداخت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تقدیر از حضور چشمگیر و میلیونی مردم کشورمان در این مناطق تاکید کرد: باید از خانواده ها و همه افرادی که به این مکان ها آمده اند جدا تشکر کنم و باید از همه تقدیر ویژه کرد. آنها می توانستند در این ایام تعطیل در کنار خانواده و در شهر خود باشند اما به مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس آمدند تا از شهدا تجلیل کنند.

وی در ادامه این گفتگو با تشریح برنامه های فرهنگی ارتش در ایام نوروز برای بازدیدکنندگان از سرزمین های نور اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، تلاش های خوبی را در این زمینه انجام داده است. بر این اساس، نیروی زمینی ارتش در یادمان زید، چزابه و دهلاویه حضور پرنگی دارد و به میزبانی از بازدیدکنندگان می پردازند. نیروی هوایی ارتش نیز در پایگاه چهارم شکاری دزفول نمایشگاه فوق العاده ای را برپا کرده و در این نمایشگاه علاوه بر نمایش دستاوردهای خود به بیان رشادتها و خاطرات زمان دفاع مقدس از زبان خلبانان و افرادی که در زمان جنگ حضور داشتند پرداخته می شود. پایگاه دریایی خرمشهر نیز با به راه انداختن نمایشگاهی به میزبانی از بازدیدکنندگان می پردازد و از تمامی پایگاه های نیروی دریایی کشور ، افرادی در این نمایشگاه حضور دارند و برخی نیروهای نداجا که در زمان جنگ حضور داشتند به بیان خاطرات خود از آن سالها می پردازند.

به گفته حجت الاسلام آل هاشم، قرارگاه پدافند هوایی ارتش نیز در اهواز اقدام به برپایی نمایشگاهی کرده و به نمایش برخی از دستاوردهای خود پرداخته است چراکه پدافند هوایی ارتش نیر در زمان جنگ عملکرد بسیار درخشانی از خود به جای گذاشت و تنها در عملیات والفجر 8 و در منطقه فاو توانست بیش از 70 فروند جنگنده دشمن را ساقط کند. همچنین ارتش از تعدادی از گروههای زیارتی که از قم به منطقه آمده اند میزبانی می کند و در سه پادگان میش داغ ، حمید و دژ نیز به اجرای برنامه های گونان از جمله اجرای رزم شبانه می پردازد که با استقبال گسترده بازدید کنندگان مواجه شده است.

باید فضای حیات معنوی را در جامعه ایجاد کنیم

این مقام مسئول در نیروهای مسلح در بخش دیگری از گفتگوی خود با مشرق با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری با تصریح بر این نکته که تذکرات رهبر انقلاب در حوزه فرهنگ و اقتصاد مربوط به دوره کنونی نیست و ایشان بارها در مناسبت‌های مختلف راهکارهای حل مشکلات اقتصادی و رفع نواقص فرهنگی را مطرح کرده ‌اند، یادآور شد: انقلاب اسلامی در حقیقت انقلابی بر پایه فرهنگ بوده است و بر این اساس، دشمنان ما امروز مسئله فرهنگ را هدف قرار داده اند. این درست است که گاهی از روی میز بودن گزینه نظامی صحبت می کنند اما آنها به این نتیجه رسیده اند که برخورد سخت با جمهوری اسلامی ایران بسیار هزینه ساز است و به همین دلیل از طریق نرم هجمه می کنند.

وی اموری مانند ایجاد اختلاف بین برادران اهل تشیع و تسنن، تضعیف مسئولین از طریق تبلیغات، ترویج فساد و مواد مخدر در بین جوانان و جامعه را از جمله متداول ترین اقدامات دشمنان در راستای جنگ نرم دشمنان عنوان کرد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از 20 سال پیش تاکنون درباره تهاجم فرهنگی دشمن هشدار داده و در طول زمان از آن با الفاظی چون شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم یاد کرده اند، خاطرنشان کرد: مقوله فرهنگ وظیفه یک دستگاه و یک ارگان نیست بلکه بایستی تمام مسئولین و نهادهای مربوط پای کار بیایند و حوزه های علمیه، دانشگاه ها و آموزش و پرورش در این زمینه وظیفه خطیری را بر عهده دارند.

آل هاشم تاکید کرد: البته در این بخش نیز بایستی با مدیریتی جهادی و عزمی ملی وارد کار شویم و از 4 طریق در این مسئله عمل کنیم: "دعوت به خدا در جامعه، خروج جامعه از ظلمات و هدایت به سمت نور، ایجاد تقوا در بین مردم و در آخر بحث اقامه قرآن در جامعه". البته بحمدالله امروز فرهنگ قرآنی در جامعه رونق یافته تا جایی که مقام معظم رهبری فرمودند که در ایران ما بایستی 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم.

این صاحب نظر عرصه فرهنگی با اشاره به تاکیدات ویژه مقام مهظم رهبری بر مقوله فرهنگ افزود: در حوزه فرهنگ باید مراقب نفوذ دشمن باشیم و البته از افراط و تفریط در دین جلوگیری کنیم. بایستی فضای حیات معنوی را در جامعه ایجاد و جوی از بندگی، اخلاص، تقوا و خدا ترسی را در جامعه رواج دهیم. این جو خود می تواند به شکل یک ترمز نیرومند در برابر هوی و هوس دنیوی باشد.

پدافند شناسی و پیش بینی استراتژی دشمن در عرصه اقتصاد بسیار مهم است

وی با بیان اینکه بخش دیگری از تاکیدات رهبر انقلاب برای نامگذاری سال جدید، موضوع اقتصاد بود، گفت: در حوزه مسائل اقتصادی، بایستی توجه کنیم که از ابتدای انقلاب اسلامی در تحریم اقتصادی هستیم اما آنچه پس از سال 1390 به اینسو رخ داده یک جنگ اقتصادی بر علیه جمهوری اسلامی ایران است. بایستی به این نکته توجه شود که شرایط فعلی ما را شاید هیچ کشوری تجربه نکرده باشد و بایستی نظریه پردازان و اقتصاد دانان ما با توجه به این شرایط به دنبال روش های جدید باشند.

آل هاشم تاکید کرد: در حوزه اقتصاد مقاوتی ما با 4 محور در اقتصاد روبرو هستیم، یکی بحث اقتصاد موازی است که در این بحث بایستی همانند اوایل انقلاب که با توجه به نیاز به تاسیس نهادهای خاصی مثل کمیته و یا سپاه اقدام شد به تاسیس نهادهایی اقدام شود تا کارهایی را که ممکن است در حوزه اقتصاد مقاومتی توسط نهادهای فعلی نتوان انجام داد، به انجام برسد. بحث بعدی اقتصاد ترمیمی است که بایستی در آن به ترمیم و بازسازی آسیب های وارد شده به سیستم اقتصادی کشور و همچنین به باز تعریف سیاستهای اقتصادی پرداخت. سومین مسئله بحث اقتصاد دفاعی است که در آن بایستی به شناخت روشهای آسیب زدن و آفند دشمن، پدافند شناسی و پیش بینی استراتژی دشمن پرداخت.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی اضافه کرد: اما آخرین محور، مربوط یک اقتصاد الگو در اقتصاد مقاومتی است که طرحی زودگذر و پدافندی نیست بلکه بایستی طولانی مدت بوده و ایران را به عنوان اقتصاد اول منطقه معرفی کند و در عین حال الهام بخش برای سایر کشورها باشد. معظم له در این بخش بر الزاماتی همچون مردمی کردن و ورود بخش خصوصی به اقتصاد تاکید کرده اند. در عین حال باید مردم و کل جامعه را نیز به سمت پرهیز از اسراف و مدیریت مصرف سوق داد.

وی در پایان گفتگوی خود با مشرق در خصوص برنامه های فرهنگی ارتش بر مبنای نامگذاری سال جدید اظهار داشت: در این زمینه اتاق های فکر ما در حال کار و بررسی هستند که این مسئله تا اواسط فرودین ماه ادامه دارد و انشالله پس از این بررسی ها در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا