نوروز امسال بهترین موعد اهدای آثارمعرفتی فاطمی به عنوان عیدانه است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::حجت الاسلام والمسلمین واحدی با اشاره به مقارن شدن ایام نوروز و فاطمیه؛ نوروز 93 را بهترین فرصت برای اهدای بسته‌های فرهنگی معرفتی مناسب این ایام به عنوان عیدانه دانست.

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا واحدی نویسنده و شاعر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری مهر اظهار کرد: وقتی به تعبیر امام راحل،حضرت زهرا(س) الگویی جامع الاطراف برای مسلمین است، باید از فرصت ایام فاطمیه و مجالس بزرگداشت آن حضرت برای معرفی و تشریح سخنانشان استفاده بهتری شود.

 وی افزود: به نظر مقام معظم رهبری نیز هر کلمه و اشاره فاطمه زهرا باید برای ما یک سرمشق باشد. بنابراین باید سخنان حضرت زهرا(س) به خصوص خطبه فدک به عنوان یک اثر متقن و ماندگار بیش از همیشه مورد توجه قرار گیرد. خطبه فدک شامل مطالب عمیق و مسائل فکری بسیار و نشان جامعیت علمی حضرت زهرا(س) و سند محکمی برای حقانیت شیعه و مکتب اهل بیت(ع) است. شاید به همین جهت است که بسیاری از علما از جمله آیه الله جوادی آملی معتقدند که باید بخشی از مناسبات و محافل ایام فاطمیه به تدریس و تبیین خطبه حضرت زهرا(س) که به خطبه فدک شهرت دارد، پرداخته شود.

واحدی ادامه داد: خطبه فدک، قیامی اعتقادی است که آغازگر تاریخی پر از شعور و حماسه برای شیعه است و مسیر بعدی شیعه را شکل می‌دهد. خطبه فدک، علاوه بر اینکه یک دوره کامل اصول اعتقادی شیعه را به شکلی جذاب بیان کرده است، انقلابی بزرگ در اثبات حقانیت نظام امامت به شمار می‌رود.

واحدی که در کارنامه کاری خود انتشار مجموعه عارفانه‌ها (شامل خطبه‌های تاثیر گذار از جمله خطبه فدک) را دارد، با ابراز تاسف از مهجوریت و مظلومیت این معارف غنی شیعه در جامعه اسلامی و شیعی گفت: نوروز امسال مقارن با ایام فاطمیه است. می‌دانیم که در ایام نوروز بیشتر ادارات و شرکت‌ها به فکر بسته عیدانه برای کارکنانشان هستند که عمدتاً خوراکی و مصرفی است؛ اما کمتر کسی به فکر بسته‌های معنوی و خوراک‌های فکری است. امیدواریم روزی برسد که مسئولان ما همراه با بسته‌های معیشتی که به کارکنانشان هدیه می‌دهند، نسخه‌ای از این دست منابع اصیل شیعی را نیز هدیه بدهند. یا اینکه در همایش‌ها و گردهمایی‌ها از آنها به عنوان بسته فرهنگی اهدایی بهره ببرند.

یادآوری می‌شود مجموعه عارفانه‌ها، ترجمه آزاد و روان از پنج خطبه فدک، خطبه غدیر، خطبه قاصعه، آخرین خطبه رسول(ص) و خطبه همام به همت سیدمحمدرضا واحدی است که در قالب یک مجموعه توسط انشارات تارونه به چاپ رسیده است.

واحدی پیش از این مجموعه عاشقانه‌ها را به چاپ رسانده بود که ترجمه‌ای آزاد از شش دعای ابوحمزه، کمیل، عرفه، مکارم اخلاق، افتتاح و ندبه است. از این شاعر و نویسنده روحانی و برگزیده هشتمین جایزه قلم زرین، پیش از این، رمان آقای سلیمان می‌شود من بخوابم، مجموعه شعرهای ادامه دلواپسی و چقدر فاصله، سرداری بزرگ و سربداری کوچک و سیره سیاسی امام علی(ع) به چاپ رسیده است.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا