تجهیزات دفاعی ایران برای مقابله با دشمن آزمایش شده است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
 پایگاه مردمی ارتش::فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروهای مسلح جمهموری اسلامی ایران در همه حال آماده هستند. ما دشمن را می‌شناسیم و تجهیزات مقابله با دشمن را داریم و تاکتیک‌های لازم را نیز طراحی و در میادین آزمایشی تمرین کرده‌ایم.
به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ "احمد رضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم اختتامیه چهاردهمین کنگره سرداران و ۴۰۰۰ شهید دارالشهدای تهران- منطقه ۱۷ با ادای احترام به مقام شهیدان گفت: شهدا با ایثار، فداکاری و از جان گذشتگی خود، برای نظام مقدس ما، عزت، عظمت و آبرو آفریدند. عزیزانی که گرچه زنده‌اند و در نزد خدا روزی داده می‌شوند اما جای ایشان بین ما خالی است.

وی با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، ایشان را اولین ولایتمدار خواند و اظهار کرد: حضرت علی(ع) یک حامی و پشتیبانی چون حضرت زهرا(س) داشت. بعد از رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام(ص)، جایگاه فاطمه زهرا(س) در جهان اسلام برجسته شد. آن روزی که شکست خوردگان بدر و خیبر روی کار آمده بودند و علی را کنار زده و به حاشیه راندند، فاطمه زهرا(س) دست از یاوری علی(ع) بر نداشت و ایشان را حمایت و پشتیبانی کرد. زمانی که خواستند دست علی(ع) را با طناب ببندند، حضرت زهرا(س) از حریم امامت و ولایت دفاع کرد. اگر زهرا(س) سیلی خورد، پهلویش شکست و اگر محسن وی سِقط شد و در ‌‌نهایت به شهادت رسید، همه آن‌ها به خاطر ولایتمداری ایشان بود.

امیر پوردستان در ادامه به واقعه عاشورا و مقایسه آن با دفاع مقدس پرداخت و گفت: رژیم سفاک بنی امیه تعدادی تروریست را استخدام کردند تا امام حسین(ع) را در مدینه به شهادت برسانند. امام با آگاهی به این موضوع، مناسک حج را به صورت عمره انجام و مسیر حرکت را به کربلا تغییر دادند. عده‌ای که با امام حسین(ع) در حج بودند، با حرکت امام به سمت کربلا راه افتادند و عده‌ای هم که در مناسک حج حضور نداشتند خود را به امام رساندند. به این ترتیب در ابتدا جمعیت زیادی همراه امام به سمت کربلا حرکت کردند اما این کاروان هرچه به کربلا نزدیک‌تر می‌شدند، متوجه حادثه پیش رو می‌شدند و امام حسین(ع) را تنها گذاشتند. زمانی که امام به کربلا رسیدند به جز عده‌ای قلیل همراه ایشان نبودند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: از طرف اهالی کوفه چند ده هزار نامه با این مضمون به حضرت رسیده بود که ما شما را تنها نمی‌گذاریم و برای شما شمشیر می‌زنیم اما زمانی که ایشان به کمک نیاز داشتند، امام را تنها گذاشتند و حمایت نکردند. وقتی اباعبدالله بی‌وفایی همراهان و پیمان شکنی کوفیان را می‌بینند می‌فرمایند که انسان‌ها بنده دنیا هستند و دین لقلقه زبانی آن‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: اما زمانی که ر‍‍ژیم بعثی عراق با ۱۲ لشکر و ۴۵ تیپ مستقل مرزهای ما را مورد تعدی و تجاوز قرار دادند، ملت بزرگ ایران اسلامی نشان دادند که دین لقلقه زبانی آن‌ها نیست؛ لباس رزم پوشیدند و برای دفاع از اسلام، قرآن و نوامیسشان وارد میدان شدند.

امیر پوردستان تاکید کرد: چهار هزار شهید منطقه ۱۷ و شهدای نظام اسلامی در این مکتب درس خواندند و درس پس دادند و این چنین از جان گذشتگی کردند. اگر امروز دشمنان ما جرات نمی‌کنند تهدیدشان را عملی کنند به خاطر وجود چنین انسان‌هایی در کشور ما است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود علل خشم آمریکا از انقلاب اسلامی و استقلال ایران را بر شمرد و بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا یک مزیت بزرگ یعنی ایران را از دست داد. ایران بندرگاهی بود که با پیروزی انقلاب، آمریکا آن را از دست داد. دوم اینکه ایران بیش از سه هزار کیلومتر مرز دریایی با شوروی داشت و اگر آمریکا می‌خواست ضربه‌ای به آن بزند، ایران نزدیک‌ترین و سریع‌ترین مسیر به شوروی بود. سوم آنکه ایران بازار محصولات آمریکایی بود و آمریکایی‌ها می‌دانستند که هر چه می‌سازند را می‌توانند به هر قیمتی که می‌خواهند در ایران بفروشند.

وی علت چهارم را قدرت نظامی ایران در منطقه دانست و اظهار کرد: ارتش ما ‍‍‍ژاندارم منطقه بود. اگر کشوری می‌خواست با آمریکا مخالفتی کند، ایران مجبور بود که ارتش خود را برای سرکوب شورش اعزام کند.

امیر پوردستان علت بعدی خشمگینی آمریکا از استقلال ایران را کاربرد ایران به عنوان جبهه جلویی ناتو در مقابل ورشو دانست و افزود: انقلاب ما حرف‌های جدید دیگری هم داشت و آن نفی سلطه بود. آن‌ها می‌دانستند که این حرف، در مرزهای ما محدود نمی‌ماند و به کشور‌های دیگر نیز خواهد رسید. آمریکایی‌ها هشت سال جنگ را به ما تحمیل کردند و پاداشی که برای صدام در نظر گرفته بودند، خوزستان بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: من به شما اطمینان می‌دهم که نیروهای مسلح ما آماده هستند. ما هم دشمن را می‌شناسیم، هم تجهیزات مقابله با دشمن را داریم و نیز تاکتیک‌های لازم را طراحی و در میادین آزمایشی تمرین کرده‌ایم. اگر امروز دشمن تهدید‌های خود را عملی نمی‌کند، به خاطر توان نظامی ما است. علاوه بر این فرهنگ شهادت در میان نیروهای مسلح ما موج می‌زند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا