احتمال تحویل اس – ۳۰۰ به ایران
تاريخ : 5 / 1 / 1393برچسب:ارتش,پدافندهوایی,بسیج ارتش,پایگاه مردمی,, | 14:4 | نویسنده : بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش:: بحران اوکراین می‌تواند به تلاش روسیه برای تضعیف موضع غرب در مذاکرات ایران و 1+5 و تقویت موضع ایران دراین مذاکرات منجر شود.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از مشرق، روزنامه آمریکایی فایننشال تایمز در گزارشی اذعان کرد که بحران اوکراین می‌تواند به تلاش روسیه برای تضعیف موضع غرب در مذاکرات ایران و 1+5 و تقویت موضع ایران دراین مذاکرات منجر شود.

بنابراین گزارش، غربی‌ها نگران آن هستند که روسیه فروش سلاح به ایران و از جمله تحویل موشک‌های اس – 300 به این کشور را از سر بگیرد. مسکو تحت فشار ایالات متحده از تحویل موشک‌های مزبور به ایران امتناع کرده بود.

همچنین یکی دیگر از نگرانی‌های طرف غربی تلاش احتمالی مسکو برای تضعیف رژیم تحریم‌های غربی بر ضد جمهوری اسلامی ایران است. مسکو فرضا می‌تواند به بانک‌های روسی برای تعامل مالی با طرف‌های ایرانی چراغ سبز بدهد.

از سوی دیگر، ماه‌هاست که شایعاتی در خصوص قرارداد تهاتری بین ایران و روسیه مطرح است که در آن ایران در برابر فروش نفت به روسیه، کالا دریافت می‌کند.

این در حالی است که به نوشته فایننشال تایمز، مقامات ایرانی به این فکر هستند که ممکن است اختلافات روسیه و غرب همچون یک میدان مین باشد و از این رو در برابر الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه موضعی محتاطانه در پیش گرفته‌اند. برخی نیز این نظر را مطرح کرده‌اند که اختلاف روسیه با غرب برای ایران این فرصت را ایجاد می‌کند که فرصت‌های بیشتری برای صادرات گاز داشته باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا