تشریح برنامه های ایام راهیان نور ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:


 

پایگاه مردمی ارتش::برنامه راهیان نور ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط امیر سرتیپ دوم ستاد ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدی ارتش و جانشین قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش تشریح شد.

 

 برنامه راهیان نور ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط امیر سرتیپ دوم ستاد ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدی ارتش و جانشین قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش یکشنبه 25/12/92 تشریح شد.

 

امیر سرتیپ دوم ستاد ابراهیم گلفام در یک نشست خبری گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران آماده میزبانی از زائران مناطق عملیاتی دفاع مقدس جنوب است.

 

جانشین قرارگاه راهیان نور ارتش در این نشست خبری با اشاره به پیروزی انقلاب و همچنین توطئه‌های دشمنان برای براندازی نظام اسلامی و همچنین صدمه زدن به جایگاه ولایت‌فقیه اظهار کرد: دشمنان از هیچ یک از ترفندهای خود در این زمینه به نتیجه نرسیدند و مردم ایران درسی به آن‌ها دادند که دشمنان آن را به درازای تاریخ مد نظر خواهند داشت. درسی که براساس آن فهمیدند پذیرش زورگویی در مردم ایران محلی از اعراب ندارد و با پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به راه روشن خود در راستای دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی ادامه می‌دهد.

 

سرتیپ گلفام همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در آغاز هر سال اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این سخنان خط و مشی اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران را در حوزه‌های مختلف بیان می‌کنند و مردم نیز با تبیعت از ایشان نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرند.

 

وی در ادامه سخنانش با اشاره به تأثیر قیام عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس گفت:مناطق عملیاتی دفاع مقدس هم الگویی از عاشورا محسوب می‌شود زیرا در دوران دفاع مقدس مشابهت‌های زیادی با واقعه کربلا مشاهده کردیم و همین امر نشان می‌دهد مردم ما واقعا به تأسی از قیام عاشورا و با کمترین امکانات ممکن در مقابل نه تنها رژیم بعث عراق، که در مقابل بیش از 36 کشور جهان ایستادند و اجازه ندادند ارزش‌های انقلاب اسلامی و خاک مقدس جمهوری اسلامی به خطر بیفتد. در این میان نباید از نقش حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری غافل باشیم.

 

سرتیپ گلفام یادآور شد: در بررسی 50 هزار وصیت‌نامه شهدا مشخص شد که این شهیدان حداقل یکبار تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری و دفاع از ایران اسلامی را هدف حضور در دفاع مقدس بیان کرده‌اند.

 

وی در عین حال گفت:در دفاع همه‌جانبه از کشورمان همه نیروها از جمله ارتش،سپاه،بسیج، جهاد سازندگی و... حضور داشتند و اجازه ندادند عراق که با 40 میلیارد دلار ذخیره ارزی وارد جنگ تحمیلی شده بود به اهداف خود از جمله ژاندارمی منطقه،تسلط بر اروندرود و در نهایت اصابت کردن جمهوری اسلامی ایران دست یابد.

 

سرتیپ گلفام در ادامه سخنانش با اشاره به تدابیر ارتش جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی از زائران مناطق عملیاتی دفاع‌مقدس جنوب اظهار کرد:‌ قرارگاه فرماندهی راهیان نور ارتش از سال گذشته اقدامات جدی‌تری را برای میزبانی از زائران آغاز کرده و در این راستا سه یادمان شهدای رمضان، دهلاویه و یادمان چذابه را برای خدمات‌رسانی به زائران متقبل شده است.

 

وی افزود: برپایی نمایشگاه بزرگ هوایی در دزفول، پادگان خرمشهر و امیدیه از جمله اقدامات ارتش در این راستا محسوب می‌شود. فردا هم نمایشگاه نیروی دریایی در پایگاه دریایی خرمشهر افتتاح می‌شود.این نمایشگاه در حوزه‌های انقلاب و دفاع‌مقدس و با بهره‌گیری از همه ابزارهای رسانه‌ای و همچنین شبیه‌سازی برخی مناطق عملیاتی از جمله باتلاق‌ها، رشات‌های رزمندگان را به تصویر می‌کشد و ساعت 9:30 صبح فردا افتتاح خواهد شد.

 

سرتیپ گلفام یادآور شد: همچنین نمایشگاه پدافند هوایی اهواز، ایستگاه آب تیمور در خروجی اهواز به سمت خرمشهر، برگزاری رزمایش شبانه در منطقه میشداق با حضور گردان‌های تکاور و ایستگاه خرم‌آباد برای پذیرایی از زائران راهیان نور در نظر گرفته شده است. پادگان دژ خرمشهر و پادگان حمید هم برای خدمات‌رسانی به زائران آماه است.

 

وی ادامه داد: برای بهره‌مندی بهتر زائران مناطق عملیاتی، راویان ثابت و سیار در مناطق مورد نظر حضور خواهند داشت که راویان ثابت از ارتش خواهند بود اما از راویان سیار سپاه هم در مناطق یادمانی در اختیار ارتش هم استفاده خواهد شد. راویان سیار ارتش هم در مناطق یادمانی سپاه حضور خواهند داشت. کتاب‌هایی هم در این زمینه در نظر گرفته شده است که در قالب بسته‌های فرهنگی در اختیار زائران قرار داده می‌شود. همچنین نمایشگاهی حاوی کتاب و محصولات فرهنگی با ارزان‌ترین قیمت در مناطقی از جمله دهلاویه برپا شده است تا زائران بتوانند کتاب‌های مورد علاقه خود را از آن تهیه کنند.

 

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به پیشرفت‌های دفاعی کشورمان اظهار کرد: دشمنان به واسطه همین پیشرفت‌ها جرأت تعرض به کشورمان را ندارند و اگر غیر از این بود لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند و این همان بازدارندگی دفاعی کشورمان محسوب می‌شود اما وقتی دشمن نتوانست در حوزه فیزیکی با کشورمان مقابله کند وارد جنگ نرم شده و می‌خواهد از این طریق آموزه‌های دینی کشورمان را زیرسوال ببرد اما مردم با حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس که یکی از راهکارهای مقابله با جنگ نرم است، پایبندی خود را به آموزه‌های دینی ثابت می‌کنند.

 

سرتیپ گلفام همچنین با تقدیر از مردم استان خوزستان گفت: زمانی مردم خوزستان در خط اول دفاع از کشور حضور داشتند و حالا میزبان زائران مناطق عملیاتی هستند و این نشان از علاقه‌مندی آن‌ها به نظام جمهوری اسلامی است.

 

وی در مورد نحوه روایت وقایع دفاع‌مقدس به زائران خارجی در مناطق عملیاتی دفاع‌مقدس گفت: زائرانی که به زبان‌های خارجی صحبت می‌کنند از حضور مترجم در زمان روایت بهره‌مند می‌شوند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

وی همچنین از افتتاح قرارگاه مقدم راهیان نور ثابت ارتش در روز ملی راهیان نور در اهواز خبر داد.

 

سرتیپ گلفام در پایان از ارسال 5800 جلد کتاب برای تقویت یادمان‌های دفاع مقدس خبر داد

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا