اقتصاد مقاومتی می تواند حلقه تحریم را بشکند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

 پایگاه مردمی ارتش::رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن در تهاجم فرهنگی، قصدش آن است که فرهنگ مقاومت را از میان مردم بردارد.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن در تهاجم فرهنگی، قصدش آن است که فرهنگ مقاومت را از میان مردم بردارد وشکافی میان ایران و دوستان انقلاب در جهان ایجاد کند تا از این طریق انقلاب اسلامی را از درون تهی کند.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از   روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز در گردهمایی فرماندهان نیروی هوایی آجا  با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در خصوص مسائل فرهنگی و اقتصاد مقاومتی، گفت: در ماه های اخیر، استکبار از گزینه نظامی صحبت می کند، اما آنچه تهدید جدی نظام جمهوری اسلامی است و استکبار تلاش می کند از آن طریق، مقدمه برخورد سخت و نظامی را فراهم کند دو موضوع اقتصاد و تهاجم فرهنگی است.

وی با اشاره به بحث تشدید تحریم ها در چند سال اخیر، اظهار داشت: تحریم از ابتدای انقلاب وجود داشته و همواره و به بهانه های مختلف از جمله هسته ای افزایش هم یافته است، اما توجه به اقتصاد مقاومتی می تواند این حلقه را بشکند و کشور را در مقابل فشارهای دشمن از جمله همین تحریم ها، واکسینه کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: بی توجهی به اقتصاد مقاومتی نتیجه ای به جز تشدید فشارها ندارد، چون حتی اگر مذاکرات هسته ای هم به نتیجه برسد، فردا توطئه ای دیگر بُروز می کند.

وی با اشاره به  الزامات اقتصاد مقاومتی از جمله مردمی کردن، توانمند نمودن بخش خصوصی و سامانه بانکی کشور،تأکید کرد: یکی از مباحثی که رهبر معظم انقلاب بدان تاکید دارند،کاهش وابستگی کشور به نفت است و ما اگر بتوانیم نفت را با فعالیت های اقتصادی درآمدزا، جایگزین کنیم، بزرگترین حرکت را در زمینه اقتصاد مقاومتی به انجام رسانده ایم.

 

وی مدیریت مصرف، مصرف متعادل و پرهیز از اسراف در دستگاه های دولتی و خانواده ها را یک جهاد خواند و اظهار داشت: استفاده از تولیدات ایرانی به جای مصرف کالاهای خارجی، موجب رونق اقتصاد مقاومتی می شود در حالی که امروز می بینیم که برخی برای خودنمایی دنبال بِرند های خارجی رفته اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش جنگ نرم و تهاجم فرهنگی را خطر دوم پیشروی انقلاب اسلامی خواند و گفت: رهبرمعظم انقلاب از20 سال قبل در این خصوص هشدار داده اند و تعابیری مثل شبیخون و ناتوی فرهنگی، عملیات روانی و جنگ نرم را مطرح کرده اند.

وی با بیان این که دشمنان ما از طریق جنگ نرم به دنبال زمینه سازی برای جنگ سخت هستند، تاکید کرد: گرچه آنها از جنگ سخت سخن می گویند، ولی آن را پر هزینه ارزیابی می کنند و می خواهند از طریق جنگ نرم از داخل ریشه را خراب و مقدمه جنگ سخت را فراهم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با طرح این پرسش که هدف از جنگ نرم چیست؟، اظهار داشت: دشمن به دنبال بی اعتقاد کردن نسل نو به دین، اصول انقلابی و حذف تفکر فعالی است که غرب را به هراس انداخته و قلمرو قدرت آنها را تهدید می کند.

 نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان این که هدف دیگر آنان، تضعیف پایه های فرهنگی انقلاب اسلامی  است، خاطر نشان کرد: آنها به دنبال منحرف کردن جوان های مومن از پایبندی متعصبانه به ایمان و باورهای دینی، تغییر ذهن مردم  از اسلام، نا امید کردن جامعه از مبارزه و در نهایت جایگزین کردن فرهنگ غربی به جای فرهنگ خودی هستند.

وی در رابطه با حمله دشمن به فرهنگ اسلامی برای از بین بردن پایه های فرهنگی مردم مسلمان ایران، اظهار داشت: دشمن تلاش می کند باورهای سیاسی، دینی و رفتارهای حسنه ملت ایران را با ابزارهای فرهنگی تحقیر و شیفتگان حاکمیت اسلام درجهان را ناامید کند.

 حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه به ویژگی های جنگ نرم از جمله  غافلگیری، بی سر و صدا بودن، برنامه ریزی شده و سازمان یافته بودن آن اشاره و خاطر نشان کرد: جنگ نرم با ابزارهای قانونی، حقوق بشر و طرفداری از مردم رخ می دهد و به دنبال تبدیل نقاط قوت کشور به نقطه ضعف است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان با بیان این که دشمن امروز خود را به صورت دوست جلوه می دهد، اظهار داشت: دشمن حقیقت را به شکل باطل و باطل را در لباس حقیقت عرضه می کند و با ابهام افکنی در کار مسئولان، جامعه را دچار تردید می کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا