تا زماني كه در دريا حضور داريم هيچگونه تعرضي به كشتي هاي تجاري ما صورت نمي­گيرد

به گزارش روابط عمومي نيروي دريايي ارتش، امير دريادار سياري، فرمانده نيروي دريايي ارتش در اين مراسم اظهار داشت: نيروي دريايي تا به امروز ضمن همراهي بيش از 2000 كشتي تجاري و نفتكش، قريب به 150 درگيري با دزدان دريايي داشته است و چندين گروه از آنها را دستگير و به مقامات قضايي مربوطه تحويل داده است.

وي در ادامه افزود: امروز ما ادعا مي­كنيم به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، امنيت دريايي را تا جنوب هندوستان و مدار 10درجه برقرار و در همين راستا نه تنها به كشتي­هاي كشورمان بلكه به كشتي­هاي ساير كشورهايي كه درخواست همكاري داشته­اند نيز كمك كرده­ايم.

فرمانده نيروي دريايي ارتش همچنين اذعان داشت: ما مي­توانيم با تعامل مثبت و همدلي كه در بين تمامي ارگان­هاي دريايي كشور وجود دارد، شاهد پيشرفت­هاي چشمگير كشور در اين زمينه باشيم و ضمن حفظ اقتدار، تمامي تحريم­ها را بي­اثر كنيم.

امير دريادار سياري با اشاره به اين­كه چرخه اقتصادي از طريق  دريا مي­چرخد، گفت: منافع و منابع راهبردي و كلاني در دريا داريم. به­خصوص منابع غذايي دريايي كه كمترين درصد استفاده از اين منابع در كشور ماست. ما بايد بتوانيم از اين مواد غذايي خدادادي در دريا براي پيشرفت اقتصادي كشور استفاده كنيم و همه عزيزان مسئول در اين زمينه بايد كوشا باشند تا كشوري دريا محور بسازيم.

گفتني است، در اين آئين كه با حضور مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي برگزار شد، از ناخدا دوم عرشه عبدالوهاب طاهري، ناخداسوم مكانيك داود قلي­زاده و ناواستواريكم تكاور اردشير اميري به­عنوان دريانوردان نمونه تقدير شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا